
Ήταν το 1996 όταν ο νεαρός τότε Tiger Woods υπέγραφε για πρώτη φορά πενταετές συμβόλαιο 40 εκατ. δολαρίων με τη Nike ως επαγγελματίας παίκτης του γκολφ. Σήμερα, ύστερα από 28 χρόνια, έπεσε η αυλαία σε μια από τις πιο προσοδοφόρες συνεργασίες στην ιστορία του αθλητισμού διεθνώς, αφήνοντας πίσω της ένα ισχυρό αποτύπωμα στα κέρδη της εταιρείας και στο μάρκετινγκ.
Ο Woods κυριάρχησε στον κόσμο του γκολφ για περισσότερο από μια δεκαετία και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στη λίστα των μεγάλων πρωταθλητών, τρεις πίσω από τον πρωτοπόρο Jack Nicklaus. Και ως ένας από τους πιο διάσημους αστέρες του αθλητισμού στον κόσμο, ο Woods υπέγραψε πολλαπλές περαιτέρω συμφωνίες με τη Nike κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου ενός 10ετούς συμβολαίου το 2013 αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Li Ning: Η κινεζική απάντηση στη… Nike
Win-win
Ο Tim Derdenger, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ και στρατηγικής στο Tepper School of Business του Carnegie Mellon στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια, δήλωσε στο BBC ότι η μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ του Woods και της Nike ήταν «win-win για όλους».
Το 2013, ο ακαδημαϊκός ήταν μέλος μιας ερευνητικής ομάδας που εξέτασε τον αντίκτυπο του Woods στις πωλήσεις των μπαλών γκολφ της Nike, τις οποίες άρχισε να χρησιμοποιεί από το 2000, διαπιστώνοντας ότι μέσχρι το 2010 η εταιρεία ανέκτησε το 57% της επένδυσης των 181 εκατ. δολαρίων στον Woods (τότε) από τις συγκεκριμένες μπάλες μόνο στις ΗΠΑ. Τι σήμαινε αυτό;
Ο Derdenger εξήγησε στο CNN πως όταν ο Woods έγινε επαγγελματίας, η Nike «δεν είχε μια ισχυρή ή εξέχουσα θέση στη βιομηχανία του γκολφ» και έτσι χτύπησε φλέβα χρυσού όταν ξεκίνησε τη συνεργασία της με το ανερχόμενο αστέρι, δημιουργώντας τη δική του σειρά προϊόντων.
«Ποιος θα μπορούσε εκ των υστέρων να φέρει αυτόν τον εκπληκτικό έφηβο παίκτη της γενιάςτου για να λανσάρει το εμπορικό σήμα γκολφ και το εμπορικό σήμα ένδυσης της Nike; Μόνο ο Woods που έφερε το παιχνίδι σε έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων τα τελευταία 25 χρόνια».
Modus operandi
«Αυτό ακριβώς ήταν το είδος του MO (modus operandi) για τη Nike, που εξακολουθεί να είναι έτσι μέχρι και σήμερα: βρίσκει αυτούς τους αθλητές που μπορούν να ταυτιστούν με μια γενιά ή μια εποχή και χτίζει μάρκες γύρω τους για να τους βοηθήσει να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων Nike», πρόσθεσε ο ακαδημαϊκός.
Όπως αναφέρει και το ESPN, ο Woods, ο οποίος επέστρεψε στους αγώνες τον περασμένο Νοέμβριο μετά από επτά μήνες διακοπής λόγω τραυματισμού, ανέφερε σε δήλωσή του στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ότι ήταν τυχερός που συνεργάστηκε με τη Nike πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι η Nike παρέμεινε πιστή στον Woods παρά τα όποια σκαμπανεβασμάτα της καριέρας του – μεταξύ άλλων και όταν προέκυψε ένα σκάνδαλο γύρω από την ιδιωτική του ζωή ενώ βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του το 2009, με τον γκολφέρ να παραδέχεται ότι ήταν άπιστος στην τότε σύζυγό του.
Καθώς μεγάλες μάρκες, όπως η Gillette, η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Accenture και η AT&T, διέκοψαν τους δεσμούς τους με τον Woods, η Nike δήλωσε τότε ότι παραμένει σταθερή και του προσέφερε την «πλήρη υποστήριξή» της.
View this post on Instagram
Αποχαιρετισμός
Την Τρίτη, ο Woods ευχαρίστησε το προσωπικό και άλλους αθλητές, καθώς και τον Phil Knight, συνιδρυτή και πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, για το «πάθος και το όραμά» του. Η Nike ανέφερε σε δήλωσή της στο BBC ότι η εταιρεία ήταν «ευγνώμων που υπήρξε μέρος» της καριέρας του.
«Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, γίναμε μάρτυρες, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, του τρόπου με τον οποίο ο Tiger όχι μόνο επαναπροσδιόρισε το άθλημα του γκολφ, αλλά έσπασε τα εμπόδια για όλο τον αθλητισμό», τόνισε το sport brand.
Αν και ο λόγος για τον οποίο έληξε η συνεργασία της Nike και του Woods δεν είναι γνωστός, εκτιμάται ότι η το γεγονός αυτό θα βλάψει περισσότερο τη μάρκα, προσθέτοντας ότι τα τελευταία πέντε έως επτά χρόνια το τμήμα γκολφ της εταιρείας βρισκόταν σε συνεχή προσπάθεια να κρατήσει τις πωλήσεις του.
Το 2016, η εταιρεία σταμάτησε να πωλεί μπαστούνια, τσάντες και μπάλες μετά από χρόνια πτώσης των πωλήσεων και μετατόπισε την εστίασή της σε υποδήματα και ρούχα γκολφ, τα οποία περιελάμβαναν συμφωνίες χορηγίας για ένα άλλο μεγάλο όνομα, τον τέσσερις φορές νικητή μεγάλων αγώνων Rory McIlroy.
Όμως, παρά τη δημοτικότητα του McIlroy, ο αντίκτυπος στις πωλήσεις δεν έφτανε εκείνον του Woods.
Και μετά, τι;
Χωρίς τον Woods και τον πρώην μπασκετμπολίστα Michael Jordan, «μπορεί το brand της Nike να μην βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα», αναφέρει το CNN. «Γιατί αυτοί οι δύο αθλητές είναι συνώνυμοι με τη Nike και την ανάπτυξή της. Και μπορεί ο Jordan να μην έχει παίξει εδώ και 20 χρόνια, ωστόσο τα προϊόντα του πουλάνε και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς. Ποιος είπε ότι δεν μπορεί και ο Woods να κάνει το ίδιο»;


Latest News

Ο Μούσα και ένα «χρυσό» deal: «Υπογράφει συμβόλαιο για τρία χρόνια με 10.000.000»
Δημοσίευμα από το εξωτερικό κάνει λόγο για αποχώρηση του Μούσα από τη Ρεάλ Μαδρίτης και υπογραφή πλουσιοπάροχου συμβολαίου με τη Dubai BC

Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματα της Formula 1
Η Formula 1 της Liberty Media αναζητά 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το ταχέως αναπτυσσόμενο άθλημα

Ούτε τον βασικό μισθό ο Κάρολ!
Από τα χρυσά συμβόλαια της Premier League στον βασικό μισθό της Γαλλίας: Η απίθανη πορεία του Άντι Κάρολ

Η «χρυσή» Euroleague - Από τον Ναν και τον Βεζένκοφ στα 2.600.000 του Σλούκα
Πόσοι Έλληνες βρίσκονται στη λιστα με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες στη Euroleague

Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νέα Υόρκη – «Παίρνουμε ευρωπαϊκά και πρωταγωνιστούμε σε όλη την Ευρώπη» (pics+vid)
Ο σύνδεσμος φιλάθλων του Ολυμπιακού στη Νέα Υόρκη, βράβευσε τον ηγέτη της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, Βαγγέλη Μαρινάκη.

Τίμησε τον Βαγγέλη Μαρινάκη ο Σύνδεσμος φιλάθλων Ολυμπιακού Νέας Υόρκης
Κεντρικό πρόσωπο στις εορταστικές εκδηλώσεις στη Νέα Υόρκη ο ηγέτης του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης

Τα σχέδια του ΝΒΑ για επέκταση στην Ευρώπη
Το NBA σχεδιάζει την δημιουργία νέου ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Ευρώπη εκ του μηδενός

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Από το Old στο New... Trafford - Πού θα βρει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα 2 δισ.
Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ λέει ότι τα φιλόδοξα σχέδιά της για το γήπεδο που θα αντικαταστήσει το Old Trafford θα προκαλέσουν αναγέννηση της περιοχής

Πού θα κατασκευατεί το νέο γήπεδο της Παρί Σεν Ζερμέν - Πόσο θα κοστίσει
Η Παρί Σεν Ζερμέν μετά τη ρήξη της με τον δήμαρχο του Παρισιού προχωρά σε κατασκευή νέου γηπέδου σε προάστιο της πόλης