Κύριος μέτοχος της μεγαλύτερης χαλυβουργίας της χώρας πρόκειται να γίνει η ιταλική κυβέρνηση, μετά την άρνηση της ArcelorMittal SA να εισφέρει νέα κεφάλαια.

Η χαλυβουργία Acciaierie d’Italia – γνωστή και ως Ilva –, που εδρεύει στην πόλη του Τάραντα στα νότια της Ιταλίας, αγωνίζεται εδώ και καιρό να επιστρέψει σε βιώσιμα επίπεδα παραγωγής, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος και την ασθενέστερη βιομηχανική ζήτηση.

Ιταλία: Δεσμεύεται να εθνικοποιήσει τη μεγαλύτερη χαλυβουργία της χώρας

Ήδη σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες νωρίτερα, η κυβέρνηση συμφώνησε να αυξήσει τη συμμετοχή της στην χαλυβουργία στο 66% από 38% με την εισφορά 320 εκατ. ευρώ (351 εκατ. δολάρια) «ζεστού χρήματος» μέσω του κρατικού οχήματος Invitalia Spa, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Η ArcelorMittal δήλωσε ότι είναι πρόθυμη να αποδεχθεί ένα μειοψηφικό μερίδιο, αλλά όχι να συνεισφέρει οικονομικά», επιβεβαίωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso στους νομοθέτες στη Ρώμη την Πέμπτη.

Μια στοιχειωμένη υπόθεση

Το μέλλον του πρώην εργοστασίου της Ilva έχει στοιχειώσει  διαδοχικές ιταλικές κυβερνήσεις από τότε που η χαλυβουργία τέθηκε υπό διαχείριση μετά από έρευνα που ξεκίνησε το 2012. Αυτό πυροδότησε μια κρίση που μείωσε την παραγωγή χάλυβα, ωθώντας την εταιρεία σε καθεστώς διαχείρισης, ενώ τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των 10.000 εργαζομένων της.

Η κρίση έγινε πιο έντονα αισθητή στον Τάραντα, όπου βρίσκεται η κύρια εγκατάσταση. Οι δικαστικές αρχές έχουν συνδέσει τις τοπικές χαλυβουργίες με υψηλά ποσοστά καρκίνου και αυξημένα επίπεδα εκπομπών διοξινών στην περιοχή.

Τα εργατικά συνδικάτα αναμένεται να πραγματοποιήσουν έναν ακόμη γύρο συνομιλιών το βράδυ της Πέμπτης με αξιωματούχους της κυβέρνησης της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, το πιο πιεστικό ζήτημα για το εργοστάσιο είναι η εξεύρεση επαρκών κεφαλαίων για τη συνέχιση της παραγωγής. Η χαλυβουργία παράγει λιγότερους από 4 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ένα χαμηλό επίπεδο ρεκόρ που συγκρίνεται με μια μέγιστη δυνητική δυναμικότητα περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων. Οι υψικαμίνους του εργοστασίου είναι κλειστοί ή λειτουργούν περιστασιακά.

Η απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Acciaierie d’Italia αντιστρατεύεται την τάση ιδιωτικοποίησης κρατικών περιουσιακών στοιχείων υπό τη δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι. Το υπουργικό της συμβούλιο έχει δώσει το πράσινο φως για την πώληση του εμβληματικού αερομεταφορέα ITA Airways και του τηλεφωνικού δικτύου της Telecom Italia SpA, καθώς και για τη διάθεση μεριδίου της Banca Monte dei Paschi di Siena SpA.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»