
Η κινεζική πρωτοχρονιά επηρεάζει την αγορά χύδην ξηρού φορτίου η οποία ξεκίνησε το νέο έτος με αρνητικό πρόσημο. Η διόρθωση της αγοράς μετά το ράλι σχεδόν 40 ημερών (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2023) είναι μια πραγματικότητα και φαίνεται να εντείνεται καθώς πλησιάζουμε στο κινεζικό νέο έτος, αναφέρει η Xclusiv.
Μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες του 2024, ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) έχει χάσει σχεδόν 31%, σε σύγκριση με τις απώλειες 18% που σημείωσε τις δύο τελευταίες εβδομάδες του 2023. Τα πλοία Capesize είδαν τη μέση τιμή χρονοναύλωσης πέντε δρομολογίων (T/C) να πέφτει στα 18.015 δολάρια ανά ημέρα, περίπου 38% χαμηλότερα από ό,τι στο τέλος του 2023.
Ναυτιλία: Οι δύο όψεις της αγοράς χύδην φορτίου
Στο μεταξύ, οι τιμές T/C πέντε δρομολογίων Panamax και οι τιμές T/C επτά δρομολογίων Handysize έχουν μειωθεί κατά περίπου 24% τις δύο πρώτες εβδομάδες του 2024, φθάνοντας τα 12.693 και 11.089 δολάρια ανά ημέρα, αντίστοιχα. Τα πλοία Supramax παρουσίασαν τη μικρότερη πτώση των ναύλων στην αρχή του έτους, με μείωση 17%, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος των 10 T/C να διαμορφωθεί στα 11.967 δολάρια ανά ημέρα.
Αυτή η διόρθωση των ναύλων σίγουρα δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας ή ένδειξη “κακής αγοράς”, καθώς η έντονη μεταβλητότητα έχει γίνει κανόνας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τονίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος. Φυσικά, η εποχικότητα και η δημιουργία αποθεμάτων εμπορευμάτων ενόψει των διακοπών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς (10 Φεβρουαρίου 2024 έως 17 Φεβρουαρίου 2024) έχουν επίσης διαδραματίσει σημαντικό ρόλο.
Η Κίνα, έχοντας εξέλθει από την πανδημία COVID-19, επιδιώκει ενεργά την επιστροφή στα προ της πανδημίας επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας.
Σύμφωνα με τα επίσημα τελωνειακά στοιχεία, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας εκτοξεύθηκαν κατά ένα αξιοσημείωτο ποσοστό 61,8%, φθάνοντας σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα το 2023. Πέρυσι οι εισαγωγές ανήλθαν σε 474,42 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ και υπερβαίνοντας τις αρχικές προβλέψεις για 470 εκατομμύρια τόνους για ολόκληρο το έτος κατά περίπου 5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους.
Επιπλέον, οι εισαγωγές άνθρακα τον περασμένο μήνα σημείωσαν μηνιαίο ρεκόρ όλων των εποχών με 47,3 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 8,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο.
Πού αποδίδεται η αύξηση των εισαγωγών
Αυτή η αύξηση των εισαγωγών μπορεί να αποδοθεί σε ένα κύμα ψύχους-ρεκόρ που κατέλαβε διάφορες περιοχές της χώρας, αυξάνοντας τη ζήτηση άνθρακα. Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας ανέκαμψαν κατά 10,3% σε μηνιαία βάση στα 11,44 εκατ. β/ημέρα τον Δεκέμβριο του 2023 από χαμηλό τεσσάρων μηνών τον Νοέμβριο, ενώ οι εξαγωγές πετρελαιοειδών υποχώρησαν σε χαμηλό έξι μηνών στα 4,64 εκατ. εκατ. τόνους εν μέσω αυστηρών εξαγωγικών δικαιωμάτων.
Η αύξηση των εισαγωγών αργού σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα ήταν εντός των προσδοκιών, καθώς τα ανεξάρτητα διυλιστήρια επρόκειτο να φέρουν περισσότερα βαρέλια μόλις διατεθούν οι νέες ποσοστώσεις εισαγωγής. Οι εξαγωγές πετρελαιοειδών μειώθηκαν κατά 39,7% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο, αλλά ώθησαν τη συνολική εκροή το 2023 να αυξηθεί κατά 16,7% σε σχέση με πέρυσι σε 62,69 εκατ. εκατ. τόνους.
Η αύξηση κατά 80,3% σε ετήσια βάση των εισαγωγών πετρελαιοειδών, η οποία ήταν ισχυρότερη από τις εξαγωγές, οδήγησε τις καθαρές εξαγωγές πετρελαιοειδών της Κίνας να μειωθούν κατά 45% σε 14,99 εκατ. τόνους το 2023. Τον Δεκέμβριο, η Κίνα εισήγαγε 4,76 εκατ. εκατ. τόνους πετρελαιοειδών, σημειώνοντας άνοδο 45,2% σε ετήσια βάση και αύξηση 14,5% σε σχέση με τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών