Τουλάχιστον έξι ακόμη πετρελαιοφόρα έπλευσαν μακριά από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα τη Δευτέρα, λόγω της κλιμάκωσης της έντασης στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία μετά τα πλήγματα δυτικών χωρών υπό τις ΗΠΑ κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί ο Μπάιντεν διέταξε τώρα την επίθεση κατά των Χούθι στην Υεμένη;
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τα πλήγματα οι υπό τις ΗΠΑ Συνδυασμένες Στρατιωτικές Δυνάμεις (CMF) που εδρεύουν στο Μπαχρέιν προειδοποίησαν όλα τα πλοία να αποφύγουν το στενό Bab al-Mandab στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας για αρκετές ημέρες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή.
Επιδείνωση της κατάστασης
Πριν από τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στην Υεμένη ήταν κυρίως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κίνηση των πετρελαιοφόρων παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τον Δεκέμβριο.
Αλλά μετά την προειδοποίηση του δυτικού συνασπισμού, ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων αποφεύγει την περιοχή, αυξάνοντας το ενδεχόμενο διαταραχών στον εφοδιασμό πετρελαίου από ανατολή προς δύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο, τα δεξαμενόπλοια Torm Innovation, Proteus Harvonne και Alfios I απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να πραγματοποιήσουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Την ίδια ρότα ακολουθούν επίσης τα Pacific Julia και STI Topaz.
Το πλοίο Octa Lune πραγματοποίησε στροφή στο βόρειο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας στις 12 Ιανουαρίου και επέστρεψε στη Μεσόγειο με φορτίο νάφθας με προορισμό την Ταϊβάν.
Έως και τρεις εβδομάδες μεγαλύτερη η διαδρομή μέσω ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας
Σημειώνεται ότι ο περίπλους της Αφρικής μπορεί να επιμηκύνει τον χρόνο πλεύσης προς την Ευρώπη κατά τα ακόμα και τρεις εβδομάδες.
Θεωρείται δε πιθανό ο αριθμός των πλοίων που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα να αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση