
Η εταιρεία ενοικίασης Hertz Global Holdings πουλάει περίπου 20.000 ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των Teslas, από τον αμερικανικό στόλο της, περίπου δύο χρόνια μετά από μια συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία για την προσφορά των οχημάτων της προς ενοικίαση, σε μια άλλη ένδειξη ότι η ζήτηση EV έχει «παγώσει».
Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι Αμερικανοί απομακρύνονται από τα EV
Η Hertz θα προτιμήσει αντ’ αυτού τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη, δήλωσε την Πέμπτη, επικαλούμενη υψηλότερα έξοδα που σχετίζονται με τις συγκρούσεις και τις ζημιές για τα EV, παρόλο που είχε ως στόχο να μετατρέψει το 25% του στόλου της σε ηλεκτρικό μέχρι το 2024 τέλος.
Ο διευθύνων σύμβουλος Stephen Scherr είχε επισημάνει πέρυσι στο συνέδριο JPMorgan Auto Conference τους «αντίθετους ανέμους» από τα υψηλότερα έξοδα για τα EVs της, ιδίως τα Teslas.
Η Hertz μάλιστα περιόρισε τη ροπή και την ταχύτητα στα EVs και την προσέφερε σε έμπειρους χρήστες της πλατφόρμας για να διευκολύνει την προσαρμογή τους μετά από μετωπικές συγκρούσεις ορισμένων χρηστών, είπε.
Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται επίσης οχήματα του σουηδικού κατασκευαστή EV Polestar μεταξύ άλλων, υποχώρησαν περίπου 4%. Η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση περίπου 3%.
Η Hertz αναμένει επίσης περίπου 245 εκατ. δολάρια σε χρεώσεις που σχετίζονται με έξοδα απόσβεσης από την πώληση των EV το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
«Ανώμαλος δρόμος» για τα EV
Η απόφασή της υπογραμμίζει τον ανώμαλο δρόμο που έχουν διανύσει τα EVs, καθώς η αύξηση των πωλήσεών τους επιβραδύνεται, αναγκάζοντας αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors και η Ford να μειώσουν τα σχέδια παραγωγής.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, δήλωσε σε σημείωμά του ότι η κίνηση της Hertz ήταν ένα ακόμη σημάδι ότι οι προσδοκίες για τα EV πρέπει να «επαναπροσδιοριστούν προς τα κάτω».
Ενώ οι καταναλωτές απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία και την εξοικονόμηση καυσίμων (ανά χιλιόμετρο) ενός EV, ο Jonas δήλωσε ότι υπάρχουν και άλλα “κρυφά κόστη στην ιδιοκτησία EV”.
«Τα έξοδα που σχετίζονται με συγκρούσεις και ζημιές, που σχετίζονται κυρίως με τα EV, παρέμειναν υψηλά κατά το τρίμηνο», ανέφερε η Hertz σε κανονιστική κατάθεση την Πέμπτη.
Η εταιρεία, η οποία νωρίτερα είχε προγραμματίσει να παραγγείλει 100.000 οχήματα Tesla μέχρι το τέλος του 2022 και 65.000 μονάδες από την Polestar σε διάστημα πέντε ετών, δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της κερδοφορίας για τον υπόλοιπο στόλο EV της.
Η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι δεν είχε αγοράσει οχήματα Tesla από το 2022 και πωλούσε τον στόλο των Tesla που είχε, “στο πλαίσιο της τακτικής διαδικασίας αποσυμφόρησης του στόλου μας».
Εξακολουθεί να σχεδιάζει να προσφέρει μια σειρά από ηλεκτροκίνητα οχήματα και “να εμμείνει στον στόχο μας να ηλεκτροδοτήσουμε το 70-90% του στόλου ενοικίασης στην Ευρώπη μέχρι το 2030”, δήλωσε την Πέμπτη.
Πτώση τιμών για τα μεταχειρισμένα οχήματα
Εν τω μεταξύ, οι χονδρικές τιμές των μεταχειρισμένων EV μειώθηκαν για το μεγαλύτερο μέρος του 2023, καθώς οι τιμές των νέων EV μειώθηκαν και τα αποθέματα των μη πωληθέντων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox Automotive.
Η Cox προέβλεψε , πριν από την απόφαση της Hertz , ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων EV θα μειωθούν περισσότερο από τις συνολικές τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων το 2024.
«Αν και 20.000 αυτοκίνητα δεν είναι μεγάλος αριθμός στη συνολική αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, σημαίνει ότι η Hertz θα έχει μεγάλες απώλειες από κάθε μία από αυτές τις πωλήσεις, ενώ θα συμβάλει περαιτέρω στην τάση πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων EV», δήλωσε ο αναλυτής της iSeeCars.com, Karl Brauer.
Η Hertz πουλάει κάποια Tesla Model 3 σε τιμές μόλις περίπου 20.000 δολαρίων, σχεδόν το μισό της τιμής αγοράς για τη φθηνότερη παραλλαγή του compact sedan, όπως έδειξε η ιστοσελίδα της για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Στη λίστα υπάρχουν περισσότερα από 700 EVs προς πώληση, συμπεριλαμβανομένων των i3 της BMW, Bolt της Chevrolet και των SUV Model 3 και Model Y της Tesla.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων