Κατά 90% μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη Διώρυγα του Σουέζ την πρώτη εβδομάδα του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καθώς οι επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης συνεχίζουν να διαταράσσουν έναν από τους πιο πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.
Νέα στοιχεία από τον κλάδο παρακολούθησης Clarksons Research έδειξαν την κατάρρευση της κυκλοφορίας στον Κόλπο του Άντεν, ο οποίος χρησιμοποιείται ως σημείο εισόδου για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν μεταξύ της Διώρυγας του Σουέζ.
Κολοσσοί της ναυτιλίας όπως η Maersk, η MSC και η Hapag-Lloyd έχουν περιορίσει την κυκλοφορία στην περιοχή από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις από τους Χούθι στα μέσα Νοεμβρίου, πυροδοτώντας φόβους για τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό. Η Ερυθρά Θάλασσα είναι μια ζωτικής σημασίας ναυτιλιακή διαδρομή, που συνδέει τον Ινδικό Ωκεανό με τη Μεσόγειο μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Οι Χούθι μείωσαν το παγκόσμιο εμπόριο – Καθυστερήσεις στις παραδόσεις
Η Maersk επανέλαβε τις διελεύσεις μεταξύ 25 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου υπό τον ναυτικό συνασπισμό υπό την ηγεσία των ΗΠΑ. Ωστόσο, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει ότι σχεδιάζει να συνεχίσει να εκτρέπει την κυκλοφορία μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ, παρά τη διεθνή στρατιωτική επιχείρηση για να διατηρήσει την περιοχή ασφαλή.
Γύρω από την Αφρική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons οι συνολικές ημερήσιες διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, συμπεριλαμβανομένων των bulkers, των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς LNG, μειώθηκαν κατά 46% την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν επίσης ότι το ίδιο διάστημα, περίπου 364 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν επιλέξει να ταξιδέψουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής από τότε που οι φόβοι για την ασφάλεια αυξήθηκαν τον Νοέμβριο, με το σύνολο αυτό να είναι υπερδιπλάσιο από τα 155 που αναφέρθηκαν στις 21 Δεκεμβρίου.
Η εκ νέου δρομολόγηση μέσω της αφρικανικής ηπείρου και του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει 10 έως 14 ημέρες σε ένα ταξίδι, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρεία Sea Intelligence.
Αυξήσεις
Οι μεγάλες εκτροπές πέρα από τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλούν αύξηση του κόστους αποστολής, το οποίο επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αγαθών, μέχρι το ταμείο. Και ήδη επηρέασε επίσης τις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες κατέγραψαν άνοδο τον Ιανουάριο καθώς το Ιράν απέρριψε τις εκκλήσεις να τερματίσει την υποστήριξή του στις επιθέσεις των Χούθι.
Η Clarksons ανέφερε ότι ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέτρο του κόστους μεταφοράς, είχε αυξηθεί κατά 88% από τις αρχές Δεκεμβρίου. Το κόστος της διαδρομής SCFI Σαγκάη προς Βόρεια Ευρώπη ήταν 2.871 $ στις 5 Ιανουαρίου, πάνω από το τριπλάσιο σε σχέση με το επίπεδο των αρχών Δεκεμβρίου.
Ο Matthew Gore, εμπειρογνώμονας logistics και συνεργάτης της Holman Fenwick Wilman, δήλωσε ότι «ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα της χρονιάς», με πρόσθετους χρόνους ταξιδιού και προέβλεψε ότι οι μεταφορείς θα «επιβάλλουν πρόσθετες χρεώσεις για να καλύψουν το πρόσθετο κόστος».
«Κάποια χωρητικότητα της αγοράς έχει απορροφηθεί από αυτές τις καταστάσεις και οι ναύλοι έχουν αυξηθεί, με τις επιπτώσεις να γίνονται αισθητές για τους επόμενους μήνες».
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη