
Για τους χιλιάδες διευθύνοντες συμβούλους, δισεκατομμυριούχους, διανοούμενους και παγκόσμιους ηγέτες που δίνουν το «παρών» στο Νταβός κάθε χρόνο, το σκηνικό του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ φαντάζει απαράμιλλο – είναι η μοναδική ευκαιρία της χρονιάς που μπορεί να πυροδοτήσει σχέσεις, συμφωνίες και μεγάλες ιδέες για την επόμενη.
Κι αυτό γιατί υπάρχουν λίγα άλλα μέρη στον κόσμο όπου μπορεί κανείς να συναντήσει τον Αλ Γκορ στο μπαρ του ξενοδοχείου ή να περιμένει δίπλα στον Μπιλ Γκέιτς για να περάσει από τους ανιχνευτές μετάλλων. Η μεγιστοποίηση όλης αυτής της ισχυρής εγγύτητας και η μετατροπή της σε πραγματικές συνδέσεις απαιτεί δεξιότητα… αλλά και τσαμπουκά. Και η ελίτ ξέρει τι πρέπει να κάνει ακριβώς.
Νταβός 2024: Ποιοι πάνε φέτος στο WEF – Η ατζέντα και οι προκλήσεις
Σε έχω δει, κάπου σε ξέρω
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Salesforce Marc Benioff, ο τρόπος που μπορεί να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις επαφές του με τις ισχυρές προσωπικότητες συχνά περνά από μια συγκεκριμένη τοποθεσία – την κορυφή μιας σκάλας ή έναν παρακείμενο διάδρομο στο συνεδριακό κέντρο του Νταβός.
Ο τακτικός θαμώνας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ εξήγησε στη Wall Street Journal πώς μέσα σε μία μόνο ώρα – εν μέσω ενός γεμάτου προγράμματος συναντήσεων, γευμάτων εργασίας και άλλων τυπικών υποχρεώσεων – έχει τη δυνατότητα να δει 100 ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα συναντούσε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Ο Benioff, ο οποίος παρακολουθεί το φόρουμ εδώ και δύο δεκαετίες και διοργανώνει πάρτι και συγκεντρώσεις που οι άνθρωποι ανταγωνίζονται όλη την εβδομάδα για να αποκτήσουν πρόσβαση, εστιάζει το ενδιαφέρον του στις κοινωνικές επαφές που προκύπτουν σε κάθε ετήσια συνάντηση, ακόμη και εάν δυσκολεύεται πολλές φορές να συγκρατήσει τα ονόματά τους.

Δώστε σημασία
Καθώς κάθονταν δίπλα σε έναν άγνωστο καλεσμένο σε ένα δείπνο ή γεύμα, αρκετοί CEOs δήλωσαν ότι πολύ συχνά επιχειρούν κάτω από το τραπέζι να γκουγκλάρουν, διαβάζοντας κρυφά για το δείπνο τους στο Νταβός, τους συνδαιτημόνες τους και άλλες λεπτομέρειες που θα τους βοηθούσαν να κάνουν καλύτερη συζήτηση ή για να καταλάβουν τι ακριβώς -πρέπει να- κάνουν.
Οι αληθινοί ειδικοί του Νταβός ξέρουν πώς να ξεφύγουν από μια μακρά ή βαρετή συζήτηση ή να προσπερνούν συνεργάτες και γνωστούς -το περίφημο Windexing (καθάρισμα γυάλινων επιφανειών με το φερώνυμο προϊόν, αυτολεξεί)- προκειμένου να πετύχουν αυτό που θέλουν. Αποκαλυπτική είναι η στρατηγική του Antony Scaramuci που προσπαθεί να είναι παντού και πάντα με τη μεγαλύτερη διακριτικότητα.
Ο οικονομολόγος, ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας hedge-fund SkyBridge Capital και διευθυντής επικοινωνίας για μόλις 10 ημέρες της κυβέρνησης Τραμπ το 2017, άρχισε να πηγαίνει στο Νταβός το 2007. Φιλοξενεί εκεί κάθε χρόνο μια δημοφιλή βραδιά οινογωσίας. Με την πάροδο του χρόνου, έμαθε μια τακτική για να μπαίνει σε κάθε πάρτι που πρέπει να παρακολουθήσει κανείς, ακόμη και όταν δεν είναι προσκεκλημένος. «Μπαίνω σε κάθε πάρτι που μπορώ να μπω», εξομολογήθηκε ο Scaramucci.
Ο συγχρονισμός
Σε κονκλάβια όπως είναι αυτό του Νταβός, ο Scaramucci, ο Benioff και άλλοι ισχυροί επισημαίνουν ότι το πιο σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσουν οι προσκελκλημένοι ότι δεν μπορουν να τα κάνουν όλα. Η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων είναι το κλειδί για το επιτυχημένο networking που θα έχει διάρκεια και αποτελεσματικότητα.
Όλο το σύστημα εξάλλου εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση με κάθε τρόπο. Η Denelle Dixon, η οποία διευθύνει το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Stellar Development Foundation, δήλωσε στη Wall Street Journal πως η θεματολογία που επέλεξαν για τη φετινή διοργάνωση, είχε ως στόχο να κάνουν τα στελέχη συναντήσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους και όσους περισσότερους μπορούν γύρω από αυτήν: το ρόλο του blockchain στην επέκταση της πρόσβασης στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Το σωστό timing αφορά και την ικανότητα του να λέει κανεί «όχι». Ο Benioff της Salesforce και η ομάδα του συνήθως συναντιούνται με περίπου τους μισούς από τους 600 διευθύνοντες συμβούλους που συμμετέχουν στο Νταβός. Αλλά ένα αίτημα για πέντε ή 15 λεπτά από το χρόνο του είναι πιθανό να αποτύχει αν το πρόσωπο που το έχει ζητήσει, δεν είναι ένας κρίσιμος πελάτης ή κάποιος που γνωρίζει ήδη καλά. «Άλλο το networking και άλλο η συμφωνία. Δεν πρόκειται να πάρει μέρος του χρόνου μου τόσο εύκολα».


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW