Η Amazon έχει απολύσει περισσότερους από 27.000 ανθρώπους από τα τέλη του 2022. Μερικοί υπάλληλοι ανησυχούν ότι η Amazon χρησιμοποιεί μια άλλη τακτική για να εξοντώσει το εργατικό της δυναμικό, την «ήσυχη απόλυση».
Γενικά, «ήσυχη απόλυση» σημαίνει απώθηση των εργαζομένων δημιουργώντας ουσιαστικά συνθήκες που τους αναγκάζουν να παραιτηθούν.
Amazon: Εκατοντάδες απολύσεις σε Prime Video και MGM Studios
Στην Amazon, οι γνώστες λένε ότι η εταιρεία το κάνει αυτό βάζοντας μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων στις χαμηλότερες βαθμολογίες απόδοσης ή επιβάλλοντας μια αυστηρότερη πολιτική επιστροφής στο γραφείο, σύμφωνα με οκτώ άτομα που μίλησαν στο Business Insider (BI).
Αλλά οι τακτικές «ήσυχης απόλυσης» βοηθούν τις εταιρείες να μειώσουν το κόστος εργασίας …διακριτικά, χωρίς τον θόρυβο που σχετίζεται με τις δημόσιες ανακοινώσεις απολύσεων που ενοχλούν τους εργαζόμενους αλλά (και αυτο έχει σημασία για την Amazo) και τους μετόχους.
Και, βέβαια σε περιπτώσεις όπου μια τακτική «ήσυχης απόλυσης» οδηγεί έναν εργαζόμενο να παραιτηθεί, η εταιρεία μπορεί να μειώσει τα έξοδα χωρίς να πληρώσει απόλυση.
Ο Justin Garrison, ανώτερος υπάλληλος της Amazon Web Services μέχρι να παραιτηθεί αυτή την εβδομάδα, αποκάλεσε τη διαδικασία «σιωπηλή απόλυση». Ο Garrison είπε ότι του είπαν την 1η Σεπτεμβρίου ότι η ομάδα του αποκλείεται. Δεν απολύθηκε αλλα του είπαν ότι η ομάδα του δεν θα υπήρχε πλέον και τον ενθάρρυναν να βρει μια εξωτερική δουλειά.
Η «σιωπηλή απόλυση», είπε ο Garrison στο Business Insider, «είναι ο τρόπος με τον οποίο η Amazon πρόκειται να μειώσει το λειτουργικό κόστος χωρίς να επηρεάσει αρνητικά την τιμή της μετοχής. Οι απολύσεις είναι αρνητικές ειδήσεις που μειώνουν τη μετοχή. Τελικά, αυξάνεται όταν τα κέρδη δείχνουν χαμηλότερα γενικά έξοδα, αλλά επηρεάζει το εσωτερικό ηθικό και την εμπιστοσύνη , (γεγονός) που καταστρέφει την εταιρεία εκ των έσω».
Επιστροφή στο γραφείο
Ορισμένοι υπάλληλοι πιστεύουν ότι η ασυνήθιστα αυστηρή εντολή επιστροφής στο γραφείο της Amazon είναι επίσης μέρος του σχεδίου «ήσυχης απόλυσης».
Στις αρχές του 2023, η Amazon άρχισε να πιέζει το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού να έρχεται στο γραφείο τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα. Στη συνέχεια, τον Ιούλιο, η εταιρεία άρχισε να εφαρμόζει μια πολιτική «return-to-hub».
Οι κόμβοι είναι κεντρικές τοποθεσίες που εκχωρούνται σε κάθε μεμονωμένη ομάδα και οι εργαζόμενοι πρέπει να εργάζονται έξω από αυτούς τους κόμβους αντί για οποιοδήποτε γραφείο που βρίσκεται πιο κοντά στην πόλη τους.
Όσοι επιλέγουν να μην συμμορφωθούν αναμένεται να βρουν άλλη ομάδα ή να λάβουν αυτό που η εταιρεία αποκαλεί «εθελούσια παραίτηση», που σημαίνει ότι η εταιρεία θα ερμηνεύσει την έλλειψη συμμόρφωσης σαν ο εργαζόμενος να εγκαταλείψει τη δουλειά.
Τους τελευταίους μήνες, η Amazon έκανε ένα βήμα παραπέρα μπλοκάροντας τις προαγωγές εργαζομένων που δεν τηρούν την πολιτική παρουσίας στο γραφείο. Η Amazon ζητά επίσης τώρα από ορισμένους διευθυντές να δώσουν χαμηλότερες αξιολογήσεις απόδοσης σε όσους δεν συμμορφώνονται με την πολιτική RTO, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Ο εκπρόσωπος της Amazon αμφισβήτησε γενικά οποιεσδήποτε αλλαγές στη διαχείριση απόδοσης και είπε ότι επιβάλλει στους υπαλλήλους να επιστρέψουν στο γραφείο επειδή η εταιρεία πίστευε ότι θα «αποφέρει τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τους πελάτες, τις επιχειρήσεις και τον πολιτισμό μας».
«Αυτά τα ανώνυμα ανέκδοτα σχετικά με τη διαχείριση απόδοσης είναι ανακριβή», είπε ο εκπρόσωπος της Amazon. «Αν και αυτό μπορεί να είναι δύσκολη εμπειρία για τον εμπλεκόμενο εργαζόμενο, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο για μια εταιρεία του μεγέθους μας και θα ήταν αναμενόμενο από οποιαδήποτε επιχείρηση που επικεντρώνεται στη συνεχή παράδοση για τους πελάτες της.» Η Amazon έχει 1,5 εκατομμύρια υπαλλήλους.
«Οι προαγωγές είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους υποστηρίζουμε την ανάπτυξη των εργαζομένων και υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που λαμβάνουμε υπόψη όταν προσδιορίζουμε την ετοιμότητα ενός εργαζομένου για το επόμενο επίπεδο», είπε ο εκπρόσωπος. «Όπως κάθε εταιρεία, αναμένουμε από τους υπαλλήλους που εξετάζονται για προαγωγή να συμμορφώνονται με τις κατευθυντήριες γραμμές και τις πολιτικές της εταιρείας».
Ο εκπρόσωπος της Amazon είπε ακόμα ότι «Τον Φεβρουάριο, ενημερώσαμε τους υπαλλήλους ότι θα τους ζητούσαμε να αρχίσουν να έρχονται στο γραφείο τρεις ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα από τον Μάιο, επειδή πιστεύουμε ότι θα είχε τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τους πελάτες μας, τις επιχειρήσεις και την κουλτούρα μας. Και έχει».
«Με τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στο γραφείο πιο συχνά, υπάρχει περισσότερη ενέργεια, σύνδεση και συνεργασία και αυτό το ακούμε από τους υπαλλήλους και τις επιχειρήσεις που περιβάλλουν τα γραφεία μας», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Amazon.
Διαρροή εγκεφάλων
Η διαρροή εγκεφάλων, που σημαίνει απώλεια βασικής (θεσμικής) γνώσης, είναι η μεγαλύτερη ανησυχία, λένε οι εργαζόμενοι. «Έχουν χάσει τόση πολλή θεσμική γνώση τον περασμένο χρόνο, υπάρχουν ολοκαίνουργιες ομάδες που εκτελούν κρίσιμες υπηρεσίες. Δεν βλέπω πώς αυτό δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο», είπε ο Garrison, ο πρώην μηχανικός της AWS, στο BI.
«Υπάρχει πολλή αδράνεια διαδικασίας που θα κρατήσει τα πράγματα να λειτουργούν καλά για λίγο. Αλλά όταν τα πράγματα χαλάσουν, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να συναρμολογηθούν ξανά ειδικά όταν οι άνθρωποι που τα κατασκεύασαν δεν θα είναι πλέον κοντά.»
Η απώλεια ανώτερων μηχανικών που μπορούν να οδηγήσουν σε συνθήκες κρίσης είναι ένας αυξανόμενος κίνδυνος, υποστήριξαν οι ίδιοι.
Ένα άτομο που εργάζεται στην υπηρεσία υποδομής cloud της Amazon είπε στο BI ότι έχασαν το ένα τρίτο της ομάδας τους μετά τις απολύσεις, αφήνοντάς τους υπεύθυνους περισσότερους κατώτερους μηχανικούς.
Εάν συμβεί μια μεγάλης κλίμακας διακοπή λειτουργίας, για παράδειγμα, αυτοί οι μηχανικοί θα πρέπει να μάθουν πώς να βρίσκονται σε κατάσταση κρίσης στην εργασία τους. Ένας άλλος υπάλληλος της AWS είπε στο BI ότι αισθάνονται ότι «κάνουν τη δουλειά τριών ανθρώπων».
«Δεν έχουν κανέναν να τους διδάξει, οπότε αυτό είναι λίγο τρομακτικό», είπε ένας άλλος.
«Παραμένουμε επαρκείς για να συνεχίσουμε να παρέχουμε κορυφαίες καινοτομίες στον κλάδο για λογαριασμό πελατών σε διάφορες επιχειρήσεις της Amazon.
Οποιαδήποτε πρόταση για το αντίθετο είναι αναληθής», σχολίασε ο εκπρόσωπος της Amazon. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κρατάμε ψηλά τον πήχη της απόδοσής μας και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το Amazon είναι ένα από τα πιο περιζήτητα μέρη για εργασία στον κόσμο».
Latest News
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων