Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών που έχουν αποκλείσει από τον Νοέμβριο τα σύνορα με την Ουκρανία, καταγγέλλοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους του Κιέβου, θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών της Πολωνίας.
«Έχουμε μια συμφωνία, τη συμφωνία που περίμεναν όχι μόνοι οι Πολωνοί μεταφορείς αλλά και πολλοί επιχειρηματίες στην Πολωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ουκρανία», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός υποδομών Ντάριους Κλίμτσακ, αφού υπέγραψε το σχετικό κείμενο μαζί με εκπροσώπους των απεργών. «Οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν μέχρι την 1η Μαρτίου», διευκρίνισε. Η συμφωνία «δεν αποτελεί το τέλος του διαλόγου, αντιθέτως, ξεκινούν εντατικές συνομιλίες που θα πρέπει να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες λύσεις ώστε να υλοποιήσουμε (…) όλα αυτά που ζητούν οι μεταφορείς», πρόσθεσε ο υπουργός.
Στην Πολωνία η μεγαλύτερη οικονομική αφομοίωση των Ουκρανών προσφύγων
Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι συνομιλίες θα είναι περίπλοκες γιατί αφορούν πολλούς τομείς, όπως «τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τη συνεργασία με την Ουκρανία και με διάφορους πολωνικούς θεσμούς».
🇵🇱🇺🇦🚛 The authorities in Poland's Medyka did not give hauliers permission to strike at the checkpoint with Ukraine's Shehyni. Protesters planned to block truck traffic from January 15 to March 15.
🔻 At the moment, three checkpoints are blocked (Dorohusk – Yahodin, Hrebenne -… pic.twitter.com/palh2jYTzv
— Rybar Force (@rybar_force) January 12, 2024
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών της Ουκρανίας Ολεξάντρ Κουμπράκοφ δήλωσε έτοιμος για διαπραγματεύσεις με τη Βαρσοβία, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα «υπερασπιστεί» την «επιβίωση» της ουκρανικής οικονομίας. «Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τη συμφωνία απελευθέρωσης των μεταφορών (σ.σ. που επιτρέπει στους Ουκρανούς οδηγούς φορτηγών να μπαίνουν στην ΕΕ χωρίς να λάβουν ειδική άδεια εκ των προτέρων) επειδή αυτή είναι προϋπόθεση για την επιβίωση της οικονομίας μας», έγραψε στην πλατφόρμα Χ ο Κουμπράκοφ.
Μιλώντας εξ ονόματος των Πολωνών οδηγών, ο Ράφαλ Μέκλερ, ένας από τους οργανωτές των κινητοποιήσεων, είπε ότι έχει εμπιστοσύνη στο πολωνικό υπουργείο, αλλά πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται για συνθηκολόγηση αλλά για στρατηγική παύση» και «αν δεν καταφέρουμε να βρούμε λύσεις, θα επιστρέψουμε στα σύνορα».
Στα μέσα Νοεμβρίου, εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών της κεντρικής Ευρώπης ζήτησαν από την ΕΕ να τερματίσει τη συμφωνία με την Ουκρανία που, όπως λένε, οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Στην κοινή τους ανακοίνωση οι πρόεδροι των συνδικάτων των οδηγών από την Τσεχία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Σλοβακία, ζητούσαν να επανεισαχθούν οι άδειες εισόδου στην ΕΕ για τους Ουκρανούς μεταφορείς, ένα σύστημα που καταργήθηκε από τις Βρυξέλλες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022.
On the border with #Poland, 1,100 trucks are standing in line at three blocked checkpoints, and another 1,100 trucks are waiting in front of the "Medyka – Sheghini" checkpoint. Andriy Demchenko, the spokesman of the State Security Service of #Ukraine, announced this.
"The most… pic.twitter.com/SxyMpG6zOi
— Piotr Kulak (@KulakPiotr) January 14, 2024
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο, η Πολωνία επιδιώκει να εφαρμοστεί μια συμφωνία αδειοδότησης, για το εμπόριο γεωργικών προϊόντων, παρόμοια με εκείνη που συμφωνήθηκε μεταξύ Ουκρανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας. Στη Ρουμανία, οι Ουκρανοί εξαγωγείς και οι ντόπιοι εισαγωγείς πρέπει να λάβουν άδεια και οι τελευταίοι να αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μέσω της εγχώριας παραγωγής. Δεν δίνονται άδειες σε μεσάζοντες.
«Αυτός είναι ο δρόμος προς μια συμφωνία», είπε ο αξιωματούχος που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος. «Μπορούμε να βοηθήσουμε την Ουκρανία χωρίς να προκαλέσουμε ζημιά στους Πολωνούς αγρότες και τις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά
Τα κέρδη-ρεκόρ φέρνουν πιο κοντά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές στις ευρωπαϊκές τράπεζες
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν επιτύχει μια σειρά από κέρδη ρεκόρ ενώ βλέπουν την πορεία των μετοχών να διαγρφάφεται διαρκώς ανοδική