Ήταν το 1996 όταν ο νεαρός τότε Tiger Woods υπέγραφε για πρώτη φορά πενταετές συμβόλαιο 40 εκατ. δολαρίων με τη Nike ως επαγγελματίας παίκτης του γκολφ. Σήμερα, ύστερα από 28 χρόνια, έπεσε η αυλαία σε μια από τις πιο προσοδοφόρες συνεργασίες στην ιστορία του αθλητισμού διεθνώς, αφήνοντας πίσω της ένα ισχυρό αποτύπωμα στα κέρδη της εταιρείας και στο μάρκετινγκ.

Ο Woods κυριάρχησε στον κόσμο του γκολφ για περισσότερο από μια δεκαετία και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στη λίστα των μεγάλων πρωταθλητών, τρεις πίσω από τον πρωτοπόρο Jack Nicklaus. Και ως ένας από τους πιο διάσημους αστέρες του αθλητισμού στον κόσμο, ο Woods υπέγραψε πολλαπλές περαιτέρω συμφωνίες με τη Nike κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου ενός 10ετούς συμβολαίου το 2013 αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.

Li Ning: Η κινεζική απάντηση στη… Nike

Win-win

Ο Tim Derdenger, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ και στρατηγικής στο Tepper School of Business του Carnegie Mellon στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια, δήλωσε στο BBC ότι η μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ του Woods και της Nike ήταν «win-win για όλους».

Το 2013, ο ακαδημαϊκός ήταν μέλος μιας ερευνητικής ομάδας που εξέτασε τον αντίκτυπο του Woods στις πωλήσεις των μπαλών γκολφ της Nike, τις οποίες άρχισε να χρησιμοποιεί από το 2000, διαπιστώνοντας ότι μέσχρι το 2010 η εταιρεία ανέκτησε το 57% της επένδυσης των 181 εκατ. δολαρίων στον Woods (τότε) από τις συγκεκριμένες μπάλες μόνο στις ΗΠΑ. Τι σήμαινε αυτό;

Ο Derdenger εξήγησε στο CNN πως όταν ο Woods έγινε επαγγελματίας, η Nike «δεν είχε μια ισχυρή ή εξέχουσα θέση στη βιομηχανία του γκολφ» και έτσι χτύπησε φλέβα χρυσού όταν ξεκίνησε τη συνεργασία της με το ανερχόμενο αστέρι, δημιουργώντας τη δική του σειρά προϊόντων.

«Ποιος θα μπορούσε εκ των υστέρων να φέρει αυτόν τον εκπληκτικό έφηβο παίκτη της γενιάςτου  για να λανσάρει το εμπορικό σήμα γκολφ και το εμπορικό σήμα ένδυσης της Nike; Μόνο ο Woods που έφερε το παιχνίδι σε έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων τα τελευταία 25 χρόνια».

Modus operandi

«Αυτό ακριβώς ήταν το είδος του MO (modus operandi) για τη Nike, που εξακολουθεί να είναι έτσι μέχρι και σήμερα: βρίσκει αυτούς τους αθλητές που μπορούν να ταυτιστούν με μια γενιά ή μια εποχή και χτίζει μάρκες γύρω τους για να τους βοηθήσει να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων Nike», πρόσθεσε ο ακαδημαϊκός.

Όπως αναφέρει και το ESPN, ο Woods, ο οποίος επέστρεψε στους αγώνες τον περασμένο Νοέμβριο μετά από επτά μήνες διακοπής λόγω τραυματισμού, ανέφερε σε δήλωσή του στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ότι ήταν τυχερός που συνεργάστηκε με τη Nike πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι η Nike παρέμεινε πιστή στον Woods παρά τα όποια σκαμπανεβασμάτα της καριέρας του – μεταξύ άλλων και όταν προέκυψε ένα σκάνδαλο γύρω από την ιδιωτική του ζωή ενώ βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του το 2009, με τον γκολφέρ να παραδέχεται ότι ήταν άπιστος στην τότε σύζυγό του.

Καθώς μεγάλες μάρκες, όπως η Gillette, η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Accenture και η AT&T, διέκοψαν τους δεσμούς τους με τον Woods, η Nike δήλωσε τότε ότι παραμένει σταθερή και του προσέφερε την «πλήρη υποστήριξή» της.

View this post on Instagram

A post shared by Nike (@nike)

Αποχαιρετισμός

Την Τρίτη, ο Woods ευχαρίστησε το προσωπικό και άλλους αθλητές, καθώς και τον Phil Knight, συνιδρυτή και πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Nike, για το «πάθος και το όραμά» του. Η Nike ανέφερε σε δήλωσή της στο BBC ότι η εταιρεία ήταν «ευγνώμων που υπήρξε μέρος» της καριέρας του.

«Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, γίναμε μάρτυρες, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο, του τρόπου με τον οποίο ο Tiger όχι μόνο επαναπροσδιόρισε το άθλημα του γκολφ, αλλά έσπασε τα εμπόδια για όλο τον αθλητισμό», τόνισε το sport brand.

Αν και ο λόγος για τον οποίο έληξε η συνεργασία της Nike και του Woods δεν είναι γνωστός, εκτιμάται ότι η το γεγονός αυτό θα βλάψει περισσότερο τη μάρκα, προσθέτοντας ότι τα τελευταία πέντε έως επτά χρόνια το τμήμα γκολφ της εταιρείας βρισκόταν σε συνεχή προσπάθεια να κρατήσει τις πωλήσεις του.

Το 2016, η εταιρεία σταμάτησε να πωλεί μπαστούνια, τσάντες και μπάλες μετά από χρόνια πτώσης των πωλήσεων και μετατόπισε την εστίασή της σε υποδήματα και ρούχα γκολφ, τα οποία περιελάμβαναν συμφωνίες χορηγίας για ένα άλλο μεγάλο όνομα, τον τέσσερις φορές νικητή μεγάλων αγώνων Rory McIlroy.

Όμως, παρά τη δημοτικότητα του McIlroy, ο αντίκτυπος στις πωλήσεις δεν έφτανε εκείνον του Woods.

Και μετά, τι;

Χωρίς τον Woods και τον πρώην μπασκετμπολίστα Michael Jordan, «μπορεί το brand της Nike να μην βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα», αναφέρει το CNN. «Γιατί αυτοί οι δύο αθλητές είναι συνώνυμοι με τη Nike και την ανάπτυξή της. Και μπορεί ο Jordan να μην έχει παίξει εδώ και 20 χρόνια, ωστόσο τα προϊόντα του πουλάνε και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς. Ποιος είπε ότι δεν μπορεί και ο Woods να κάνει το ίδιο»;

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης