Τουλάχιστον έξι ακόμη πετρελαιοφόρα έπλευσαν μακριά από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα τη Δευτέρα, λόγω της κλιμάκωσης της έντασης στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία μετά τα πλήγματα δυτικών χωρών υπό τις ΗΠΑ κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί ο Μπάιντεν διέταξε τώρα την επίθεση κατά των Χούθι στην Υεμένη;
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τα πλήγματα οι υπό τις ΗΠΑ Συνδυασμένες Στρατιωτικές Δυνάμεις (CMF) που εδρεύουν στο Μπαχρέιν προειδοποίησαν όλα τα πλοία να αποφύγουν το στενό Bab al-Mandab στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας για αρκετές ημέρες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή.
Επιδείνωση της κατάστασης
Πριν από τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στην Υεμένη ήταν κυρίως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κίνηση των πετρελαιοφόρων παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τον Δεκέμβριο.
Αλλά μετά την προειδοποίηση του δυτικού συνασπισμού, ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων αποφεύγει την περιοχή, αυξάνοντας το ενδεχόμενο διαταραχών στον εφοδιασμό πετρελαίου από ανατολή προς δύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο, τα δεξαμενόπλοια Torm Innovation, Proteus Harvonne και Alfios I απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να πραγματοποιήσουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Την ίδια ρότα ακολουθούν επίσης τα Pacific Julia και STI Topaz.
Το πλοίο Octa Lune πραγματοποίησε στροφή στο βόρειο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας στις 12 Ιανουαρίου και επέστρεψε στη Μεσόγειο με φορτίο νάφθας με προορισμό την Ταϊβάν.
Έως και τρεις εβδομάδες μεγαλύτερη η διαδρομή μέσω ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας
Σημειώνεται ότι ο περίπλους της Αφρικής μπορεί να επιμηκύνει τον χρόνο πλεύσης προς την Ευρώπη κατά τα ακόμα και τρεις εβδομάδες.
Θεωρείται δε πιθανό ο αριθμός των πλοίων που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα να αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες.
Latest News
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής