
Εντός της εβδομάδας ξεκινούν οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών-μελών για τη δημιουργία μιας ειδικής αποστολής της ΕΕ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, με αφορμή τις αυξανόμενες πυραυλικές επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων. Αυτό δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Πίτερ Στάνο.
Οι συζητήσεις θα ξεκινήσουν στη βάση μιας πρότασης που θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ) και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, όπως άλλωστε είχε ανακοινώσει και ο ίδιος ο Μπορέλ την περασμένη εβδομάδα από τη Λισαβόνα. Όπως διευκρίνισε ο Πίτερ Στάνο, αυτή η νέα αποστολή της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι μια εντελώς νέα διαδικασία και δεν θα βασίζεται στην ήδη υπάρχουσα ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «ΑΤΑLΑΝΤΑ» («Αταλάντη») που είχε δημιουργηθεί προ ετών για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα και στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό και η οποία προβλεπόταν να αντιμετωπίσει την πειρατεία στις ακτές της Σομαλίας.
Aναστέλλει και η Cosco τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα
«Ξεκινούν αυτή την εβδομάδα η διαδικασία συντονισμού και οι συζητήσεις με τα κράτη-μέλη σχετικά με τη νέα αποστολή που ανακοίνωσε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ. Βρισκόμαστε στην αρχή της διαδικασίας. Στο τέλος εναπόκειται στα κράτη-μέλη να συμφωνήσουν ποια θα είναι η μορφή, η εντολή και τα μέσα μιας τέτοιας αποστολής», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής. Ο στόχος είναι μια κοινή αποστολή της ΕΕ και εναπόκειται στα 27 κράτη-μέλη να αποφασίσουν «αν αυτή είναι καλή ιδέα», αν συμφωνούν και πώς βλέπουν τον ρόλο της ΕΕ στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα», πρόσθεσε ο Πίτερ Στάνο. Υπενθύμισε, επίσης, ότι μέχρι στιγμής υπάρχει ένας αριθμός κρατών-μελών της ΕΕ που ήδη συμμετέχουν στην επιχείρηση «Prosperity Guardian» (Φύλακας Ευημερίας), υπό τη διοίκηση των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αποκατάσταση της θαλάσσιας ασφάλειας
«Είναι προφανές ότι η ΕΕ έχει συμφέρον να αποκαταστήσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της θαλάσσιας ασφάλειας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας που είναι μια πολύ σημαντική περιοχή για το εμπόριο», δήλωσε στη συνέχεια ο ίδιος εκπρόσωπος της Επιτροπής. Υπενθύμισε, τέλος, ότι «η ΕΕ υπήρξε πολύ σαφής στην καταδίκη των επιθέσεων των Χούτι κατά εμπορικών πλοίων. Πρόκειται για απαράδεκτες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου που αποτελούν απειλή για τη θαλάσσια ασφάλεια και τη ναυσιπλοΐα και πρέπει να σταματήσουν».
Αναφορικά με τις ενέργειες του Ιράν στην περιοχή, ο Πίτερ Στάνο τόνισε ότι ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ, καθώς και κάποιοι υπουργοί Εξωτερικών χωρών της ΕΕ έχουν στείλει ισχυρά μηνύματα στο Ιράν για τον κίνδυνο περιφερειακής κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα. «Το μήνυμα είναι πολύ σαφές από την ΕΕ. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να αποτρέψουμε περαιτέρω κλιμάκωση. Οι ενέργειες των Χούτι πρέπει να σταματήσουν άμεσα. Όλοι όσοι έχουν οποιοδήποτε είδος επιρροής στους Χούτι πρέπει να συμβάλουν σε αυτό», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση