![Ιταλία: Σοβαρές διαταραχές στα λιμάνια από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/ImgSrc-16.jpg)
Σοβαρές διαταραχές προκαλούν στα λιμάνια της Ιταλίας οι επιθέσεις των Χούθι κατά πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης λόγω των πληγμάτων ΗΠΑ και Βρετανίας κατά θέσεων των ανταρτών στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Η εταιρείες διαχείρισης των ιταλικών λιμένων ανησυχούν ότι μια παρατεταμένη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να οδηγήσει ακόμα περισσότερες εταιρείες να αναδρομολογήσουν τα πλοία τους μακριά από την ανατολική Μεσόγειο, στον περίπλου της Αφρικής. Κάτι τέτοιο θα αύξανε τον χρόνο και το κόστος προσέγγισης των πλοίων στα ιταλικά λιμάνια, καθιστώντας θελκτικότερες επιλογές άλλους λιμένες κοντά στον Ατλαντικό, όπως αυτά της Βόρειας Ευρώπης.
Όπως σημειώνει το Reuters, τα τελευταία χρόνια η Ιταλία έχει εκμεταλλευτεί τη θέση της στο κέντρο της Μεσογείου για να απορροφήσει μερίδιο της θαλάσσιας κυκλοφορίας που προέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ και προορίζεται για τις αγορές της Ευρώπης.
Στοιχεία της δεξαμενής σκέψης SRM δείχνουν ότι περίπου το 40% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου της Ιταλίας βασίζεται σε αυτή τη διαδρομή, αξίας περίπου 154 δισ. ευρώ το 2022.
Φόβοι για μετατόπιση των εμπορικών αλυσίδων προς τον Βορρά
«Ο φόβος μας είναι ότι οι Γερμανοί, Αυστριακοί και Ούγγροι πελάτες μας, τους οποίους απομακρύναμε από τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, θα επιστρέψουν εκεί», δήλωσε ο Zeno D’Agostino, επικεφαλής της λιμενικής αρχής της Τεργέστης. Ήδη οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στην πόλη της ανατολικής Ιταλίας έχουν καθυστερήσει λόγω της κρίσης.
Ο D’Agostino δήλωσε ότι ορισμένοι εξαγωγείς, ιδίως των αγαθών μεγαλύτερης αξίας, εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταφοράς των προϊόντων τους στην Ασία με το τρένο, το οποίο διαρκεί περίπου το μισό χρόνο αλλά είναι πιο ακριβό.
«Μοιάζει με τέλεια καταιγίδα» δήλωσε στο Reuters ο Rodolfo Giampieri, επικεφαλής της βιομηχανικής ομάδας Assoporti, λέγοντας ότι οι επιθέσεις των Χούθι ήρθαν την ώρα που η Μεσόγειος αποκτά όλο και πιο κεντρικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο Giampieri δήλωσε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο θα διαρκέσει η κρίση, όμως είναι πιθανό να αυξηθεί το κόστος για τις εταιρείες, κάτι που θα αντικατοπτριστεί στις τιμές των υλικών που μεταφέρονται.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/china-trade-scaled.jpg)
Οι εισαγωγές
Οι εισαγωγές από την Ασία είναι ζωτικής σημασίας για πολλές ιταλικές επιχειρήσεις, και ως εκ τούτου η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνει τις ανησυχίες για πλήγμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα σε ολόκληρη τη χώρα.
Στη Γένοβας τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν έφτασαν όπως είχε προγραμματιστεί τον περασμένο μήνα, με τις λιμενικές αρχές να φοβούνται συμφόρηση εάν πάρα πολλά πλοία θελήσουν να ελλιμενιστούν ταυτόχρονα.
Οι ναυτιλιακοί πράκτορες εκτιμούν ότι οι χερσαίες μεταφορές στη Γένοβα έχουν μειωθεί έως και 30% τις τελευταίες εβδομάδες.
«Η κλιμάκωση (στη Μέση Ανατολή) δεν φαίνεται να οδηγείται σε λύση, οπότε εμείς, ως φορείς εφοδιαστικής, αλλά και ως βιομηχανία, μάλλον θα πρέπει να επανεξετάσουμε τους κύκλους εφοδιασμού» δήλωσε ο Giampaolo Botta, γενικός διευθυντής της ένωσης ναυτιλιακών πρακτόρων της Γένοβας.
Ο ίδιος είπε ότι οι βιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα προμηθειών στα τέλη Φεβρουαρίου και στις αρχές Μαρτίου και ίσως χρειαστεί να αποθηκεύσουν αγαθά για να βεβαιωθούν ότι έχουν αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Ο Antonio Majocchi, καθηγητής διεθνών επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Luiss της Ρώμης, δήλωσε ότι τομείς όπως οι υπολογιστές, η αυτοκινητοβιομηχανία και οι ημιαγωγοί είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο αν η κρίση παραταθεί.
Ο ίδιος είπε στο Reuters ότι η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να ωθήσει τις επιχειρήσεις να αγοράζουν ό,τι χρειάζονται από αγορές πιο κοντά στην πατρίδα τους, ακόμη και αν αυτό σημαίνει υψηλότερες τιμές. Μια τάση για «near-shoring» έχει ήδη αρχίσει ως απάντηση στα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«(Η κρίση) επιτάχυνε μια διαδικασία που βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη: την περιφερειοποίηση των αλυσίδων αξίας. Όλοι στην Ιταλία σκέφτονται να το κάνουν αυτό, να μειώσουν αυτή την απόσταση», δήλωσε ο Majocchi.
Με πληροφορίες από: Reuters
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου