Η εταιρεία ενοικίασης Hertz Global Holdings πουλάει περίπου 20.000 ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των Teslas, από τον αμερικανικό στόλο της, περίπου δύο χρόνια μετά από μια συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία για την προσφορά των οχημάτων της προς ενοικίαση, σε μια άλλη ένδειξη ότι η ζήτηση EV έχει «παγώσει».
Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι Αμερικανοί απομακρύνονται από τα EV
Η Hertz θα προτιμήσει αντ’ αυτού τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη, δήλωσε την Πέμπτη, επικαλούμενη υψηλότερα έξοδα που σχετίζονται με τις συγκρούσεις και τις ζημιές για τα EV, παρόλο που είχε ως στόχο να μετατρέψει το 25% του στόλου της σε ηλεκτρικό μέχρι το 2024 τέλος.
Ο διευθύνων σύμβουλος Stephen Scherr είχε επισημάνει πέρυσι στο συνέδριο JPMorgan Auto Conference τους «αντίθετους ανέμους» από τα υψηλότερα έξοδα για τα EVs της, ιδίως τα Teslas.
Η Hertz μάλιστα περιόρισε τη ροπή και την ταχύτητα στα EVs και την προσέφερε σε έμπειρους χρήστες της πλατφόρμας για να διευκολύνει την προσαρμογή τους μετά από μετωπικές συγκρούσεις ορισμένων χρηστών, είπε.
Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται επίσης οχήματα του σουηδικού κατασκευαστή EV Polestar μεταξύ άλλων, υποχώρησαν περίπου 4%. Η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση περίπου 3%.
Η Hertz αναμένει επίσης περίπου 245 εκατ. δολάρια σε χρεώσεις που σχετίζονται με έξοδα απόσβεσης από την πώληση των EV το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
«Ανώμαλος δρόμος» για τα EV
Η απόφασή της υπογραμμίζει τον ανώμαλο δρόμο που έχουν διανύσει τα EVs, καθώς η αύξηση των πωλήσεών τους επιβραδύνεται, αναγκάζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Ford να μειώσουν τα σχέδια παραγωγής.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, δήλωσε σε σημείωμά του ότι η κίνηση της Hertz ήταν ένα ακόμη σημάδι ότι οι προσδοκίες για τα EV πρέπει να «επαναπροσδιοριστούν προς τα κάτω».
Ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία και την εξοικονόμηση καυσίμων (ανά χιλιόμετρο) ενός EV, ο Jonas δήλωσε ότι υπάρχουν και άλλα “κρυφά κόστη στην ιδιοκτησία EV”.
«Τα έξοδα που σχετίζονται με συγκρούσεις και ζημιές, που σχετίζονται κυρίως με τα EV, παρέμειναν υψηλά κατά το τρίμηνο», ανέφερε η Hertz σε κανονιστική κατάθεση την Πέμπτη.
Η εταιρεία, η οποία νωρίτερα είχε προγραμματίσει να παραγγείλει 100.000 οχήματα Tesla μέχρι το τέλος του 2022 και 65.000 μονάδες από την Polestar σε διάστημα πέντε ετών, δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της κερδοφορίας για τον υπόλοιπο στόλο EV της.
Η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι δεν είχε αγοράσει οχήματα Tesla από το 2022 και πωλούσε τον στόλο των Tesla που είχε, “στο πλαίσιο της τακτικής διαδικασίας αποσυμφόρησης του στόλου μας».
Εξακολουθεί να σχεδιάζει να προσφέρει μια σειρά από ηλεκτροκίνητα οχήματα και “να εμμείνει στον στόχο μας να ηλεκτροδοτήσουμε το 70-90% του στόλου ενοικίασης στην Ευρώπη μέχρι το 2030”, δήλωσε την Πέμπτη.
Πτώση τιμών για τα μεταχειρισμένα οχήματα
Εν τω μεταξύ, οι χονδρικές τιμές των μεταχειρισμένων EV μειώθηκαν για το μεγαλύτερο μέρος του 2023, καθώς οι τιμές των νέων EV μειώθηκαν και τα αποθέματα των μη πωληθέντων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox Automotive.
Η Cox προέβλεψε , πριν από την απόφαση της Hertz , ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων EV θα μειωθούν περισσότερο από τις συνολικές τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων το 2024.
«Αν και 20.000 αυτοκίνητα δεν είναι μεγάλος αριθμός στη συνολική αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, σημαίνει ότι η Hertz θα έχει μεγάλες απώλειες από κάθε μία από αυτές τις πωλήσεις, ενώ θα συμβάλει περαιτέρω στην τάση πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων EV», δήλωσε ο αναλυτής της iSeeCars.com, Karl Brauer.
Η Hertz πουλάει κάποια Tesla Model 3 σε τιμές μόλις περίπου 20.000 δολαρίων, σχεδόν το μισό της τιμής αγοράς για τη φθηνότερη παραλλαγή του compact sedan, όπως έδειξε η ιστοσελίδα της για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Στη λίστα υπάρχουν περισσότερα από 700 EVs προς πώληση, συμπεριλαμβανομένων των i3 της BMW, Bolt της Chevrolet και των SUV Model 3 και Model Y της Tesla.
Latest News
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959