Reuters Breakingviews
Eίναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια επιχείρηση με μεγαλύτερα «τείχη» να την προστατεύoυν από την Boeing. Ο κατασκευαστής αεροπλάνων των 138 δισεκατομμυρίων δολαρίων κυριαρχεί, μαζί με την ανταγωνιστική Airbus στην αγορά εμπορικών αεροπλάνων. Ωστόσο, επαναλαμβανόμενα ζητήματα, όπως η καθήλωση των αεροσκαφών Boeing 737 MAX 9 μετά από την εκτίναξη τμήματος του αεροσκάφους της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου, υπονομεύουν τη φήμη της Boeing και, χειρότερα, τα οικονομικά της.
Η κατασκευή αεροπλάνων είναι μια επιχείρηση έντασης κεφαλαίου που απαιτεί εξειδικευμένες δεξιότητες μηχανικής και έχει στρατηγική σημασία για την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η εμπορική αγορά αναπτύσσεται ήδη και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ταχύτερα από το παγκόσμιο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, σύμφωνα με την Boeing. Τόσο η εταιρεία όσο και η Airbus έχουν δεσμευμένη παραγωγική ικανότητα εδώ και χρόνια. Οι πελάτες διστάζουν επίσης να κάνουν πίσω, καθώς θα έπρεπε να περιμένουν χρόνια για νέα αεριωθούμενα και η αλλαγή μπορεί να σημαίνει αυξημένα λειτουργικά έξοδα από τη λειτουργία πολλών τύπων αεροπλάνων.
Αυτές οι ιδιότητες εξηγούν γιατί η Boeing εξακολουθεί να λειτουργεί παρά τη μισή δεκαετία προβλημάτων που θα είχαν τορπιλίσει εταιρείες σε άλλους κλάδους. Οι συντριβές του αεροπλάνου 737 MAX το 2018 και το 2019 προκάλεσαν την επί σχεδόν δύο χρόνια καθήλωση του αεροσκάφους, ακολουθούμενη από μία διευθέτηση 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναφορικά με έρευνα σε σχέση με τις συντριβές. Στη συνέχεια, η εταιρεία, που διευθύνεται από τον πρώην στέλεχος της General Electric Dave Calhoun από τον Ιανουάριο του 2020, υπέφερε από την πανδημία που ακρωτηρίασε τη βιομηχανία και προκάλεσε οπισθοδρομήσεις στις κατασκευές.
Ίσως η ζημιά από την πιο πρόσφατη καθήλωση να είναι περιορισμένη. Η Boeing και ο προμηθευτής Spirit AeroSystems ενδέχεται να είναι σε θέση να δείξουν ότι η έκρηξη δεν ήταν ενδεικτική συστημικών προβλημάτων. Επιπλέον, είχε ένα ανεκτέλεστο πάνω από 5.100 αεροπλάνα αξίας περίπου 469 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του τρίτου τριμήνου.
Ωστόσο, οι κρίσεις έχουν υπονομεύσει τη δύναμη της Boeing. Το ανεκτέλεστο των αεροπλάνων είναι μικρότερο από ό,τι ήταν το 2018 και τα MAX αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του, σύμφωνα με την Jefferies. Ενώ τα έσοδα αυξάνονται, οι αναλυτές πιστεύουν ότι η κορυφαία γραμμή της εταιρείας το 2025 θα εξακολουθεί να είναι μικρότερη από τα 101 δισεκατομμύρια δολάρια που καταγράφηκαν το 2018. Το απόθεμα έχει επίσης επιδεινωθεί, ενώ οι μέτοχοι χάνουν πάνω από το 20% της επένδυσής τους τα τελευταία πέντε χρόνια. Και η εταιρεία έχει χρέος άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σχεδόν τετραπλάσιο από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Η Boeing θα πρέπει να έχει τα πάντα να κερδίσει, αλλά με κάποιο τρόπο συνεχίζει να χάνει.
Latest News
Ακριβή μου καφεΐνη - Το αυξανόμενο κόστος μίας δόσης
Το κλίμα, οι ασθένειες και οι λανθασμένοι κανονισμοί στριμώχνουν τους λάτρεις του καφέ και της σοκολάτας
Πώς ο Μασκ απειλεί την ευρωπαϊκή δημοκρατία
Η προάσπιση της ελευθερίας του λόγου, που τώρα υποστηρίζεται από τον Ζάγκερμπεργκ, κινδυνεύει να διασπείρει την παραπληροφόρηση
Ρίσκο και η ανθεκτικότητα, οι λέξεις-κλειδιά για το 2025
Όπως πάντα, η χρονιά που έρχεται θα επιφυλάσσει εκπλήξεις που δεν υπήρχαν ούτε στα πιο περίτεχνα σενάρια
Αυτή θα είναι η χρονιά του vivere pericolosamente στις επενδύσεις
Οι επενδυτές δεν έχουν ιδέα τι θα κάνει στην πραγματικότητα ο επανερχόμενος πρόεδρος Τραμπ
Γιατί η πολιτική κληρονομιά του Τζίμι Κάρτερ είναι πιο επίκαιρη από ποτέ
Ο Κάρτερ έμαθε με τον δύσκολο τρόπο ότι οι ψηφοφόροι δίνουν προτεραιότητα στις θέσεις εργασίας και στους λογαριασμούς παντοπωλείων σε σχέση με μακροπρόθεσμα ζητήματα
Τα «ήξεις, αφήξεις» Πάουελ και οι παλινωδίες της Fed
Η ιδιαίτερα αντιδραστική πολιτική προσέγγιση της κεντρικής τράπεζας των τελευταίων ετών ενισχύει τη χρηματοπιστωτική αστάθεια
Πώς ο Πάουελ έκλεψε τα... Χριστούγεννα
Η προφανής χαλάρωση της Fed αναφορικά με τις περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων έχει κάτσει άσχημα στις αγορές