
Δύο στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι έχουν υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%), όπως αποκαλύπτει έρευνα της Klarna σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως.. Την ίδια στιγμή το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.
Με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις, η Klarna δίνει συμβουλές στους καταναλωτές ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές.
Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις
Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.
Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.
Τρόποι πληρωμής
Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.
Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων
Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.
«Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα. Με την Klarna οι χρήστες έχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους και ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας κατά τις πληρωμές τους» δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.


Latest News

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.

IDEAL Holdings: Στην OHA το 15% μετά την πρώτη της επένδυση 61,5 εκατ.
Τι αναφέρει η εταιρεία

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Μύλοι Κεπενού: Στα 1,2 εκατ. τα κέρδη προ φόρων το 2024
Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας Μύλοι Κεπενού διαμορφώθηκαν στα 57,91 εκατ.