Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφορά ενός container από την Ασία στον Πειραιά το τελευταίο διάστημα λόγω της έκρυθμης κατάστασης που δημιουργεί στην Ερυθρά Θάλασσα η επιθετική δραστηριότητα των ανταρτών Χούθι.
Τα πυρά των Χούθι πλήττουν και τον Πειραιά που χάνει φορτία, παράλληλα με τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να καταβάλλουν υψηλό τίμημα για τα προϊόντα που περιμένουν από την Ασία, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν σε ποσοστό σχεδόν 90% την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και χαράσσουν ρότα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση βάζει φωτιά στα κόστη [γράφημα]
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοεί τα λιμάνια της Δυτικής (Αλγεσίρας, Βαλένθιας) και Βορείου Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Βρετανία) αλλά και του Μαρόκου (Ταγγέρη), σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ.
Η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.
Τα 5 εκατ. «κουτιά» θα πρέπει να τα ξεχάσουμε, ιδιαίτερα εάν η κρίση συνεχισθεί, καθώς ο Πειραιάς θα χάσει από τη μεταφόρτωση και θα πρέπει να στραφεί σε νέες αγορές όπως την Βόρεια και Νότια Αμερική και Αφρική για να διατηρήσει φορτία, αναφέρει στον ot.gr άνθρωπος που έχει πολύ καλή εικόνα του λιμανιού.
Η κρίση στην Ερυθρά
Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ ενώ ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ έχει μικρότερο πρόβλημα καθώς ένα μέρος του φορτίου του είναι τοπικό και εξυπηρετείται κυρίως από την MSC η οποία συνεχίζει να «φτάνει» μέχρι τον Πειραιά, έστω και με καθυστερήσεις λόγω του περίπλου της Αφρικής.
Ως ένα μικρότερο βαθμό θα επηρεασθεί, λόγω του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ως διαμετακομιστικού κέντρου προς τα Βαλκάνια και τη Κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν θα δέχεται κάποια φορτία που θα φτάνουν σε αυτές τις περιοχές μέσω τραίνων από τη Βόρειο Ευρώπη
Πάντως η κρίση στην Ερυθρά δεν φαίνεται να «πρόλαβε» να «γκριζάρει» την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά, για την χρήση 2023 καθώς, οι εκτροπές των πλοίων ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε κατά 2% περίπου καθώς οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ κατέγραψαν μια αύξηση περί το 5% ενώ ο προβλήτας Ι κατέγραψε μείωση.
Με τα αποτελέσματα αυτά ο Πειραιάς διατηρεί το 2023 την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, αναφέρουν κύκλοι του λιμανιού. Το 2022 ο Πειραιάς είχε διακινήσει κάτι λίγο πάνω από 5 εκατ. Teu.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού