Η εξάπλωση της παραπληροφόρησης, οι τοξικές βάσεις χρηστών και η επικράτηση των bots οδηγούν σε μια παρακμή στις πλατφόρμες που έχει γίνει αντιληπτή από τους χρήστες των πλατφορμών.
Ενώ πολλοί έμποροι βλέπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μια σταθερή απόδοση της επένδυσής τους, οι αλληλεπιδράσεις των καταναλωτών με την τεχνολογία φέρνουν τις πλατφόρμες μπροστά σε σημαντικές προκλήσεις.
Social media: Ήρθε το τέλος για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραμένουν το κορυφαίο επενδυτικό κανάλι για το ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά οι καταναλωτές προσπαθούν ενεργά να περιορίσουν τη χρήση τους”, δήλωσε η Emily Weiss, ερευνήτρια στο Marketing Practice της Gartner. «Ένα σημαντικό ποσοστό λέει ότι, σε σύγκριση με μερικά χρόνια πριν, μοιράζονται λιγότερο από τη ζωή τους και το περιεχόμενό τους».
Το 53% των καταναλωτών δήλωσε ότι η τρέχουσα κατάσταση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει υποβαθμιστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος ή με πέντε χρόνια πριν, σύμφωνα με την έκθεση.
Τεχνολογία και ανθρώπινη διάσταση
Μέχρι το 2027, το 20% των εμπορικών σημάτων θα στηριχθεί στην τοποθέτηση και διαφοροποίηση με βάση την απουσία τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους.
Μια έρευνα της Gartner σε 305 καταναλωτές τον Μάιο του 2023 διαπίστωσε ότι το 72% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι γεννήτριες περιεχομένου που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να διαδώσουν ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες. Επιπλέον, μια έρευνα της Gartner σε 320 καταναλωτές τον Φεβρουάριο του 2023 διαπίστωσε ότι η αντίληψη των καταναλωτών ότι οι εμπειρίες και οι δυνατότητες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι καλύτερες από τους ανθρώπους, διαβρώνεται.
«Η δυσπιστία και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ικανότητες της τεχνητής νοημοσύνης θα οδηγήσει ορισμένους καταναλωτές στην αναζήτηση εμπορικών σημάτων και αλληλεπιδράσεων χωρίς αυτήν», εξήγησε η Weiss. «Μια υποκατηγορία εμπορικών σημάτων θα την αποφύγει και θα δώσει προτεραιότητα σε πιο ανθρώπινη τοποθέτηση. Αυτή η έννοια θα αξιοποιηθεί για να απομακρυνθούν τα εμπορικά σήματα από τις αντιλήψεις ότι οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη είναι απρόσωπες και ομοιογενείς».
Περισσότερα με λιγότερα
Μέχρι το 2026, το 80% των προηγμένων δημιουργικών ρόλων θα είναι επιφορτισμένο με την αξιοποίηση της GenAI για την επίτευξη διαφοροποιημένων αποτελεσμάτων, απαιτώντας από τους CMOs να δαπανήσουν περισσότερα για αυτό το χαρακτηριστικό.
Καθώς προσπαθούν να «κάνουν περισσότερα με λιγότερα», η GenAI υπόσχεται αυξημένη παραγωγικότητα και εξοικονόμηση κόστους. Μεγάλο μέρος της έλξης τους για την GenAI εστιάζεται στην παραγωγικότητα και την εξοικονόμηση κόστους, ειδικά για τις δημιουργικές υπηρεσίες. Ωστόσο, η αυξημένη παραγωγικότητα θα επιτρέψει στους ανώτερους δημιουργικούς ρόλους να ανακατευθύνουν τις δεξιότητες και τον χρόνο τους σε πιο προηγμένες στρατηγικές δημιουργικές προσπάθειες, όπως η αξιοποίηση της καινοτομίας προϊόντων και υπηρεσιών GenAI.
«Η χρήση της GenAI στην καθημερινή εργασία ρουτίνας μιας δημιουργικής ομάδας τους απελευθερώνει για να κάνουν υψηλότερου επιπέδου, πιο επιδραστικές δημιουργικές ιδέες, δοκιμές και αναλύσεις», επισήμανε η Weiss. «Ως αποτέλεσμα, το δημιουργικό θα διαδραματίσει πιο σημαντικό και μετρήσιμο ρόλο στην προώθηση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων και οι CMOs θα αυξήσουν στην πραγματικότητα τις δαπάνες τους για το δημιουργικό και το περιεχόμενο».
Ποια αναζήτηση;
Μέχρι το 2028, η κίνηση οργανικής αναζήτησης των εμπορικών σημάτων θα μειωθεί κατά 50% ή και περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές θα υιοθετήσουν την αναζήτηση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
Η ταχεία υιοθέτηση της GenAI στις μηχανές αναζήτησης θα διαταράξει σημαντικά την ικανότητα των CMOs να αξιοποιήσουν την οργανική αναζήτηση για την προώθηση των πωλήσεων. Άλλη έρευνα της Gartner σε 299 καταναλωτές τον Αύγουστο του 2023 διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για την αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη, με το 79% των ερωτηθέντων να αναμένει να τη χρησιμοποιήσει μέσα στον επόμενο χρόνο. Επιπλέον, το 70% των καταναλωτών εξέφρασε τουλάχιστον κάποια εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα αναζήτησης που υποστηρίζονται από την τεχνολογία GenAI.
«Οι CMOs πρέπει να προετοιμαστούν για την αναστάτωση που θα επιφέρει η αναζήτηση που υποστηρίζεται από την GenAI στις στρατηγικές οργανικής αναζήτησης», σύμφωνα με την Weiss. «Οι ηγέτες μάρκετινγκ των οποίων οι μάρκες βασίζονται στο SEO θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να διαθέσουν πόρους για τη δοκιμή άλλων καναλιών προκειμένου να διαφοροποιηθούν», πρόσθεσε.
Διαφάνεια και αυθεντικότητα
Μέχρι το 2026, το 60% των CMOs θα υιοθετήσουν τεχνολογία αυθεντικότητας περιεχομένου, ενισχυμένη παρακολούθηση και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) με την υποστήριξη της μάρκας για να προστατεύσουν τις μάρκες τους από την εξαπάτηση που εξαπολύει η GenAI.
Η ταχεία πρόοδος της δημιουργικής AI έχει αφήσει τους οργανισμούς χωρίς τα πλαίσια και τις βέλτιστες πρακτικές για να διασφαλιστεί η υπεύθυνη χρήση και ο μετριασμός του κινδύνου. Μια ειδική λειτουργία αυθεντικότητας περιεχομένου και η ανάπτυξη προστατευτικών γραμμών για το εμπορικό σήμα θα αποτελέσει μια οργανωτική επιτακτική ανάγκη.
Latest News
Vodafone: Έργο για την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών του Δήμου Πειραιά
Με την υλοποίηση του έργου ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης σχεδίων πολιτικής προστασίας, καθώς και σύγχρονα συστήματα Κυβερνοασφάλειας με λειτουργίες AI
Εκστρατεία κυβερνοεπιθέσεων στο Telegram με στόχο χρήστες fintech
Το κακόβουλο αυτό λογισμικό έχει σχεδιαστεί για να κλέβει ευαίσθητα δεδομένα, όπως κωδικούς πρόσβασης, και να αποκτά τον έλεγχο των συσκευών των χρηστών για σκοπούς κατασκοπείας
Εκτόξευση δαπανών 21% σχετικά με την AI στην Ευρώπη το 2025 προβλέπει η Gartner
Η Gartner εκτιμά ότι οι δαπάνες για υπηρεσίες πληροφορικής που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη στην Ευρώπη θα αυξηθούν από 78 δισ. δολάρια το 2024 σε 94 δισ. δολάρια το 2025
Εντός του 2025 η πλατφόρμα SmartThings της Samsung επεκτείνεται στις Β2Β λύσεις
Το ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο των επιχειρησιακών της λύσεων παρουσίασε η Samsung Electronics Hellas
Η Apple θέλει να ακολουθήσει την Meta στην αγορά των έξυπνων γυαλιών
Μια εσωτερική μελέτη βρίσκεται σε εξέλιξη για τη συλλογή σχολίων από υπαλλήλους της Apple σχετικά με τα έξυπνα γυαλιά
Το νέο made-in-China λογισμικό που κοντράρει Apple και Google
Η Κίνα θέλει να γίνει τεχνολογικά αυτάρκης σε όλα και η Huawei φαίνεται να αναλαμβάνει το λογισμικό των smartphone
Η καλύτερη επίδοση γ' τριμήνου για την αγορά smartphone από το 2021 - Έρευνα της Canalys
Η Samsung πρωτοστατεί στην παγκόσμια αγορά smartphone το γ' τρίμηνο του 2024 με την Apple να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση σε μερίδια αγοράς
«Ράλι» 14% στις μετοχές της Tesla μετά τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών
Η άνοδος της Tesla οφείλεται στο ότι ο Ίλον Μασκ, ως υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ, θα επωφεληθεί από την διαφαινόμενη επανεκλογή του
«Φλερτάρει» με το Χρηματιστήριο η Cosmos Business Systems - Στοχεύει σε έργα 500 εκατ.
O κ. Δάφνης, πρόεδρος του ομίλου Cosmos Business Systems, τοποθέτησε την είσοδο στο ΧΑ χρονικά μετά το 2025 έχοντας στόχο την εξεύρεση κεφαλαίων που θα στηρίξουν την ανάπτυξη της εταιρείας
Με νέα καμπάνα απειλεί η Ευρώπη την Apple - Κλιμακώνεται η σύγκρουση
H Apple καλείται από την Κομισιόν να συμμορφωθεί με τους κανόνες που έχουν επιβληθεί, ειδάλλως θα μπει σε νέες περιπέτειες