Κατά 90% μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ την πρώτη εβδομάδα του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καθώς οι επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης συνεχίζουν να διαταράσσουν έναν από τους πιο πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.
Νέα στοιχεία από τον κλάδο παρακολούθησης Clarksons Research έδειξαν την κατάρρευση της κυκλοφορίας στον Κόλπο του Άντεν, ο οποίος χρησιμοποιείται ως σημείο εισόδου για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν μεταξύ της Διώρυγας του Σουέζ.
Κολοσσοί της ναυτιλίας όπως η Maersk, η MSC και η Hapag-Lloyd έχουν περιορίσει την κυκλοφορία στην περιοχή από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις από τους Χούθι στα μέσα Νοεμβρίου, πυροδοτώντας φόβους για τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό. Η Ερυθρά Θάλασσα είναι μια ζωτικής σημασίας ναυτιλιακή διαδρομή, που συνδέει τον Ινδικό Ωκεανό με τη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Οι Χούθι μείωσαν το παγκόσμιο εμπόριο – Καθυστερήσεις στις παραδόσεις
Η Maersk επανέλαβε τις διελεύσεις μεταξύ 25 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου υπό τον ναυτικό συνασπισμό υπό την ηγεσία των ΗΠΑ. Ωστόσο, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει ότι σχεδιάζει να συνεχίσει να εκτρέπει την κυκλοφορία μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ, παρά τη διεθνή στρατιωτική επιχείρηση για να διατηρήσει την περιοχή ασφαλή.
Γύρω από την Αφρική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons οι συνολικές ημερήσιες διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, συμπεριλαμβανομένων των bulkers, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς LNG, μειώθηκαν κατά 46% την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν επίσης ότι το ίδιο διάστημα, περίπου 364 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν επιλέξει να ταξιδέψουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής από τότε που οι φόβοι για την ασφάλεια αυξήθηκαν τον Νοέμβριο, με το σύνολο αυτό να είναι υπερδιπλάσιο από τα 155 που αναφέρθηκαν στις 21 Δεκεμβρίου.
Η εκ νέου δρομολόγηση μέσω της αφρικανικής ηπείρου και του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει 10 έως 14 ημέρες σε ένα ταξίδι, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρεία Sea Intelligence.
Αυξήσεις
Οι μεγάλες εκτροπές πέρα από τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλούν αύξηση του κόστους αποστολής, το οποίο επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αγαθών, μέχρι το ταμείο. Και ήδη επηρέασε επίσης τις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες κατέγραψαν άνοδο τον Ιανουάριο καθώς το Ιράν απέρριψε τις εκκλήσεις να τερματίσει την υποστήριξή του στις επιθέσεις των Χούθι.
Η Clarksons ανέφερε ότι ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέτρο του κόστους μεταφοράς, είχε αυξηθεί κατά 88% από τις αρχές Δεκεμβρίου. Το κόστος της διαδρομής SCFI Σαγκάη προς Βόρεια Ευρώπη ήταν 2.871 $ στις 5 Ιανουαρίου, πάνω από το τριπλάσιο σε σχέση με το επίπεδο των αρχών Δεκεμβρίου.
Ο Matthew Gore, εμπειρογνώμονας logistics και συνεργάτης της Holman Fenwick Wilman, δήλωσε ότι «ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς», με πρόσθετους χρόνους ταξιδιού και προέβλεψε ότι οι μεταφορείς θα «επιβάλλουν πρόσθετες χρεώσεις για να καλύψουν το πρόσθετο κόστος».
«Κάποια χωρητικότητα της αγοράς έχει απορροφηθεί από αυτές τις καταστάσεις και οι ναύλοι έχουν αυξηθεί, με τις επιπτώσεις να γίνονται αισθητές για τους επόμενους μήνες».
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση