Προ των πυλών η πιλοτική εφαρμογή χρήσης τραπεζικών καρτών και smartphones για επιβιβάσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του αναδόχου του έργου HST A.E., μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, για την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), οι Συγκοινωνίες Αθηνών φέρνουν νέα εποχή στις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.
Οι νέες εφαρμογές αναβάθμισης του ΑΣΣΚ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, επιτρέπουν τη χρήση τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών, για τις μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του Οργανισμού (μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) και παρέχουν στο σύστημα τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.
Το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στο επιβατικό κοινό έως το τέλος του 2024.
Ειδικότερα, η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα αναβάθμισης των υπηρεσιών των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σημαντικά οφέλη στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ακόμα και αν είναι ενσωματωμένη, μέσω κάποιου App, στο κινητό τους τηλέφωνο.
Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη
Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:
- Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων(ΑΜΕΚ).
- Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.
- Να αναζητήσει σημεία πώλησης, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.
H α΄ φάση της υλοποίησης θα εφαρμοστεί στα οχήματα των γραμμών λεωφορείων Express Αεροδρομίου, έως το τέλος Μαρτίου 2024, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του έτους 2024.
«Η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και προσβάσιμου συστήματος μετακίνησης με την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες, έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών της Αττικής» σημειώνεται στην ανακοίνωση .
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε «Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, Λισσαβώνα, Βρυξέλλες, κ.α.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων. Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της HST ΑΕ, Δρ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης δήλωσε τόνισε «Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή της HST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας Έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Με την τεχνολογική αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος, σε ένα από τα πλέον πιο σύγχρονα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και «ανοιχτό» σύστημα συλλογής κομίστρου τεχνολογίας αιχμής, διευρύνεται το φάσμα των επιλογών μετακίνησης, βελτιώνοντας την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία
Ιαπωνία: Ισχυρός σεισμός– Προειδοποίηση για τσουνάμι
Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 49 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.
Μητσοτάκης: Στη Σαουδική Αραβία συνοδεία έξι υπουργών – Αναβάθμιση των σχέσεων
Επίσημη επίσκεψη στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Ο στόχος της συνάντησης με τον πρίγκηπα Mohammed bin Salman
Ξεκίνησε η συγκέντρωση δεδομένων στο deiktesOTA.gov.gr
Η ψηφιακή πλατφόρμα συγκεντρώνει ανωνυμοποιημένα δεδομένα για 770 στοιχεία και 167 δείκτες που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
Oι 9 στους 10 Έλληνες απαιτούν αλλαγή του οικονομικού συστήματος
Στην Ελλάδα το 72% πιστεύει ότι τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και το 95% θεωρεί ότι η ανισότητα οφείλεται στην υπερβολική πολιτική επιρροή της οικονομικής ελίτ
Διακοπή κυκλοφορίας στην παλιά εθνική Αθηνών-Θηβών λόγω χιονόπτωσης
Έντονα καιρικά φαινόμενα σημειώνονται σε Φθιώτιδα, Ευρυτανία και Φωκίδα, ιδιαίτερα στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους λόγω της κακοκαιρίας