![Ερυθρά Θάλασσα: «Στα σκαριά» η σύσταση ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/red-sea-1.jpg)
Εντός της εβδομάδας ξεκινούν οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών-μελών για τη δημιουργία μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, με αφορμή τις αυξανόμενες πυραυλικές επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων. Αυτό δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν στη βάση μιας πρότασης που θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, όπως άλλωστε είχε ανακοινώσει και ο ίδιος ο Μπορέλ την περασμένη εβδομάδα από τη Λισαβόνα. Όπως διευκρίνισε ο Πίτερ Στάνο, αυτή η νέα αποστολή της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι μια εντελώς νέα διαδικασία και δεν θα βασίζεται στην ήδη υπάρχουσα ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «ΑΤΑLΑΝΤΑ» («Αταλάντη») που είχε δημιουργηθεί προ ετών για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό και η οποία προβλεπόταν να αντιμετωπίσει την πειρατεία στις ακτές της Σομαλίας.
Aναστέλλει και η Cosco τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα
«Ξεκινούν αυτή την εβδομάδα η διαδικασία συντονισμού και οι συζητήσεις με τα κράτη-μέλη σχετικά με τη νέα αποστολή που ανακοίνωσε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ. Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας. Στο τέλος εναπόκειται στα κράτη-μέλη να συμφωνήσουν ποια θα είναι η μορφή, η εντολή και τα μέσα μιας τέτοιας αποστολής», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής. Ο στόχος είναι μια κοινή αποστολή της ΕΕ και εναπόκειται στα 27 κράτη-μέλη να αποφασίσουν «αν αυτή είναι καλή ιδέα», αν συμφωνούν και πώς βλέπουν τον ρόλο της ΕΕ στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε ο Πίτερ Στάνο. Υπενθύμισε, επίσης, ότι μέχρι στιγμής υπάρχει ένας αριθμός κρατών-μελών της ΕΕ που ήδη συμμετέχουν στην επιχείρηση «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας), υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αποκατάσταση της θαλάσσιας ασφάλειας
«Είναι προφανές ότι η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», δήλωσε στη συνέχεια ο ίδιος εκπρόσωπος της Επιτροπής. Υπενθύμισε, τέλος, ότι «η ΕΕ υπήρξε πολύ σαφής στην καταδίκη των επιθέσεων των Χούτι κατά εμπορικών πλοίων. Πρόκειται για απαράδεκτες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου που αποτελούν απειλή για τη θαλάσσια ασφάλεια και τη ναυσιπλοΐα και πρέπει να σταματήσουν».
Αναφορικά με τις ενέργειες του Ιράν στην περιοχή, ο Πίτερ Στάνο τόνισε ότι ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, καθώς και κάποιοι υπουργοί Εξωτερικών χωρών της ΕΕ έχουν στείλει ισχυρά μηνύματα στο Ιράν για τον κίνδυνο περιφερειακής κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα. «Το μήνυμα είναι πολύ σαφές από την ΕΕ. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποτρέψουμε περαιτέρω κλιμάκωση. Οι ενέργειες των Χούτι πρέπει να σταματήσουν άμεσα. Όλοι όσοι έχουν οποιοδήποτε είδος επιρροής στους Χούτι πρέπει να συμβάλουν σε αυτό», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του