Τέσσερις Ευρωπαίες βρίσκονται για πρώτη φορά στην ιστορία μαζί στο πηδάλιο των εφοπλιστικών ενώσεων των χωρών τους και μία πέμπτη ανέλαβε πρόσφατα πρόεδρος στην Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Ερυθρά Θάλασσα: Καταλύτης για νέες πληθωριστικές πιέσεις
Οι πέντε γυναίκες που εκπροσωπούν μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με βάση τις κατά καιρούς δηλώσεις τους, δεσμεύονται να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση του κλάδου μέσα από διεθνή και όχι αποκλειστικά περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα προωθούν την ιδέα της ανανέωσης της εικόνας της ναυτιλίας στα μάτια του μέσου ευρωπαίου πολίτη. Επιζητούν να την καταστήσουν πιο ελκυστική, να φέρουν περισσότερα νέα ταλέντα στον ναυτιλιακό κλάδο για να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική, έναντι των εξ ανατολών ανταγωνιστών της.
Και βέβαια επιδιώκουν να φέρουν περισσότερες γυναίκες κοντά στο ναυτικό επάγγελμα. Παράλληλα δίνουν καθημερινά τη μάχη να πείσουν τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών, για τη στρατηγική σημασία που έχει η ναυτιλία στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης, την εξασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της Γηραιάς Ηπείρου και την ουσιαστική συμβολή της στην ευημερία των πολιτών της Ενωσης.
Προκλήσεις
Επικεφαλής της ομάδας των πέντε γυναικών η Karin Orsel από την Ολλανδία που ανέλαβε από τις αρχές Ιανουαρίου, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ιστορία της ECSA και δηλώνει ότι «ο στρατηγικός ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης έχει έρθει στο προσκήνιο». «Η δέσμευσή μας», συνεχίζει, «είναι σαφής: να προωθήσουμε την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα εν μέσω των ταχέως εξελισσόμενων γεωπολιτικών προκλήσεων και προκλήσεων ασφαλείας» προωθώντας τη «μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο».
Αναμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατύπωση του ανανεωμένου κοινού οράματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έχει η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνική, με μερίδιο 17,4% στον παγκόσμιο στόλο με βάση την εθνικότητα των πλοιοκτητών. Η Μελίνα Τραυλού χρησιμοποιεί πολύ συχνά στις δηλώσεις της τις έννοιες «εμείς» και «μαζί», παράλληλα με την πίστη της σε μία «πράσινη μετάβαση» η οποία δεν νοείται χωρίς τη ναυτιλία. Επίσης επιμένει στις διεθνείς και όχι περιφερειακές λύσεις και κυρίως στην ανάληψη της ευθύνης που τους αναλογεί για την πράσινη μετάβαση, όλων των εμπλεκόμενους στη ναυτιλία και κυρίως των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων και των κατασκευαστών μηχανών. Μιλώντας πρόσφατα στην COP28 η Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε ακόμη ότι «η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς» ένα χαρακτηριστικό του κλάδου «που πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλαχθεί».
Νέοι κανόνες
Στο ίδιο μήκος κύματος η Γερμανίδα δρ Gaby Bornheim, πρόεδρος της Γερμανικής Ενωσης Εφοπλιστών που εκπροσωπεί την έβδομη στον κόσμο ναυτιλιακή δύναμη με μερίδιο 3,4% στον παγκόσμιο στόλο και δεύτερη στην Ευρώπη πίσω από τη χώρα μας. Η Gaby Bornheim, υποστηρίζει ότι «ως βιομηχανία, οφείλουμε να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τις διεθνείς απαιτήσεις, αλλά αυτό πρέπει να περιλαμβάνει τους προμηθευτές καυσίμων».
Οι νέοι κανόνες για την προστασία του κλίματος πρέπει να «διεθνοποιηθούν» – και υπό αυτό το πρίσμα «χρειαζόμαστε ένα σαφές, παγκόσμιο νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».
Υπέρ μιας ναυτιλίας χωρίς ρύπους και η Νορβηγίδα Synnove Seglem πρόεδρος της Νορβηγικής Ενωσης Εφοπλιστών. Δηλώνει ότι «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες να αναπτύξουμε τεχνολογία και λύσεις για ναυτιλία χωρίς εκπομπές ρύπων» και να «διασφαλίσουμε τη δημιουργία αξίας και θέσεων εργασίας» με τον κλάδο «να γίνει αποτελεσματικότερος στην πρόσληψη περισσότερων γυναικών».
Τέλος να σημειώσουμε και την παρουσία της Μαρίλι Φραγκίστα, προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Μάλτας, η οποία εκπροσωπεί το μεγαλύτερο νηολόγιο στην Ευρώπη και παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των θέσεων των ευρωπαίων πλοιοκτητών σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ενώσεις.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη