Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε ιστοσελίδες με μεταχειρισμένα για να πουλήσουν επώνυμα ρούχα και τσάντες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ. Οι μεγάλες μάρκες δεν είναι ευχαριστημένες.
Όσο κι αν οι εταιρείες πολυτελείας θα ήθελαν να εξαλείψουν το εμπόριο μεταχειρισμένων για τα προϊόντα τους , αυτο είναι αδύνατο, σημειώνει η WSJ.
Ό,τι καλύτερο για τους fashionistas και τους επενδυτές, που μπορούν και οι δύο να επωφελούνται από αυτήν την ανθηρή επιχείρηση.
LVMH: «Συμμαχία» με TikTok κατά των προϊόντων μαϊμού
Οι αγοραστές έχουν ξοδέψει 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια σε νέες πολυτελείς τσάντες, ρούχα, ρολόγια και κοσμήματα μόνο τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Τουλάχιστον μερικά από αυτά τα πράγματα θα βρουν τον δρόμο τους σε ιστοσελίδες με αντικείμενα από δεύτερο χέρι.
Ενώ στο παρελθόν, είδη πολυτελείας που δεν είχαν φορεθεί μάζευαν σκόνη στο πίσω μέρος στις ντουλάπες των καταναλωτών, τώρα ιστοσελίδες όπως η The RealReal και η Vestiaire Collective καταγράφουν την άνοδο των διαδικτυακών μεταπωλησεων ειδών πολυτελείας και διευκολύνουν εκατομμύρια ανθρώπους να πουλήσουν τα επώνυμα προϊόντα τους για μετρητά.
Μεταχειρισμένα προϊόντα πολυτελείας αξίας 45 δισεκατομμυρίων ευρώ, ή 49,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2023, με βάση τις εκτιμήσεις της Bain & Company. Η αγορά μεταπώλησης έχει διπλασιαστεί περίπου σε μέγεθος μέσα σε τέσσερα χρόνια και τώρα ισοδυναμεί με το 12% της αξία της αγοράς για νέα προσωπικά είδη πολυτελείας.
Το ποσοστό είναι αρκετά μεγάλο ώστε οι σχεδιαστές να το προσέξουν. Οι μάρκες έχουν ανησυχούν ότι τα ψεύτικα προιόντα μπορεί να περάσουν ως αληθινά σε μεταχειρισμένους ιστότοπους, μερικά από αυτά που δεν έχουν αυστηρούς ελέγχους ταυτότητας. Αλλά δεν τους αρέσει επίσης το πόσο εύκολο είναι γίνεται για τους καταναλωτές να δουν ποια προϊόντα διατηρούν την αξία τους και ποια όχι.
«Σκεφτείτε ότι οι μάρκες παρακολουθούν πολύ προσεκτικά την αξία μεταπώλησης των προϊόντων τους», λέει η Sasha Skoda, ανώτερη διευθυντρια merchandising της RealReal.
Ακριβότερα απο τα καινούρια !
Για μερικές εταιρείες πολυτελείας, οι αξίες μεταπώλησης είναι κολακευτικές καθώς οι αγοραστές πληρώνουν για να αποφύγουν τις λίστες αναμονής, που υπάρχουν. Κατά μέσο όρο, οι μεταχειρισμένες τσάντες Hermès είναι 25% πιο ακριβές από τις καινούριες και τα σπάνια σχέδια έχουν ακόμη υψηλότερο premium.
Ανάλογα, μεταχειρισμένα ρολόγια Rolex ή Patek Philippe πωλούνται με μέσο όρο premium 20% και 39%, αντίστοιχα, με βάση τα δεδομένα από τα WatchCharts.
Οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για μεταχειρισμένα ρολόγια που έχουν επαληθευτεί από τη Rolex. Ένα ρολόι Rolex 126500 Daytona κοστίζει 15.100 $ καινούριο. Καθώς το μοντέλο είναι σπάνιο, ένας μη εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος μπορεί να πουλήσει ένα μεταχειρισμένο για 32.300 $, σύμφωνα με το WatchCharts .
Ωστόσο, ένα μεταχειρισμένο Daytona που πωλείται μέσω της πρωτοβουλίας με πιστοποίηση Rolex μπορεί να φέρει 37.000 $ ή περισσότερο.
Ο έλεγχος της αγοράς μεταπώλησης με αυτόν τον τρόπο μπορεί να λειτουργήσει για μάρκες υψηλής αξίας και χαμηλού όγκου όπως η Rolex. Αλλά οι κατασκευαστές ρούχων και τσαντών θα πρέπει να αγοράσουν πίσω τεράστιες ποσότητες μεταχειρισμένων , κάτι που πιθανόν είναι ασύμφορο και μάλλον θα πλήξει τα κέρδη τους.
Αυτό αφήνει τις περισσότερες εταιρείες πολυτελείας χωρίς καλή απάντηση στην ακμάζουσα αγορά μεταπώλησης. Και βέβαια, οι αγοραστές θα συνεχίσουν να βρίσκουν ευκαιρίες …
Latest News
Μειώθηκε το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών στην ευρωζώνη
Σύμφωνα με στοιχεία της eurostat, ανήλθε στο 15,3% - Μειώθηκαν οι επενδύσεις των νοικοκυριών
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών