
Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και μεγάλων brands στις σάλες των σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να μετακινούνται από τη μία στην άλλη κατηγορία αναζητώντας τρόπους να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη ακρίβεια που στο 11μηνο του 2023 «έτρεξε» με 7,2% όσον αφορά την τιμή ανά μονάδα προϊόντος.
Με βάση τα στοιχεία του market view της Circana (πρώην IRI) ο τζίρος των private label προϊόντων αναπτύσσεται για την περίοδο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 με 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Όσον αφορά το μερίδιο των προϊόντων με επωνυμία των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 24,3% το 2020.
Μάλιστα στην κατηγορία των τροφίμων το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει ελαφρώς αυξηθεί το 11μηνο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Από την πλευρά της οργανωμένης λιανικής στελέχη μεγάλων σούπερ μάρκετ που μίλησαν στον ΟΤ αναφέρουν ότι ναι μεν η κατηγορία των private label προϊόντων διατηρεί τα κέρδη της στο καλάθι του καταναλωτή, αλλά τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια σταθερότητα ως προς το ράλι που κατέγραφε τους πρώτους μήνες του 2023.
Την ίδια ώρα τα επώνυμα προϊόντα «αντεπιτίθενται» αυξάνοντας την ένταση των προσφορών στο ράφι, με τα τρόφιμα και τα προϊόντα νοικοκυριού να πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αυξήθηκε η κατανάλωση παρά την ακρίβεια
Παρά την αύξηση των τιμών, οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 2,2% όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένες κατά 9,5%, εκ των οποίων 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφοντα στα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%).
Σχετικά με τις πωλήσεις σε τεμάχια, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε 9 κατηγορίες από τις 11 που εξετάζονται στην έρευνα.
Πιο αναλυτικά αύξηση στον όγκο πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).


Latest News

Αν. Μακεδονία και Θράκη στο επίκεντρο της προσπάθειας ενεργειακής αυτονομίας της ΕΕ
Το συνέδριο με επίκεντρο τον κρίσιμο ρόλο της περιοχής στην ενεργειακή ασφάλεια, την περιφερειακή ανάπτυξη και τη διαχείριση διεθνών προκλήσεων

Οι «φόροι της αμαρτίας» βελτιώνουν την κοινωνική ευημερία - Έρευνα του ΚΕΠΕ
Οι κυβερνήσεις χρειάζονται βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης για κοινωνικά προγράμματα και δημόσιες επενδύσεις.

ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε 2,4% ο τζίρος του λιανικού εμπορίου
Τι δείχνουν τα στοιχεία της
![Δημογραφικό: Ο πληθυσμός της Ευρώπης γερνάει – Η αρνητική πρωτιά της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/dimograd-600x375.jpg)
Η Ευρώπη γερνάει - Η αρνητική πρωτιά της Ελλάδας [γραφήματα]
Η μέση ηλικία του πληθυσμού στην ΕΕ αυξήθηκε από το 2014, αποτυπώνοντας το δημογραφικό πρόβλημα

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το «Ανακαινίζω-Νοικιάζω» – Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, προσφέρει επιδότηση που φτάνει έως το 60% της δαπάνης

Ετοιμάζεται μίνι πακέτο στήριξης για τη Σαντορίνη – Πότε θα ενεργοποιηθεί
Μέτρα ενίσχυσης των επιχειρήσεων στη Σαντορίνη φέρεται να επεξεργάζεται η κυβέρνηση – Εισηγήσεις στο Μαξίμου για την ενεργοποίηση βοήθειας παρόμοιας με εκείνης που δόθηκε την περίοδο του Covid 19

Πώς θα μετετρέψετε κατάστημα σε κατοικία
15 ερωταπαντήσεις για την αλλαγή χρήσης σε επαγγελματικούς χώρους – Οι κανονισμοί, οι προϋποθέσεις και οι παγίδες που αφορούν τέτοια ακίνητα

SoGen: Ελκυστική η Ελλάδα για επενδύσεις – Τι έχει αλλάξει στην Ευρώπη
Τα ασφάλιστρα για τον κίνδυνο μετοχών είναι πιο «τεντωμένα», με τις πραγματικές αξίες να πλησιάζουν τα ιστορικά υψηλά - Τι είδε η SoGen

Κατά 46,51% αυξήθηκαν οι ρυθμίσεις οφειλών μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού
Οι επιτηδευματίες βαρύνονται περισσότερο, όπως προκύπτει από την έκθεση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας για τις ρυθμίσεις οφειλών

Αυξήθηκε στα 15,1 δισ. το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών το 2024
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος - Πώς κινήθηκαν οι άμεσες ξένες επενδύσεις