![Airbus: Ανακοίνωσε παραγγελίες-ρεκόρ για το 2023](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/Airbus-scaled-1.jpg)
Διατηρώντας τα σκήπτρα έναντι της Boeing για πέμπτη χρονιά, η Airbus δημοσίευσε την Πέμπτη παραγγελίες ρεκόρ για το 2023 και επιβεβαίωσε αύξηση 11% στις παραδόσεις.
Η Airbus ανακοίνωσε για το 2023, 2.319 ακαθάριστες παραγγελίες και 2.094 καθαρές παραγγελίες μετά από ακυρώσεις, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούσαν να ανανεώσουν τους στόλους τους. Επιβεβαιώνοντας προηγούμενο ρεπορτάζ του Reuters, η εταιρεία είπε ότι παρέδωσε 735 αεροπλάνα το 2023, αφήνοντας το ανεκτέλεστο των παραγγελιών της σε 8.598 αεροπλάνα.
Σχολιάζοντας, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φόρι, υπογράμμισε ότι η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές ξεκίνησε αργά τη χρονιά καθώς πάλευε με σφιχτές αλυσίδες εφοδιασμού, κατέγραψε «αυξημένη ευελιξία και ικανότητα» στο βιομηχανικό της σύστημα.
Τα προβλήματα της Boeing
Η Boeing, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία ακόμα κρίση μετά το ατύχημα με το 737 MAX, που ακολουθείται από μια σειρά προβλημάτων παραγωγής, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι παρέδωσε 528 αεροσκάφη το 2023 και έκλεισε 1.314 καθαρές νέες παραγγελίες.
Η Boeing βρίσκεται στο μικροσκόπιο των αρμόδιων αρχών ανά τον κόσμο με διεξοδικούς ελέγχους σχετικά με την παραγωγή, μετά από μια έκρηξη στην καμπίνα του αεροσκάφους που προκάλεσε την αποκόλληση πόρτας, και ως εκ τούτου την αναγκαστική προσγείωση του 737 MAX.
Στο Ντουμπάι
Η γαλλική Airbus κράτησε τα σκήπτρα παρά το γεγονός ότι η Boeing κατάφερε να την επισκιάσει με αλλεπάλληλες συμφωνίες μέσα στις τέσσερις ημέρες που διήρκεσε η Αεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι, που λαμβάνει χώρα ανά διετία.
Η Boeing πέτυχε 295 παραγγελίες αεροσκαφών σε σύγκριση με τις 86 παραγγελίες της Airbus μέχρι το τέλος του μεγαλύτερου αεροπορικού γεγονότος της Μέσης Ανατολής.
Αναδιάρθρωση
Εντός του μήνα, ο Φόρι θα παραδώσει τον ρόλο του ως επικεφαλής του τμήματος πολιτικών αεροσκαφών στον Christian Scherer, τον επικεφαλής εμπορικό διευθυντή του ομίλου. Η κίνηση έχει σκοπό να του επιτρέψει να επικεντρωθεί περισσότερο στη στρατηγική της Airbus και σε ευρύτερες επιχειρησιακές και γεωπολιτικές προκλήσεις.
Η εταιρεία αναδιαρθρώνει το αμυντικό και διαστημικό τμήμα της, το οποίο απέφερε σχεδόν το 20% των εσόδων του ομίλου ύψους 58,8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022 και έχει κερδίσει εξέχουσα θέση μετά την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η Airbus είναι μέρος της κοινοπραξίας της βιομηχανίας Eurofighter Typhoon και κατασκευάζει το στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος A400M, καθώς και δορυφόρους. Μαζί με τη Safran της Γαλλίας, είναι επίσης ο συνιδιοκτήτης της ArianeGroup, ο κύριος ανάδοχος της οικογένειας ευρωπαϊκών πυραύλων Ariane.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου