
Η εταιρεία ενοικίασης Hertz Global Holdings πουλάει περίπου 20.000 ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των Teslas, από τον αμερικανικό στόλο της, περίπου δύο χρόνια μετά από μια συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία για την προσφορά των οχημάτων της προς ενοικίαση, σε μια άλλη ένδειξη ότι η ζήτηση EV έχει «παγώσει».
Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι Αμερικανοί απομακρύνονται από τα EV
Η Hertz θα προτιμήσει αντ’ αυτού τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη, δήλωσε την Πέμπτη, επικαλούμενη υψηλότερα έξοδα που σχετίζονται με τις συγκρούσεις και τις ζημιές για τα EV, παρόλο που είχε ως στόχο να μετατρέψει το 25% του στόλου της σε ηλεκτρικό μέχρι το 2024 τέλος.
Ο διευθύνων σύμβουλος Stephen Scherr είχε επισημάνει πέρυσι στο συνέδριο JPMorgan Auto Conference τους «αντίθετους ανέμους» από τα υψηλότερα έξοδα για τα EVs της, ιδίως τα Teslas.
Η Hertz μάλιστα περιόρισε τη ροπή και την ταχύτητα στα EVs και την προσέφερε σε έμπειρους χρήστες της πλατφόρμας για να διευκολύνει την προσαρμογή τους μετά από μετωπικές συγκρούσεις ορισμένων χρηστών, είπε.
Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται επίσης οχήματα του σουηδικού κατασκευαστή EV Polestar μεταξύ άλλων, υποχώρησαν περίπου 4%. Η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση περίπου 3%.
Η Hertz αναμένει επίσης περίπου 245 εκατ. δολάρια σε χρεώσεις που σχετίζονται με έξοδα απόσβεσης από την πώληση των EV το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
«Ανώμαλος δρόμος» για τα EV
Η απόφασή της υπογραμμίζει τον ανώμαλο δρόμο που έχουν διανύσει τα EVs, καθώς η αύξηση των πωλήσεών τους επιβραδύνεται, αναγκάζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Ford να μειώσουν τα σχέδια παραγωγής.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, δήλωσε σε σημείωμά του ότι η κίνηση της Hertz ήταν ένα ακόμη σημάδι ότι οι προσδοκίες για τα EV πρέπει να «επαναπροσδιοριστούν προς τα κάτω».
Ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία και την εξοικονόμηση καυσίμων (ανά χιλιόμετρο) ενός EV, ο Jonas δήλωσε ότι υπάρχουν και άλλα “κρυφά κόστη στην ιδιοκτησία EV”.
«Τα έξοδα που σχετίζονται με συγκρούσεις και ζημιές, που σχετίζονται κυρίως με τα EV, παρέμειναν υψηλά κατά το τρίμηνο», ανέφερε η Hertz σε κανονιστική κατάθεση την Πέμπτη.
Η εταιρεία, η οποία νωρίτερα είχε προγραμματίσει να παραγγείλει 100.000 οχήματα Tesla μέχρι το τέλος του 2022 και 65.000 μονάδες από την Polestar σε διάστημα πέντε ετών, δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της κερδοφορίας για τον υπόλοιπο στόλο EV της.
Η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι δεν είχε αγοράσει οχήματα Tesla από το 2022 και πωλούσε τον στόλο των Tesla που είχε, “στο πλαίσιο της τακτικής διαδικασίας αποσυμφόρησης του στόλου μας».
Εξακολουθεί να σχεδιάζει να προσφέρει μια σειρά από ηλεκτροκίνητα οχήματα και “να εμμείνει στον στόχο μας να ηλεκτροδοτήσουμε το 70-90% του στόλου ενοικίασης στην Ευρώπη μέχρι το 2030”, δήλωσε την Πέμπτη.
Πτώση τιμών για τα μεταχειρισμένα οχήματα
Εν τω μεταξύ, οι χονδρικές τιμές των μεταχειρισμένων EV μειώθηκαν για το μεγαλύτερο μέρος του 2023, καθώς οι τιμές των νέων EV μειώθηκαν και τα αποθέματα των μη πωληθέντων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox Automotive.
Η Cox προέβλεψε , πριν από την απόφαση της Hertz , ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων EV θα μειωθούν περισσότερο από τις συνολικές τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων το 2024.
«Αν και 20.000 αυτοκίνητα δεν είναι μεγάλος αριθμός στη συνολική αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, σημαίνει ότι η Hertz θα έχει μεγάλες απώλειες από κάθε μία από αυτές τις πωλήσεις, ενώ θα συμβάλει περαιτέρω στην τάση πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων EV», δήλωσε ο αναλυτής της iSeeCars.com, Karl Brauer.
Η Hertz πουλάει κάποια Tesla Model 3 σε τιμές μόλις περίπου 20.000 δολαρίων, σχεδόν το μισό της τιμής αγοράς για τη φθηνότερη παραλλαγή του compact sedan, όπως έδειξε η ιστοσελίδα της για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Στη λίστα υπάρχουν περισσότερα από 700 EVs προς πώληση, συμπεριλαμβανομένων των i3 της BMW, Bolt της Chevrolet και των SUV Model 3 και Model Y της Tesla.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική