
Μπορεί να είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla και της SpaceX, όπως και ιδιοκτήτης του κοινωνικού δικτύου X (πρώην Twitter), ωστόσο ο εκκεντρικός Ίλον Μασκ προχώρησε σε μια δήλωση που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων -ξανά-, τονίζοντας ότι «θέλει περίπου 25% του ελέγχου των ψήφων στην επιχείρησή του για τα ηλεκτρικά οχήματα. Αν δεν συμβεί αυτό, θα προτιμούσα να κατασκευάζω προϊόντα εκτός της Tesla».
Η αλήθεια είναι ότι ο Μασκ κατέχει ήδη περίπου το 13% της εταιρείας, που αντιστοιχεί σε περίπου 411 εκατομμύρια από τις 3,19 δισεκατομμύρια μετοχές της σε κοινές μετοχές σε κυκλοφορία, όπως αναφέρεται στην τελευταία οικονομική υποβολή της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Σύμφωνα με το CNBC ακόμη κι έτσι πρόκειται για ένα μεγάλο μερίδιο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Μασκ πούλησε μετοχές του στην Tesla αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, κυρίως για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του Twitter ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τώρα, επιδιώκει να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο της Tesla. Στη σχετική του ανάρτηση ανέφερε πως «δεν αισθάνομαι άνετα να αναπτύξω την Tesla ώστε να γίνει ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική χωρίς να έχω τον έλεγχο ψήφου ~25%. Αρκετά για να έχω επιρροή, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να μην μπορώ να ανατραπώ». «Αν δεν συμβεί αυτό, θα προτιμούσα να κατασκευάζω προϊόντα εκτός της Tesla», δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος εκτελεστικός διευθυντής στο X.
Ποιος είναι ο θησαυρός της Tesla
«Δεν φαίνεται να καταλαβαίνετε ότι η Tesla δεν είναι μία startup, αλλά δώδεκα μαζί. Απλά κοιτάξτε τι κάνει η Tesla και τι η GM. Όσο για το αν η κατοχή μετοχών από μόνη της είναι αρκετό κίνητρο, η Fidelity και άλλοι κατέχουν παρόμοια μερίδια με εμένα. Γιατί δεν εμφανίζονται στη δουλειά τους;» αναρωτήθηκε ξανά με ανάρτησή του ο Μασκ.
Ωστόσο με αυτή του τη δήλωση έρχεται σε αντίθεση με τις παρατηρήσεις που είχε κάνει στο παρελθόν, σύμφωνα με τις οποίες η Tesla είναι ήδη μια σημαντική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής και η αξία της εξαρτάται από τις ικανότητές της σε αυτούς τους τομείς.
Τον Απρίλιο του 2022, ο Μασκ προέβλεψε κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της Tesla ότι το ανθρωποειδές ρομπότ της εταιρείας, Optimus, «τελικά θα φτάσει να αξίζει όχι μόνο περισσότερο από την επιχείρηση αυτοκινήτων, αλλά από όλη την αγορά αυτοκίνησης».
Η Tesla παρουσίασε ένα πρώιμο πρωτότυπο του Optimus στην Tesla AI Day τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους και ο Μασκ δήλωσε σε μια ανάρτηση γύρω από το γεγονός αυτό: «Το νόημα της AI Day είναι να δείξουμε το τεράστιο βάθος και εύρος της Tesla στην τεχνητή νοημοσύνη, το υπολογιστικό υλικό και τη ρομποτική».
Πιο πρόσφατα, στις 27 Δεκεμβρίου 2023, επέκρινε τον ανώτερο αναλυτή έρευνας της Roth Capital, Κρεγκ Ίργουιν, ο οποίος εμφανίστηκε στην εκπομπή Closing Bell Overtime του CNBC, λέγοντας ότι πίστευε ότι η Tesla ήταν «κατάφωρα υπερτιμημένη», ειδικά σε σύγκριση με τον ιαπωνικό γίγαντα των αυτοκινήτων Toyota.
Θορυβημένος από τη σύγκριση με έναν μεγάλο ανταγωνιστή που έχει πουλήσει περισσότερα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα από τα ηλεκτρικά του μοντέλα με μπαταρία, ο Μασκ έσπευσε να σχολιάσει σε μια ανάρτηση στο X: «Έχει λάθος πλαίσιο αναφοράς. Η Tesla είναι μια εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης/ρομποτικής”.
Roth Capital analyst Craig Irwin on $TSLA:
“I’m bearish because I see it as egregiously overvalued. When we look at Toyota as a benchmark, there’s nothing Tesla has that Toyota does not; Competition in China is overtaking them. It’s going to be a tough 2024.”
He has an $85 PT. pic.twitter.com/bWuDn95QnD
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) December 28, 2023
Μια βαθμιαία μετατόπιση
Ενώ η τελευταία ετήσια κατάθεση της Tesla έδειξε ότι περίπου το 95% των εσόδων της προερχόταν από τον τομέα της «αυτοκινητοβιομηχανίας» το 2022, στην οικονομική κατάθεση του τρίτου τριμήνου του 2023, η εταιρεία περιέγραψε την επιχείρησή της ως «όλο και περισσότερο επικεντρωμένη σε προϊόντα και υπηρεσίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική και την αυτοματοποίηση».
Ακόμη και το πρωί της Δευτέρας, ο Μασκ δημοσίευσε ένα βίντεο κλιπ στο X που δείχνει το υπό ανάπτυξη ρομπότ Optimus να διπλώνει τα ρούχα σε ένα τραπέζι, αν και το ρομπότ ήταν τηλεχειριζόμενο και όχι αυτόνομο.
Όπως αναφέρει το CNBC, η επιθυμία του δισεκατομμυριούχου να ελέγξει ακόμη περισσότερο την Tesla θα αυξήσει αναμφίβολα την πίεση στο ήδη προβληματισμένο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας το 2024. Γιατί εκτός από τον καθορισμό της κατάλληλης αποζημίωσης του διευθύνοντος συμβούλου και των διευθυντών, το διοικητικό συμβούλιο αντιμετωπίζει ήδη τις ανησυχίες ορισμένων επενδυτών για ζητήματα που αφορούν τον Μασκ.
There’s a new bot in town 🤖
Check this out (until the very end)!https://t.co/duFdhwNe3K pic.twitter.com/8pbhwW0WNc
— Tesla Optimus (@Tesla_Optimus) December 13, 2023
Ο Μασκ, το μεγάλο πρόβλημα
Ορισμένοι επενδυτές και νομοθέτες έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τα διχαστικά πολιτικά και πολιτιστικά σχόλιά του, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων tweets που υποτιμούν τις εταιρικές πρωτοβουλίες για την ποικιλομορφία και την ενσωμάτωση, τις ομοσπονδιακές έρευνες που αφορούν τον Μασκ και την Tesla και τις ανησυχίες για τη χρήση ναρκωτικών από τον CEO, όπως ανέφερε πρόσφατα η Wall Street Journal.
Ο Μασκ βρίσκεται επίσης στη μέση μιας δίκης στο Ντέλαγουερ σχετικά με το προηγούμενο πακέτο αμοιβών του ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Tesla. Το ανεπανάληπτο σχέδιο αποζημίωσης του CEO για το 2018 κατέστησε τον Μασκ έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη.
Ο μέτοχος Richard J. Tornetta έχει μηνύσει τον Μασκ και την Tesla, ισχυριζόμενος ότι η αποζημίωση του CEO ήταν υπερβολική και η έγκρισή της ισοδυναμεί με παραβίαση του καθήκοντος εμπιστοσύνης από την Tesla και το διοικητικό της συμβούλιο.
Ο Μασκ σημείωσε επίσης τη Δευτέρα ότι το διοικητικό συμβούλιο της Tesla περιμένει να καταρτίσει ένα νέο σχέδιο αποζημίωσης για τον ίδιο μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση Tornetta στο δικαστήριο του Ντέλαγουερ.
I am uncomfortable growing Tesla to be a leader in AI & robotics without having ~25% voting control. Enough to be influential, but not so much that I can’t be overturned.
Unless that is the case, I would prefer to build products outside of Tesla. You don’t seem to understand…
— Elon Musk (@elonmusk) January 15, 2024
Έγραψε: «Ο λόγος που δεν υπάρχει νέο “σχέδιο αποζημίωσης” είναι ότι εξακολουθούμε να περιμένουμε μια απόφαση στην υπόθεση αποζημίωσής μου στο Ντέλαγουερ. Η δίκη γι’ αυτήν πραγματοποιήθηκε το 2022, αλλά δεν έχει ακόμη εκδοθεί απόφαση».
Αναφερόμενος στο αίτημά του για έλεγχο του 25% των ψήφων, επισήμανε: «Ο κ. Τζέιμς δεν έχει καμία σχέση με το δικαίωμα ψήφου: Εάν έχω 25%, σημαίνει ότι έχω επιρροή, αλλά μπορεί να παρακαμφθεί εάν διπλάσιοι μέτοχοι ψηφίσουν εναντίον μου έναντι υπέρ μου. Σε ποσοστό 15% ή χαμηλότερο, η αναλογία υπέρ/κατά για να με παρακάμψουν καθιστά πολύ εύκολη μια εξαγορά από αμφίβολα συμφέροντα».
Το CNBC τονίζει βέβαια πως σε μια προηγούμενη δίκη στο Ντέλαγουερ, αρκετά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Tesla συμφώνησαν πέρυσι να επιστρέψουν 735 εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία σε μια συμφωνία διακανονισμού σχετικά με τις δικές τους αμοιβές διευθυντών.


Latest News

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ