Εντός της εβδομάδας ξεκινούν οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών-μελών για τη δημιουργία μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, με αφορμή τις αυξανόμενες πυραυλικές επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων. Αυτό δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν στη βάση μιας πρότασης που θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, όπως άλλωστε είχε ανακοινώσει και ο ίδιος ο Μπορέλ την περασμένη εβδομάδα από τη Λισαβόνα. Όπως διευκρίνισε ο Πίτερ Στάνο, αυτή η νέα αποστολή της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι μια εντελώς νέα διαδικασία και δεν θα βασίζεται στην ήδη υπάρχουσα ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «ΑΤΑLΑΝΤΑ» («Αταλάντη») που είχε δημιουργηθεί προ ετών για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό και η οποία προβλεπόταν να αντιμετωπίσει την πειρατεία στις ακτές της Σομαλίας.
Aναστέλλει και η Cosco τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα
«Ξεκινούν αυτή την εβδομάδα η διαδικασία συντονισμού και οι συζητήσεις με τα κράτη-μέλη σχετικά με τη νέα αποστολή που ανακοίνωσε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ. Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας. Στο τέλος εναπόκειται στα κράτη-μέλη να συμφωνήσουν ποια θα είναι η μορφή, η εντολή και τα μέσα μιας τέτοιας αποστολής», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής. Ο στόχος είναι μια κοινή αποστολή της ΕΕ και εναπόκειται στα 27 κράτη-μέλη να αποφασίσουν «αν αυτή είναι καλή ιδέα», αν συμφωνούν και πώς βλέπουν τον ρόλο της ΕΕ στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε ο Πίτερ Στάνο. Υπενθύμισε, επίσης, ότι μέχρι στιγμής υπάρχει ένας αριθμός κρατών-μελών της ΕΕ που ήδη συμμετέχουν στην επιχείρηση «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας), υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αποκατάσταση της θαλάσσιας ασφάλειας
«Είναι προφανές ότι η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», δήλωσε στη συνέχεια ο ίδιος εκπρόσωπος της Επιτροπής. Υπενθύμισε, τέλος, ότι «η ΕΕ υπήρξε πολύ σαφής στην καταδίκη των επιθέσεων των Χούτι κατά εμπορικών πλοίων. Πρόκειται για απαράδεκτες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου που αποτελούν απειλή για τη θαλάσσια ασφάλεια και τη ναυσιπλοΐα και πρέπει να σταματήσουν».
Αναφορικά με τις ενέργειες του Ιράν στην περιοχή, ο Πίτερ Στάνο τόνισε ότι ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, καθώς και κάποιοι υπουργοί Εξωτερικών χωρών της ΕΕ έχουν στείλει ισχυρά μηνύματα στο Ιράν για τον κίνδυνο περιφερειακής κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα. «Το μήνυμα είναι πολύ σαφές από την ΕΕ. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποτρέψουμε περαιτέρω κλιμάκωση. Οι ενέργειες των Χούτι πρέπει να σταματήσουν άμεσα. Όλοι όσοι έχουν οποιοδήποτε είδος επιρροής στους Χούτι πρέπει να συμβάλουν σε αυτό», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%