Όταν ο πρωθυπουργός αναγκάζεται να δηλώσει «δεν είμαστε μπανανία», σημαίνει πως υπάρχουν σημάδια ότι μπορεί και να είμαστε, ότι κάποιοι θεωρούν την Ελλάδα μπανανία. Αναφερόταν σε πολυεθνικές καταναλωτικών ειδών και τροφίμων, στις οποίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο διότι χρεώνουν στη χώρα μας κάποια προϊόντα τους ως και 200% ακριβότερα, σε σύγκριση με άλλες χώρες.
Η επιτροπή ερεύνησε και επέβαλε πρόστιμο, ο υπουργός συμφώνησε, υπέγραψε να εισπραχθεί – θα εισπραχθεί όμως; Πριν λίγα χρόνια ακυρώνονταν σωρηδόν όλα τα πρόστιμα που επέβαλε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης διότι το ΕΣΡ δεν είχε νόμιμη σύνθεση: χρειαζόταν συναίνεση 4/5 της Διάσκεψης Προέδρων της Βουλής για να διοριστούν νέα μέλη όταν έληγε η θητεία των υπαρχόντων και τα κόμματα δεν συμφωνούσαν ποιους να διορίσουν.
Μήπως είναι φαινόμενο μπανανίας να μη μπορεί το πολιτικό σύστημα να επιτελέσει το ελάχιστο, να λειτουργήσουν νόμιμα οι Ανεξάρτητες Αρχές που έχει εγκαθιδρύσει; Μου φαίνεται μόνο στις μπανανίες είναι τόσο οξύς ο ανταγωνισμός για την εξουσία ώστε τα κόμματα να μη συμφωνούν στο ελάχιστο.
Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι τηρείται το στοιχειώδες «μη μπανανικό» κριτήριο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού να λειτουργεί νομίμως – και ότι τα δικαστήρια δεν θα λειτουργήσουν με χρόνους μπανανίας.
Ας χαρούμε κιόλας, ανακοινώθηκε κάτι αντι-μπανανικό: θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε κάρτες αντί για εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σωστό και άγιο – αλλά γιατί να πληρώσει κανείς, όταν σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ κανείς δεν ελέγχει; Λίγο πριν την πανδημία είχε, επιτέλους, επιβληθεί σε λεωφορεία και τρόλεϊ υποχρέωση εισόδου από τη θύρα δίπλα στον οδηγό και εξόδου από τις πίσω ώστε και να μην υπάρχει κλωτσοπατινάδα και να ελέγχεται η επικύρωση εισιτηρίων.
Καταργήθηκε το μέτρο για λόγους υγειονομικούς, απομονώθηκαν οι οδηγοί με κάτι άθλια κουβούκλια. Πέρασε η επιδημία – η απομόνωση συνεχίζεται, η κλωτσοπατινάδα έχει γίνει χειρότερη γιατί έχει καταργηθεί πλέον η χρήση της πρώτης πόρτας.
Πριν τρία χρόνια (επί υπουργού Κώστα Καραμανλή) προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την αγορά 770 αστικών λεωφορείων – δεν έχει ούτε ένα αγοραστεί. Τον Μάιο του 2022 ακυρώθηκε η πρώτη φέτα του διαγωνισμού για 110 λεωφορεία. Πριν λίγες ημέρες (υπουργός τώρα ο κ. Σταϊκούρας) ακυρώθηκε και η δεύτερη φέτα για 120 λεωφορεία.
Θυμήθηκα τις διαδοχικές ακυρώσεις της εθνικής Πατρών-Πύργου από τους κ. Σπίρτζη και Καραμανλή, τα περίφημα υποβρύχια που έγερναν από διαφορετική πλευρά κάθε φορά που άλλαζε υπουργός Άμυνας, τις συνεχείς αναθεωρήσεις της διαβόητης σύμβασης 717 του ΟΣΕ – μήπως είναι μπανανικά φαινόμενα και αυτά;
Μήπως και το πολιτικό προσωπικό μεταχειρίζεται την Ελλάδα ως μπανανία;
Latest News
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση