Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και μεγάλων brands στις σάλες των σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να μετακινούνται από τη μία στην άλλη κατηγορία αναζητώντας τρόπους να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη ακρίβεια που στο 11μηνο του 2023 «έτρεξε» με 7,2% όσον αφορά την τιμή ανά μονάδα προϊόντος.
Με βάση τα στοιχεία του market view της Circana (πρώην IRI) ο τζίρος των private label προϊόντων αναπτύσσεται για την περίοδο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 με 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Όσον αφορά το μερίδιο των προϊόντων με επωνυμία των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 24,3% το 2020.
Μάλιστα στην κατηγορία των τροφίμων το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει ελαφρώς αυξηθεί το 11μηνο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Από την πλευρά της οργανωμένης λιανικής στελέχη μεγάλων σούπερ μάρκετ που μίλησαν στον ΟΤ αναφέρουν ότι ναι μεν η κατηγορία των private label προϊόντων διατηρεί τα κέρδη της στο καλάθι του καταναλωτή, αλλά τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια σταθερότητα ως προς το ράλι που κατέγραφε τους πρώτους μήνες του 2023.
Την ίδια ώρα τα επώνυμα προϊόντα «αντεπιτίθενται» αυξάνοντας την ένταση των προσφορών στο ράφι, με τα τρόφιμα και τα προϊόντα νοικοκυριού να πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αυξήθηκε η κατανάλωση παρά την ακρίβεια
Παρά την αύξηση των τιμών, οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 2,2% όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένες κατά 9,5%, εκ των οποίων 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφοντα στα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%).
Σχετικά με τις πωλήσεις σε τεμάχια, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε 9 κατηγορίες από τις 11 που εξετάζονται στην έρευνα.
Πιο αναλυτικά αύξηση στον όγκο πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).
Latest News
Γιάννης Στουρνάρας: Οι 3+2 λόγοι που επηρεάζουν τις προοπτικές ανάπτυξης της ευρωζώνης
Ο Γιάννης Στουρνάρας επισήμανε ότι οι επιχειρηματικές επενδύσεις είναι αναιμικές – Οι παγκόσμιες εξελίξεις
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Συνεδρίασε η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
Για ποια έργα τα οποία θεωρούνται στρατηγικές συμβάσεις ελήφθησαν αποφάσεις
Αύριο στην Ελλάδα η πρόεδρος της ΕΤΕπ για επαφές με τον πρωθυπουργό
Η πρόεδρος του Ομίλου της ΕΤΕπ θα έχει συναντήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες
Τι προτείνουν οι ασφαλιστικές για τη βελτίωση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε τις προτάσεις της στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.
UBS: Ισχυρή ανάπτυξη και αποκλιμάκωση του χρέους για την Ελλάδα
Η UBS αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι σε καλό δρόμο για να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα 2,5% του ΑΕΠ φέτος
«Έπεσε» 7,9% ο τζίρος στη βιομηχανία τον Σεπτέμβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία του μηνός Σεπτεμβρίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2024, παρουσίασε αύξηση 5,6%
Προϋπολογισμός: Στο 2,2% η ανάπτυξη φέτος - Νέα μέτρα στήριξης 1,1 δισ. [πίνακας]
Προϋπολογισμός 2025: Μείωση του χρέους στο 147,5% του ΑΕΠ το 2025 - Οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εισοδήματος
Κατατέθηκε ο προϋπολογισμός του 2025 στη Βουλή - Τι προβλέπει
Προϋπολογισμός: Τι είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης στον Πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα
Πάνω από 18,7 δισ. τα τουριστικά έσοδα το Σεπτέμβριο στο εννεάμηνο
Σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 6,6% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 7,9%