Κύριος μέτοχος της μεγαλύτερης χαλυβουργίας της χώρας πρόκειται να γίνει η ιταλική κυβέρνηση, μετά την άρνηση της ArcelorMittal SA να εισφέρει νέα κεφάλαια.
Η χαλυβουργία Acciaierie d’Italia – γνωστή και ως Ilva –, που εδρεύει στην πόλη του Τάραντα στα νότια της Ιταλίας, αγωνίζεται εδώ και καιρό να επιστρέψει σε βιώσιμα επίπεδα παραγωγής, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος και την ασθενέστερη βιομηχανική ζήτηση.
Ιταλία: Δεσμεύεται να εθνικοποιήσει τη μεγαλύτερη χαλυβουργία της χώρας
Ήδη σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες νωρίτερα, η κυβέρνηση συμφώνησε να αυξήσει τη συμμετοχή της στην χαλυβουργία στο 66% από 38% με την εισφορά 320 εκατ. ευρώ (351 εκατ. δολάρια) «ζεστού χρήματος» μέσω του κρατικού οχήματος Invitalia Spa, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Η ArcelorMittal δήλωσε ότι είναι πρόθυμη να αποδεχθεί ένα μειοψηφικό μερίδιο, αλλά όχι να συνεισφέρει οικονομικά», επιβεβαίωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso στους νομοθέτες στη Ρώμη την Πέμπτη.
Μια στοιχειωμένη υπόθεση
Το μέλλον του πρώην εργοστασίου της Ilva έχει στοιχειώσει διαδοχικές ιταλικές κυβερνήσεις από τότε που η χαλυβουργία τέθηκε υπό διαχείριση μετά από έρευνα που ξεκίνησε το 2012. Αυτό πυροδότησε μια κρίση που μείωσε την παραγωγή χάλυβα, ωθώντας την εταιρεία σε καθεστώς διαχείρισης, ενώ τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των 10.000 εργαζομένων της.
Η κρίση έγινε πιο έντονα αισθητή στον Τάραντα, όπου βρίσκεται η κύρια εγκατάσταση. Οι δικαστικές αρχές έχουν συνδέσει τις τοπικές χαλυβουργίες με υψηλά ποσοστά καρκίνου και αυξημένα επίπεδα εκπομπών διοξινών στην περιοχή.
Τα εργατικά συνδικάτα αναμένεται να πραγματοποιήσουν έναν ακόμη γύρο συνομιλιών το βράδυ της Πέμπτης με αξιωματούχους της κυβέρνησης της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το πιο πιεστικό ζήτημα για το εργοστάσιο είναι η εξεύρεση επαρκών κεφαλαίων για τη συνέχιση της παραγωγής. Η χαλυβουργία παράγει λιγότερους από 4 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ένα χαμηλό επίπεδο ρεκόρ που συγκρίνεται με μια μέγιστη δυνητική δυναμικότητα περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων. Οι υψικαμίνους του εργοστασίου είναι κλειστοί ή λειτουργούν περιστασιακά.
Η απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Acciaierie d’Italia αντιστρατεύεται την τάση ιδιωτικοποίησης κρατικών περιουσιακών στοιχείων υπό τη δεξιά κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι. Το υπουργικό της συμβούλιο έχει δώσει το πράσινο φως για την πώληση του εμβληματικού αερομεταφορέα ITA Airways και του τηλεφωνικού δικτύου της Telecom Italia SpA, καθώς και για τη διάθεση μεριδίου της Banca Monte dei Paschi di Siena SpA.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%