Το Ιράν ανέλαβε την ευθύνη για την κατάληψη του τάνκερ ελληνικών συμφερόντων στον Κόλπο του Ομάν. Πρόκειται για το τάνκερ «St. Nikolas» (πρώην Suez Rajan), σημαίας νησιών Μάρσαλ, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation.
Στο τάνκερ ανέβηκαν ένοπλοι το πρωί της Πέμπτης, οι οποίοι σύμφωνα με την Τεχεράνη ανήκουν στο Πολεμικό της Ναυτικό. Η εταιρεία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών Ambrey δήλωσε ότι «έξι μαυροντυμένοι ένοπλοι» επιβιβάστηκαν στο τάνκερ. Οι άνδρες είχαν καλύψει τις κάμερες παρακολούθησης κατά την εισβολή.
Κόλπος του Ομάν: Κατάληψη πετρελαιοφόρου ελληνικών συμφερόντων
Το περιστατικό ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Πέμπτης στα ύδατα μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, κοντά στην πόλη του Ομάν, Σοχάρ, σε μια περιοχή από την οποία περνούν πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA δημοσίευσε ένα άρθρο που αναγνωρίζει την κατάσχεση από το ναυτικό του Ιράν. Το άρθρο δεν προσδιορίζει ποιο είναι το πλοίο, αλλά αναφέρει ότι η κατάσχεση έγινε κατόπιν δικαστικής εντολής.
«Το Πολεμικό Ναυτικό του Στρατού του Ιράν ανακοίνωσε την κατάσχεση ενός αμερικανικού πετρελαιοφόρου στον Κόλπο του Ομάν με δικαστική εντολή», ανέφεραν τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα ανακοίνωση του Στρατού την Πέμπτη.
Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου ήταν «Suez Rajan» και είχε εμπλακεί σε μια χρόνια διαμάχη που τελικά οδήγησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να κατασχέσει 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου σε αυτό.
Μετά την κατάσχεση του τάνκερ πέρυσι, το Ιράν είχε προειδοποιήσει τις ΗΠΑ ότι κάτι τέτοιο «δεν θα μείνει αναπάντητο».
Δεν είναι σαφές γιατί τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης περιέγραψαν το τάνκερ ως αμερικανικό σκάφος.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη