Ελλιπής στελέχωση, καθυστερήσεις στις θεωρήσεις βίζας, ακόμη και οι εγχώριες πολιτικές ζυμώσεις έχουν αφήσει την ταξιδιωτική βιομηχανία του 1,2 τρισ. δολαρίων των ΗΠΑ πολύ πίσω στην κούρσα ανάκτησης των απωλειών της περιόδου της πανδημίας, καθώς μέχρι το τέλος του 2023, ο κλάδος έφτασε μόλις στο 84% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την Αμερικανική Ταξιδιωτική Ένωση.
Τώρα, μια πρώτη μελέτη από την Euromonitor International που δημοσιοποιήθηκε χθες Πέμπτη και εκπονήθηκε κατόπιν ανάθεσης από τη US Travel, ανέλυσε τις επιδόσεις 18 χωρών, μεταξύ των οποίων της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας, του Καναδά, της Ισπανίας και της Νότιας Αφρικής.
TUI: Προς ιστορικό ρεκόρ οδεύει η Ελλάδα για την τουριστική περίοδο του 2024
Εξέτασε τα δεδομένα σε τέσσερις κατηγορίες: κυβερνητική ηγεσία και η δέσμευσή της στην ταξιδιωτική βιομηχανία (25% βαρύτητα), παγκόσμια αντίληψη (20%), ταυτότητα και ασφάλεια, η οποία περιλαμβάνει τους χρόνους αναμονής για θεωρήσεις βίζας και τα προγράμματα εκκαθάρισης για ταξιδιώτες χαμηλού κινδύνου (35%) και η συνδεσιμότητα ταξιδιού, η οποία περιλαμβάνει διεθνείς αφίξεις και πρόσβαση πτήσεων (20%).
Το αποτέλεσμα: σε όλες τις κατηγορίες και μεταξύ των 18 χωρών, οι ΗΠΑ βρέθηκαν μόλις στο Νο 17 της κατάταξης. Τις καλύτερες επιδόσεις είχαν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, με την Κίνα στη 18η θέση.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τις ΗΠΑ προσπέρασαν χώρες όπως η Σαουδική Αραβία (13η θέση) της οποίας η οικονομία του τουρισμού παραμένει εκκολαπτόμενη και η Τουρκία, η οποία ήρθε στην τρίτη θέση παρά τις πολιτικές εντάσεις και τις φυσικές καταστροφές κατά το παρελθόν έτος.
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η αμερικανική ταξιδιωτική βιομηχανία είναι λιγότερο σύγχρονη και αποτελεσματική έναντι των ανταγωνιστών της.
«Αυτό πρέπει να είναι ένα καμπανάκι αφύπνισης. Για να δείτε τις ΗΠΑ να κατατάσσονται στη 17η θέση σε έναν κατάλογο 18 κορυφαίων ταξιδιωτικών αγορών είναι κάτι που πρέπει να μας ανοίξει τα μάτια. Είναι απογοητευτικό», δήλωσε ο Geoff Freeman, Διευθύνων Σύμβουλος της US Travel.
Ο Freeman υπογράμμισε ότι το μερίδιο των ΗΠΑ στην πίτα της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς έχει μειωθεί από το 2019, ενώ οι ανταγωνιστές καταφέρνουν να αυξήσουν τη δική τους.
Τα ζοφερά ευρήματα της Euromonitor International, που αρχικά ολοκληρώθηκαν το φθινόπωρο του 2023, δεν δημοσιεύθηκαν μέχρι τώρα. Αποκαλύφθηκαν ως κίνητρο για τη σύσταση μιας νέας επιτροπής για απρόσκοπτα και ασφαλή ταξίδια, την οποία ανακοίνωσε επίσης στις 11 Ιανουαρίου ο πρώην υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας, καθώς πλέον κρίνεται ότι διακυβεύεται η σταθερότητα της ταξιδιωτικής οικονομίας της Αμερικής, η οποία το 2022 συγκέντρωσε 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες τόσο από τους διεθνείς όσο και από τους εγχώριους ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με άλλη έκθεση της εταιρείας έρευνας αγοράς Tourism Economics, η οικονομία του τουρισμού που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, η μη βελτίωση της ξεπερασμένης διαδικασίας προβολής του αρμόδιου αμερικανικού φορέα, θα μπορούσε να κάνει τους Αμερικανούς να παραιτηθούν από 3 εκατομμύρια εγχώρια ταξίδια ετησίως, με αποτέλεσμα απώλεια ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ταξιδιωτικές δαπάνες φέτος.
Άλλα 150 δισεκατομμύρια δολάρια θα μπορούσαν να χαθούν τα επόμενα 10 χρόνια λόγω των συνεχιζόμενων υπερβολικών χρόνων αναμονής για τις θεωρήσεις, σημείωσε.
Latest News
Στο μικροσκόπιο των ΗΠΑ η UBS για λογαριασμούς Ρώσων που κληρονόμησε από την Credit Suisse
Η αμερικανική υπηρεσία επιβολής κυρώσεων, OFAC, απέστειλε επιστολή στην UBS ως μέρος αυτής της έρευνας, προσθέτοντας ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις
Πώς η πολιτική Τραμπ θα επηρεάσει την Ευρώπη - Η συζήτηση Χατζημηνά με την Gillian Tett (FT)
Οι τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας στο επίκεντρο της συζήτησης - Οι δασμοί και ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα
«Καμπανάκι» Βιλερουά: Η εκλογή Τραμπ απειλεί την παγκόσμια οικονομία
Ο Γάλλος τραπεζίτης Βιλερουά εκτιμά ότι η επιστροφή Τραμπ μπορεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες
Η σφήνα της οικογένειας Ito στην εξαγορά της ιαπωνικής 7-Eleven
Η μητρική της 7-Eleven στοχεύει στην απόσχιση της επιχείρησης σούπερ μάρκετ και άλλων περίπου 30 «μη βασικών» μονάδων - Ποιος θα τις εξαγοράσει
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία