![Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση βάζει φωτιά στα κόστη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1.jpg)
Προϋποθέσεις για νέες αυξήσεις στις τιμές καταναλωτικών προϊόντων και για καθυστερήσεις της άφιξής τους στα ράφια των καταστημάτων δημιουργεί η αναγκαστική παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας από πολλές ναυτιλιακές εταιρείες.
Σε αυτές βρίσκονται και μερικοί από τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο.
Ερυθρά Θάλασσα: Μειωμένος κατά 90% ο αριθμός διερχόμενων containerships
Μεγάλοι εισαγωγείς στην Ευρώπη που χρησιμοποιούν τεράστια εμπορικά λιμάνια όπως αυτό στο Ρότερνταμ και τη Γένοβα για να παραλάβουν προϊόντα από την Κίνα, αλλά και εισαγωγείς στις ΗΠΑ που παραλαμβάνουν σε λιμάνια όπως η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες αρχίζουν να κάθονται ξανά σε αναμμένα κάρβουνα. Μαζί τους και οι καταναλωτές οι οποίοι βλέπουν ότι σαν να μην έφτανε ο υψηλός πληθωρισμός που δημιουργήθηκε μετά το άνοιγμα της οικονομίας από την πανδημία και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τώρα οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζουν ξανά τα δεδομένα –προς το χειρότερο για την τσέπη τους. Η νέα κρίση ανακατεύει ξανά την τράπουλα στους παγκόσμιους ναύλους και αλλάζει τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης πολλών προϊόντων.
Αναδρομολογήσεις εμπορευμάτων αξίας 200 δισ. δολαρίων
Είναι ενδεικτικό ότι οι δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές στον κόσμο που ειδικεύονται σε μεταφορές κοντέινερ έχουν αλλάξει ρότα αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας. Από τις αρχές του Δεκεμβρίου που ξεκίνησαν οι επιθέσεις εκεί, οι ναυτιλιακές φέρονται να έχουν αναδρομολογήσει τη μεταφορά εμπορευμάτων αξίας περίπου 200 δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία σου συγκέντρωσε η Wall Street Journal.
Με τα εμπορεύματα αυτά να μην διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας λόγω των επιθέσεων ή των φόβων για επιθέσεις, οι εναλλακτικές δεν είναι πολλές αφού τα πλοία που συνδέουν τους παραγωγούς της Ασίας -και ειδικά της Κίνας- με τους χονδρεμπόρους της Ευρώπης και των ΗΠΑ, αναγκάζονται να κάνουν το διάπλου της Αφρικής. Αυτό συνεπάγεται το ανάλογο κόστος, με τις τιμές μεταφοράς κάθε στάνταρντ κοντέινερ μήκους 40 ποδών (περίπου 12 μέτρων) να εμφανίζεται αυξημένο έως και 115% σε εβδομαδιαία βάση, σύμφωνα με την εξειδικευμένη εταιρεία στον κλάδο των ναύλων Drewry Supply Chain Advisors.
Κλειδί η Διώρυγα του Σουέζ
Η Διώρυγα του Σουέζ έχει τεράστια σημασία για το παγκόσμιο εμπόριο αφού χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του 35% περίπου των εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Πολύ μεγάλο μέρος από τα φορτία αυτά προορίζεται για την Ευρώπη. Επίσης χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του 30% επί του συνόλου των φορτίων που προορίζονται για την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, για λιμάνια όπως η Νέα Υόρκη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας διαχείρισης κινδύνων εφοδιαστικής αλυσίδας Everstream Analytics τα οποία παρουσίασε η WSJ.
Αυξήσεις έως 115% σε εβδομαδιαία βάση στις τιμές μεταφοράς κοντέινερ
Ειδικά τις τελευταίες μέρες τα ναύλα έχουν πάρει φωτιά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Drewry Supply Chain Advisors, η τιμή για τη μεταφορά κάθε κοντέινερ 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Ευρώπης, έχει εκτοξευτεί στα 3.570 περίπου δολάρια (τιμές 4 Ιανουαρίου 2024), από 1.660 δολάρια που ήταν στις 21 Δεκεμβρίου του 2023 και 1.440 δολάρια περίπου στις 14 Δεκεμβρίου 2023. Αντίστοιχα οι τιμές μεταφοράς από τη Σαγκάη στη Γένοβα, το έτερο τεράστιο ευρωπαϊκό λιμάνι για εμπορεύματα, έχουν αγγίξει τα 4.180 δολάρια από περίπου 1.955 και 1.700 δολάρια αντίστοιχα.
Καθυστερήσεις και στη Διώρυγα του Παναμά
Την ίδια ώρα, εκτός από προβλήματα στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ έχουν δημιουργηθεί και στη Διώρυγα του Παναμά, έστω και για διαφορετικούς λόγους. Εκεί η χαμηλή στάθμη των λιμνών, λόγω της κλιματικής αλλαγής, που τροφοδοτούν την κυκλοφορία στη διώρυγα έχει προκαλέσει πολυήμερες καθυστερήσεις στις διελεύσεις, εντείνοντας το πρόβλημα των μεταφορών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
![ΣΕΕΝ: Επανεξελέγη πρόεδρος ο Διονύσης Θεοδωράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Dionisis-Theodoratos-e1709826911754-768x470-1-600x367.jpeg)
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή
![Σαντορίνη: Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία τις δυο τελευταίες ημέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorini-600x400.jpg)
Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία από την Σαντορίνη τις δυο τελευταίες ημέρες
Τι αναφέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας όσα συμβαίνουν στη Σαντορίνη