Κατά 90% μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ την πρώτη εβδομάδα του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καθώς οι επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης συνεχίζουν να διαταράσσουν έναν από τους πιο πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.

Νέα στοιχεία από τον κλάδο παρακολούθησης Clarksons Research έδειξαν την κατάρρευση της κυκλοφορίας στον Κόλπο του Άντεν, ο οποίος χρησιμοποιείται ως σημείο εισόδου για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν μεταξύ της Διώρυγας του Σουέζ.

Κολοσσοί της ναυτιλίας όπως η Maersk, η MSC και η Hapag-Lloyd έχουν περιορίσει την κυκλοφορία στην περιοχή από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις από τους Χούθι στα μέσα Νοεμβρίου, πυροδοτώντας φόβους για τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό. Η Ερυθρά Θάλασσα είναι μια ζωτικής σημασίας ναυτιλιακή διαδρομή, που συνδέει τον Ινδικό Ωκεανό με τη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι Χούθι μείωσαν το παγκόσμιο εμπόριο – Καθυστερήσεις στις παραδόσεις

Η Maersk επανέλαβε τις διελεύσεις μεταξύ 25 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου υπό τον ναυτικό συνασπισμό υπό την ηγεσία των ΗΠΑ. Ωστόσο, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει ότι σχεδιάζει να συνεχίσει να εκτρέπει την κυκλοφορία μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ, παρά τη διεθνή στρατιωτική επιχείρηση για να διατηρήσει την περιοχή ασφαλή.

Γύρω από την Αφρική

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons οι συνολικές ημερήσιες διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, συμπεριλαμβανομένων των bulkers, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς LNG, μειώθηκαν κατά 46% την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο.

Τα στοιχεία αποκάλυψαν επίσης ότι το ίδιο διάστημα, περίπου 364 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν επιλέξει να ταξιδέψουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής από τότε που οι φόβοι για την ασφάλεια αυξήθηκαν τον Νοέμβριο, με το σύνολο αυτό να είναι υπερδιπλάσιο από τα 155 που αναφέρθηκαν στις 21 Δεκεμβρίου.

Η εκ νέου δρομολόγηση μέσω της αφρικανικής ηπείρου και του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει 10 έως 14 ημέρες σε ένα ταξίδι, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρεία Sea Intelligence.

Αυξήσεις

Οι μεγάλες εκτροπές πέρα από τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλούν αύξηση του κόστους αποστολής, το οποίο επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αγαθών, μέχρι το ταμείο.  Και ήδη επηρέασε επίσης τις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες κατέγραψαν άνοδο τον Ιανουάριο καθώς το Ιράν απέρριψε τις εκκλήσεις να τερματίσει την υποστήριξή του στις επιθέσεις των Χούθι.

Η Clarksons ανέφερε ότι ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέτρο του κόστους μεταφοράς, είχε αυξηθεί κατά 88% από τις αρχές Δεκεμβρίου. Το κόστος της διαδρομής SCFI Σαγκάη προς Βόρεια Ευρώπη ήταν 2.871 $ στις 5 Ιανουαρίου, πάνω από το τριπλάσιο σε σχέση με το επίπεδο των αρχών Δεκεμβρίου.

Ο Matthew Gore, εμπειρογνώμονας logistics και συνεργάτης της Holman Fenwick Wilman, δήλωσε ότι  «ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς», με πρόσθετους χρόνους ταξιδιού και προέβλεψε ότι οι μεταφορείς θα «επιβάλλουν πρόσθετες χρεώσεις για να καλύψουν το πρόσθετο κόστος».

«Κάποια χωρητικότητα της αγοράς έχει απορροφηθεί από αυτές τις καταστάσεις και οι ναύλοι έχουν αυξηθεί, με τις επιπτώσεις να γίνονται αισθητές για τους επόμενους μήνες».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία