Το Ιράν ανέλαβε την ευθύνη για την κατάληψη του τάνκερ ελληνικών συμφερόντων στον Κόλπο του Ομάν. Πρόκειται για το τάνκερ «St. Nikolas» (πρώην Suez Rajan), σημαίας νησιών Μάρσαλ, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation.
Στο τάνκερ ανέβηκαν ένοπλοι το πρωί της Πέμπτης, οι οποίοι σύμφωνα με την Τεχεράνη ανήκουν στο Πολεμικό της Ναυτικό. Η εταιρεία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών Ambrey δήλωσε ότι «έξι μαυροντυμένοι ένοπλοι» επιβιβάστηκαν στο τάνκερ. Οι άνδρες είχαν καλύψει τις κάμερες παρακολούθησης κατά την εισβολή.
Κόλπος του Ομάν: Κατάληψη πετρελαιοφόρου ελληνικών συμφερόντων
Το περιστατικό ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Πέμπτης στα ύδατα μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, κοντά στην πόλη του Ομάν, Σοχάρ, σε μια περιοχή από την οποία περνούν πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA δημοσίευσε ένα άρθρο που αναγνωρίζει την κατάσχεση από το ναυτικό του Ιράν. Το άρθρο δεν προσδιορίζει ποιο είναι το πλοίο, αλλά αναφέρει ότι η κατάσχεση έγινε κατόπιν δικαστικής εντολής.
«Το Πολεμικό Ναυτικό του Στρατού του Ιράν ανακοίνωσε την κατάσχεση ενός αμερικανικού πετρελαιοφόρου στον Κόλπο του Ομάν με δικαστική εντολή», ανέφεραν τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα ανακοίνωση του Στρατού την Πέμπτη.
Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου ήταν «Suez Rajan» και είχε εμπλακεί σε μια χρόνια διαμάχη που τελικά οδήγησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να κατασχέσει 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου σε αυτό.
Μετά την κατάσχεση του τάνκερ πέρυσι, το Ιράν είχε προειδοποιήσει τις ΗΠΑ ότι κάτι τέτοιο «δεν θα μείνει αναπάντητο».
Δεν είναι σαφές γιατί τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης περιέγραψαν το τάνκερ ως αμερικανικό σκάφος.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς