
Τουλάχιστον έξι ακόμη πετρελαιοφόρα έπλευσαν μακριά από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα τη Δευτέρα, λόγω της κλιμάκωσης της έντασης στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία μετά τα πλήγματα δυτικών χωρών υπό τις ΗΠΑ κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί ο Μπάιντεν διέταξε τώρα την επίθεση κατά των Χούθι στην Υεμένη;
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τα πλήγματα οι υπό τις ΗΠΑ Συνδυασμένες Στρατιωτικές Δυνάμεις (CMF) που εδρεύουν στο Μπαχρέιν προειδοποίησαν όλα τα πλοία να αποφύγουν το στενό Bab al-Mandab στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας για αρκετές ημέρες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή.
Επιδείνωση της κατάστασης
Πριν από τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στην Υεμένη ήταν κυρίως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κίνηση των πετρελαιοφόρων παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τον Δεκέμβριο.
Αλλά μετά την προειδοποίηση του δυτικού συνασπισμού, ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων αποφεύγει την περιοχή, αυξάνοντας το ενδεχόμενο διαταραχών στον εφοδιασμό πετρελαίου από ανατολή προς δύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο, τα δεξαμενόπλοια Torm Innovation, Proteus Harvonne και Alfios I απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να πραγματοποιήσουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Την ίδια ρότα ακολουθούν επίσης τα Pacific Julia και STI Topaz.
Το πλοίο Octa Lune πραγματοποίησε στροφή στο βόρειο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας στις 12 Ιανουαρίου και επέστρεψε στη Μεσόγειο με φορτίο νάφθας με προορισμό την Ταϊβάν.
Έως και τρεις εβδομάδες μεγαλύτερη η διαδρομή μέσω ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας
Σημειώνεται ότι ο περίπλους της Αφρικής μπορεί να επιμηκύνει τον χρόνο πλεύσης προς την Ευρώπη κατά τα ακόμα και τρεις εβδομάδες.
Θεωρείται δε πιθανό ο αριθμός των πλοίων που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα να αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.