Η εξάπλωση της παραπληροφόρησης, οι τοξικές βάσεις χρηστών και η επικράτηση των bots οδηγούν σε μια παρακμή στις πλατφόρμες που έχει γίνει αντιληπτή από τους χρήστες των πλατφορμών.
Ενώ πολλοί έμποροι βλέπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μια σταθερή απόδοση της επένδυσής τους, οι αλληλεπιδράσεις των καταναλωτών με την τεχνολογία φέρνουν τις πλατφόρμες μπροστά σε σημαντικές προκλήσεις.
Social media: Ήρθε το τέλος για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραμένουν το κορυφαίο επενδυτικό κανάλι για το ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά οι καταναλωτές προσπαθούν ενεργά να περιορίσουν τη χρήση τους”, δήλωσε η Emily Weiss, ερευνήτρια στο Marketing Practice της Gartner. «Ένα σημαντικό ποσοστό λέει ότι, σε σύγκριση με μερικά χρόνια πριν, μοιράζονται λιγότερο από τη ζωή τους και το περιεχόμενό τους».
Το 53% των καταναλωτών δήλωσε ότι η τρέχουσα κατάσταση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει υποβαθμιστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος ή με πέντε χρόνια πριν, σύμφωνα με την έκθεση.
Τεχνολογία και ανθρώπινη διάσταση
Μέχρι το 2027, το 20% των εμπορικών σημάτων θα στηριχθεί στην τοποθέτηση και διαφοροποίηση με βάση την απουσία τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους.
Μια έρευνα της Gartner σε 305 καταναλωτές τον Μάιο του 2023 διαπίστωσε ότι το 72% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι γεννήτριες περιεχομένου που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να διαδώσουν ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες. Επιπλέον, μια έρευνα της Gartner σε 320 καταναλωτές τον Φεβρουάριο του 2023 διαπίστωσε ότι η αντίληψη των καταναλωτών ότι οι εμπειρίες και οι δυνατότητες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι καλύτερες από τους ανθρώπους, διαβρώνεται.
«Η δυσπιστία και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ικανότητες της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει ορισμένους καταναλωτές στην αναζήτηση εμπορικών σημάτων και αλληλεπιδράσεων χωρίς αυτήν», εξήγησε η Weiss. «Μια υποκατηγορία εμπορικών σημάτων θα την αποφύγει και θα δώσει προτεραιότητα σε πιο ανθρώπινη τοποθέτηση. Αυτή η έννοια θα αξιοποιηθεί για να απομακρυνθούν τα εμπορικά σήματα από τις αντιλήψεις ότι οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη είναι απρόσωπες και ομοιογενείς».
Περισσότερα με λιγότερα
Μέχρι το 2026, το 80% των προηγμένων δημιουργικών ρόλων θα είναι επιφορτισμένο με την αξιοποίηση της GenAI για την επίτευξη διαφοροποιημένων αποτελεσμάτων, απαιτώντας από τους CMOs να δαπανήσουν περισσότερα για αυτό το χαρακτηριστικό.
Καθώς προσπαθούν να «κάνουν περισσότερα με λιγότερα», η GenAI υπόσχεται αυξημένη παραγωγικότητα και εξοικονόμηση κόστους. Μεγάλο μέρος της έλξης τους για την GenAI εστιάζεται στην παραγωγικότητα και την εξοικονόμηση κόστους, ειδικά για τις δημιουργικές υπηρεσίες. Ωστόσο, η αυξημένη παραγωγικότητα θα επιτρέψει στους ανώτερους δημιουργικούς ρόλους να ανακατευθύνουν τις δεξιότητες και τον χρόνο τους σε πιο προηγμένες στρατηγικές δημιουργικές προσπάθειες, όπως η αξιοποίηση της καινοτομίας προϊόντων και υπηρεσιών GenAI.
«Η χρήση της GenAI στην καθημερινή εργασία ρουτίνας μιας δημιουργικής ομάδας τους απελευθερώνει για να κάνουν υψηλότερου επιπέδου, πιο επιδραστικές δημιουργικές ιδέες, δοκιμές και αναλύσεις», επισήμανε η Weiss. «Ως αποτέλεσμα, το δημιουργικό θα διαδραματίσει πιο σημαντικό και μετρήσιμο ρόλο στην προώθηση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων και οι CMOs θα αυξήσουν στην πραγματικότητα τις δαπάνες τους για το δημιουργικό και το περιεχόμενο».
Ποια αναζήτηση;
Μέχρι το 2028, η κίνηση οργανικής αναζήτησης των εμπορικών σημάτων θα μειωθεί κατά 50% ή και περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές θα υιοθετήσουν την αναζήτηση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
Η ταχεία υιοθέτηση της GenAI στις μηχανές αναζήτησης θα διαταράξει σημαντικά την ικανότητα των CMOs να αξιοποιήσουν την οργανική αναζήτηση για την προώθηση των πωλήσεων. Άλλη έρευνα της Gartner σε 299 καταναλωτές τον Αύγουστο του 2023 διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για την αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη, με το 79% των ερωτηθέντων να αναμένει να τη χρησιμοποιήσει μέσα στον επόμενο χρόνο. Επιπλέον, το 70% των καταναλωτών εξέφρασε τουλάχιστον κάποια εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα αναζήτησης που υποστηρίζονται από την τεχνολογία GenAI.
«Οι CMOs πρέπει να προετοιμαστούν για την αναστάτωση που θα επιφέρει η αναζήτηση που υποστηρίζεται από την GenAI στις στρατηγικές οργανικής αναζήτησης», σύμφωνα με την Weiss. «Οι ηγέτες μάρκετινγκ των οποίων οι μάρκες βασίζονται στο SEO θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαθέσουν πόρους για τη δοκιμή άλλων καναλιών προκειμένου να διαφοροποιηθούν», πρόσθεσε.
Διαφάνεια και αυθεντικότητα
Μέχρι το 2026, το 60% των CMOs θα υιοθετήσουν τεχνολογία αυθεντικότητας περιεχομένου, ενισχυμένη παρακολούθηση και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) με την υποστήριξη της μάρκας για να προστατεύσουν τις μάρκες τους από την εξαπάτηση που εξαπολύει η GenAI.
Η ταχεία πρόοδος της δημιουργικής AI έχει αφήσει τους οργανισμούς χωρίς τα πλαίσια και τις βέλτιστες πρακτικές για να διασφαλιστεί η υπεύθυνη χρήση και ο μετριασμός του κινδύνου. Μια ειδική λειτουργία αυθεντικότητας περιεχομένου και η ανάπτυξη προστατευτικών γραμμών για το εμπορικό σήμα θα αποτελέσει μια οργανωτική επιτακτική ανάγκη.
Latest News
Γιατί η Meta έπρεπε να «υποκλιθεί στον Τραμπ» πριν από την ορκωμοσία του
Η Meta έχει πολλά να διακινδυνεύσει, γι' αυτό και επαναπροσδιορίζει τη θέση της ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις - Τι κάνει τώρα με τον Τραμπ
Η Google αλλάζει τον τρόπο που μαθαίνουμε τις ειδήσεις – Τι είναι η λειτουργία «Daily listen»
Η Google δοκιμάζει μια νέα λειτουργία, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο ενημέρωσης των χρηστών.
Στη «Silicon Valley» της Ταϊβάν - Εκεί που χτυπά η καρδιά της τεχνολογίας
Το νέο επιστημονικό πάρκο εισφέρει το 6% του ΑΕΠ της Ταϊβάν - Στο Σίντσου έχουν εγκατασταθεί εκατοντάδες τεχνολογικές επιχειρήσεις
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Οργή στη Nvidia για τους επικείμενους περιορισμούς Μπάιντεν στις εξαγωγές μικροτσίπ
Η Nvidia είναι ο κορυφαίος πωλητής των λεγόμενων επιταχυντών τεχνητής νοημοσύνης και θα επηρεαστεί από τα νέα μέτρα
«Ανεβαίνει» ο ανταγωνισμος ανάμεσα στη Blue Origin και τη SpaceX - Την Κυριακή η εκτόξευση του πυραύλου New Glenn
Με ύψος 30 ορόφων, ο New Glenn αποτέλεσε βασικό στόχο της Blue Origin και επιδιώκει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τον Falcon 9 της SpaceX
Αντίστροφη μέτρηση για το TikTok στις ΗΠΑ - Ο «τελικός» στο Ανώτατο Δικαστήριο
TikTok και ByteDance αμφισβητούν τον νόμο που υποχρεώνει την πώληση της πλατφόρμας έως τις 19 Ιανουαρίου ή το «λουκέτο»
Τα μεγαλύτερα έσοδα από το 1994 κατέγραψε το 2024 η TSMC
Οι μετοχές της TSMC που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Ταϊβάν έχουν αυξηθεί κατά 88% τους τελευταίους 12 μήνες
Οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για την τεχνολογία «έξυπνης κλήσης» χωρίς οδηγό της Tesla
Οι αρχές θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό έχουν προβλήματα αναγώρισης αντικειμένων και σταθμευμένων οχημάτων
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ