Επιτόκια και …Χούθι!

Δεν γνωρίζω αν η δήλωση του κ. Φίλιπ Λέιν, επικεφαλής οικονομολόγου της ΕΚΤ πως «η μείωση του κόστους δανεισμού δεν είναι κάτι που θα συζητήσει άμεσα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα» σχετίζεται – και – με τους … Χούθι. Όμως αυτό που θεωρώ βέβαιο είναι πως δεν θα αργήσει η πολεμική σύρραξη που βρίσκεται(;) σε εξέλιξη στη Διώρυγα του Σουέζ, να εμφανίσει τις επιπτώσεις της στις ευρωπαϊκές αγορές. Και ιδιαίτερα στη διαμόρφωση του πληθωρισμού!

Η εφοδιαστική αλυσίδα

Πλέον όλο και περισσότερα εμπορικά πλοία επιλέγουν τον γύρο της Αφρικής στο δρομολόγιο τους για την Ευρώπη. Γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος μεταφοράς έχει ήδη πολλαπλασιαστεί. Και μπορεί στην προκειμένη περίπτωση τα εμπορικά φορτία από την Κίνα να αφορούν σε είδη ένδυσης και υπόδησης, έπιπλα, παιχνίδια και γενικότερα είδη που δεν ανήκουν στην οικονομική καθημερινότητα των πολιτών. Αλλά η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα θα έχει πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στην αγορά, εφόσον η σύρραξη δεν είναι σύντομη….

Σύντομα;

Στα καθ΄ ημάς, που η ελληνική αγορά – αν μη τι άλλο – εξαρτάται από τις εισαγωγές δεν αποκλείεται στη διάρκεια των επομένων μηνών θα διαπιστώσουμε τις συνέπειες. Στον τομέα του πληθωρισμού! Εκεί δηλαδή που «πονάει» η αγορά κι ο καταναλωτής. Λέγεται πως σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις η αναταραχή στη Διώρυγα του Σουέζ δεν θα υπερβεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Είθε! Αν και συνήθως αυτές οι εκτιμήσεις διατυπώνονται για να … διαψευστούν! Δεδομένου ότι η «φωτιά» στην περιοχή της Μέσης Ανατολής υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί και πέραν του δίπολου Ισραήλ – Χαμάς. Το έδειξε η μάλλον ατελέσφορη πρόσφατη περιοδεία του αμερικανού υπουργού Εξωτερικών κ. Αντονι Μπλίνκεν!

—-

Μέχρι τέλους!

Θέλω πάντως να ενημερώσω το Μέγαρο Μαξίμου ότι την καμπάνια των φορέων των ελευθέρων επαγγελματιών κατά του τελευταίου φορολογικού νόμου που ψήφισε η κοινοβουλευτική πλειοψηφία θα συνεχιστεί μέχρι την ημέρα των ευρωεκλογών! Προφανώς για να πληρώσει η κυβέρνηση το σχετικό τίμημα….  Αυτό μου τόνισε απολύτως έγκυρη πηγή της καμπάνιας. Και να το εξηγήσω. Τα μεσαία στρώματα μπορεί να γοητεύονται από τους «από πάνω» και να φιλοδοξούν να ανέλθουν, αλλά τρέμουν στην ιδέα ότι θα βρεθούν μαζί με τους «από κάτω»! Ετσι η ανασφάλεια τους κάνει και την … εκδίκηση πολύ ηχηρή!

ΤΑΙΠΕΔ

Πρώτη προτεραιότητα στο ΤΑΙΠΕΔ αυτήν την περίοδο αναμφίβολα είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Και αυτή η χρονιά, είναι η αλήθεια δεν έχει νέα μεγάλα projects αποκρατικοποιήσεων ή παραχωρήσεων.

Και πράγματι ότι υπήρχε από κρατικό φιλέτο… τα προηγούμενα χρόνια έχει ιδιωτικοποιηθεί.

Λαύριο

Έτσι, σύμφωνα με όσα μαθαίνω στον προγραμματισμό του Ταμείου είναι εντός του πρώτου διμήνου του 2024 να βγει ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.

Το λιμάνι αναμένεται να αξιοποιηθεί τουριστικά. Σκοπός είναι ο ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.

Και επενδυτικό ενδιαφέρον, λέγεται στην αγορά πως υπάρχει…

HELLENiQ ENERGY

Προς το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου αναμένεται ΤΑΙΠΕΔ και όμιλος Λάτση να προχωρήσουν στη διάθεση του δεύτερου πακέτου μετοχών της HELLENiQ ENERGY.

Οι δύο κύριοι μέτοχοι της εισηγμένης είναι ικανοποιημένοι από τη διάθεση του πρώτου πακέτου μετοχών αλλά η συμφωνία που έχουν για εξάμηνο lock up στην πώληση μετοχών τους οδηγεί σε αποφάσεις από το καλοκαίρι και μετά. Και εξαρτάται βέβαια και από τη χρηματιστηριακή συγκυρία.

Άνοιξη

Όμως, στο ΤΑΙΠΕΔ το ενδιαφέρον εστιάζεται ως προς το κλείσιμο συναλλαγών για διαγωνισμούς που ολοκληρώθηκαν την προηγούμενη χρονιά.

Άμεσα αναμένεται το οικονομικό κλείσιμο από την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, ενώ προς την άνοιξη εκτιμούν ότι θα έχουν τελεσιδικήσει οι υποθέσεις της Αττικής Οδού και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Υπενθυμίζεται ότι έχουν προσφύγει δικαστικά οι επενδυτές που υπέβαλαν χαμηλότερες προσφορές έναντι των εκείνων που πλειοδότησαν…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories