Τέσσερις Ευρωπαίες βρίσκονται για πρώτη φορά στην ιστορία μαζί στο πηδάλιο των εφοπλιστικών ενώσεων των χωρών τους και μία πέμπτη ανέλαβε πρόσφατα πρόεδρος στην Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Ερυθρά Θάλασσα: Καταλύτης για νέες πληθωριστικές πιέσεις
Οι πέντε γυναίκες που εκπροσωπούν μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με βάση τις κατά καιρούς δηλώσεις τους, δεσμεύονται να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση του κλάδου μέσα από διεθνή και όχι αποκλειστικά περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα προωθούν την ιδέα της ανανέωσης της εικόνας της ναυτιλίας στα μάτια του μέσου ευρωπαίου πολίτη. Επιζητούν να την καταστήσουν πιο ελκυστική, να φέρουν περισσότερα νέα ταλέντα στον ναυτιλιακό κλάδο για να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική, έναντι των εξ ανατολών ανταγωνιστών της.
Και βέβαια επιδιώκουν να φέρουν περισσότερες γυναίκες κοντά στο ναυτικό επάγγελμα. Παράλληλα δίνουν καθημερινά τη μάχη να πείσουν τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών, για τη στρατηγική σημασία που έχει η ναυτιλία στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης, την εξασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της Γηραιάς Ηπείρου και την ουσιαστική συμβολή της στην ευημερία των πολιτών της Ενωσης.
Προκλήσεις
Επικεφαλής της ομάδας των πέντε γυναικών η Karin Orsel από την Ολλανδία που ανέλαβε από τις αρχές Ιανουαρίου, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ιστορία της ECSA και δηλώνει ότι «ο στρατηγικός ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης έχει έρθει στο προσκήνιο». «Η δέσμευσή μας», συνεχίζει, «είναι σαφής: να προωθήσουμε την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα εν μέσω των ταχέως εξελισσόμενων γεωπολιτικών προκλήσεων και προκλήσεων ασφαλείας» προωθώντας τη «μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο».
Αναμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατύπωση του ανανεωμένου κοινού οράματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έχει η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνική, με μερίδιο 17,4% στον παγκόσμιο στόλο με βάση την εθνικότητα των πλοιοκτητών. Η Μελίνα Τραυλού χρησιμοποιεί πολύ συχνά στις δηλώσεις της τις έννοιες «εμείς» και «μαζί», παράλληλα με την πίστη της σε μία «πράσινη μετάβαση» η οποία δεν νοείται χωρίς τη ναυτιλία. Επίσης επιμένει στις διεθνείς και όχι περιφερειακές λύσεις και κυρίως στην ανάληψη της ευθύνης που τους αναλογεί για την πράσινη μετάβαση, όλων των εμπλεκόμενους στη ναυτιλία και κυρίως των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων και των κατασκευαστών μηχανών. Μιλώντας πρόσφατα στην COP28 η Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε ακόμη ότι «η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς» ένα χαρακτηριστικό του κλάδου «που πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλαχθεί».
Νέοι κανόνες
Στο ίδιο μήκος κύματος η Γερμανίδα δρ Gaby Bornheim, πρόεδρος της Γερμανικής Ενωσης Εφοπλιστών που εκπροσωπεί την έβδομη στον κόσμο ναυτιλιακή δύναμη με μερίδιο 3,4% στον παγκόσμιο στόλο και δεύτερη στην Ευρώπη πίσω από τη χώρα μας. Η Gaby Bornheim, υποστηρίζει ότι «ως βιομηχανία, οφείλουμε να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τις διεθνείς απαιτήσεις, αλλά αυτό πρέπει να περιλαμβάνει τους προμηθευτές καυσίμων».
Οι νέοι κανόνες για την προστασία του κλίματος πρέπει να «διεθνοποιηθούν» – και υπό αυτό το πρίσμα «χρειαζόμαστε ένα σαφές, παγκόσμιο νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».
Υπέρ μιας ναυτιλίας χωρίς ρύπους και η Νορβηγίδα Synnove Seglem πρόεδρος της Νορβηγικής Ενωσης Εφοπλιστών. Δηλώνει ότι «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες να αναπτύξουμε τεχνολογία και λύσεις για ναυτιλία χωρίς εκπομπές ρύπων» και να «διασφαλίσουμε τη δημιουργία αξίας και θέσεων εργασίας» με τον κλάδο «να γίνει αποτελεσματικότερος στην πρόσληψη περισσότερων γυναικών».
Τέλος να σημειώσουμε και την παρουσία της Μαρίλι Φραγκίστα, προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Μάλτας, η οποία εκπροσωπεί το μεγαλύτερο νηολόγιο στην Ευρώπη και παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των θέσεων των ευρωπαίων πλοιοκτητών σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ενώσεις.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»