
Το Ιράν ανέλαβε την ευθύνη για την κατάληψη του τάνκερ ελληνικών συμφερόντων στον Κόλπο του Ομάν. Πρόκειται για το τάνκερ «St. Nikolas» (πρώην Suez Rajan), σημαίας νησιών Μάρσαλ, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation.
Στο τάνκερ ανέβηκαν ένοπλοι το πρωί της Πέμπτης, οι οποίοι σύμφωνα με την Τεχεράνη ανήκουν στο Πολεμικό της Ναυτικό. Η εταιρεία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών Ambrey δήλωσε ότι «έξι μαυροντυμένοι ένοπλοι» επιβιβάστηκαν στο τάνκερ. Οι άνδρες είχαν καλύψει τις κάμερες παρακολούθησης κατά την εισβολή.
Κόλπος του Ομάν: Κατάληψη πετρελαιοφόρου ελληνικών συμφερόντων
Το περιστατικό ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Πέμπτης στα ύδατα μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, κοντά στην πόλη του Ομάν, Σοχάρ, σε μια περιοχή από την οποία περνούν πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA δημοσίευσε ένα άρθρο που αναγνωρίζει την κατάσχεση από το ναυτικό του Ιράν. Το άρθρο δεν προσδιορίζει ποιο είναι το πλοίο, αλλά αναφέρει ότι η κατάσχεση έγινε κατόπιν δικαστικής εντολής.
«Το Πολεμικό Ναυτικό του Στρατού του Ιράν ανακοίνωσε την κατάσχεση ενός αμερικανικού πετρελαιοφόρου στον Κόλπο του Ομάν με δικαστική εντολή», ανέφεραν τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα ανακοίνωση του Στρατού την Πέμπτη.
Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου ήταν «Suez Rajan» και είχε εμπλακεί σε μια χρόνια διαμάχη που τελικά οδήγησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να κατασχέσει 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου σε αυτό.
Μετά την κατάσχεση του τάνκερ πέρυσι, το Ιράν είχε προειδοποιήσει τις ΗΠΑ ότι κάτι τέτοιο «δεν θα μείνει αναπάντητο».
Δεν είναι σαφές γιατί τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης περιέγραψαν το τάνκερ ως αμερικανικό σκάφος.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»