
Αποκαλείται «λευκός χρυσός» της Ελλάδας και όχι άδικα. Πρόκειται για ένα από τα διασημότερα τρόφιμα στον κόσμο, το οποίο έχει καταφέρει να κερδίσει την προτίμηση εκατομμυρίων καταναλωτών. Ο λόγος για το «ελληνικό γιαούρτι», το οποίο γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση την τελευταία δεκαετία και μάλιστα με δυναμική που μοιάζει ανεξάντλητη.
Ωστόσο, παρά την τεράστια φήμη που έχει αποκτήσει το προϊόν στο διεθνές στερέωμα, οι Έλληνες παραγωγοί εξακολουθούν να καρπώνονται ένα πολύ μικρό κομμάτι της «τεράστιας πίτας», η οποία εκτιμάται πως αγγίζει τα 8 δισ. δολ.! Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι ελληνικές εξαγωγές υπολογίζεται πως κινήθηκαν στην περιοχή των 200 εκατ. ευρώ.
Τα τρία αγκάθια που «φρενάρουν» τις εξαγωγές [γραφήματα]
Οι Έλληνες παραγωγοί δεν έχουν καταφέρει να «κατοχυρώσουν» το προϊόν ως αμιγώς ελληνικό, επιτρέποντας σε μια σειρά από ανταγωνιστικά προϊόντα μικρότερου κόστους και ποιότητας να «καπηλευτούν την φήμη του» για να αποκομίσουν παχυλά κέρδη, παραπλανώντας το καταναλωτικό κοινό.
«Δεν υπάρχει ψυγείο σε Ευρώπη και αλλού στον κόσμο, που να μην υπάρχουν κεσεδάκια γιαουρτιού που ισχυρίζονται ότι είναι greek yogurt ή Greek style yogurt και μάλιστα σε τιμές πολύ πιο ανταγωνιστικές από το αντίστοιχο ελληνικό προϊόν made in Greece», σημειώνει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς.
Κατοχύρωση ως ΠΓΕ
Την κατάσταση αυτή επιχειρούν να ανατρέψουν οι Έλληνες παραγωγοί και ειδικά οι γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζονται να παρουσιάσουν έναν «οδικό χάρτη» για την κατοχύρωση της πατέντας και να υψώσουν ασπίδα προστασίας στο ελληνικό προϊόν.
Ο ΣΕΒΓΑΠ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων) προωθεί την κατοχύρωση του προϊόντος ως ΠΓΕ (Προϊόν Γεωγραφικής Ένδειξης) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ενημερώσει ήδη τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης αλλά και την ηγεσία του ΕΛΓΟ Δήμητρα, προκειμένου το project να «τρέξει» το ταχύτερο δυνατό.
Ένα project που κρύβει αρκετές δυσκολίες καθώς υπάρχουν ισχυρά συμφέροντα που δεν επιθυμούν τη συγκεκριμένη εξέλιξη, η οποία αναπόφευκτα θα δώσει ένα προβάδισμα στις ελληνικές εταιρείες.
«Είναι σίγουρο πως δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Ωστόσο πρέπει να δώσουμε αυτή την μάχη», σημειώνει στον ΟΤ ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ, Χρήστος Αποστολόπουλος.
Ακόμη και μεγάλη εγχώρια γαλακτοβιομηχανία που διαθέτει εργοστάσιο στο εξωτερικό φέρεται να έχει ενστάσεις.
«Πρέπει να αποδείξουμε ότι όταν κάποιος ακούει ελληνικό γιαούρτι εννοεί ότι παράγεται στην Ελλάδα από ελληνικό γάλα, με συγκεκριμένη συνταγή και με συγκεκριμένη μέθοδο παραγωγής. O καταναλωτής εντός και εκτός συνόρων παραπλανάται και πρέπει να το σταματήσουμε», σπεύδει να προσθέσει.
Εκτιμάται ότι ο φάκελος που θα υποβληθεί στις αρμόδιες επιτροπές της Κομισιόν θα είναι έτοιμος μέσα στην χρονιά, αφού το μόνο που απομένει είναι η μελέτη καταναλωτή.
Το Plan B
Το ελληνικό σχέδιο δεν σταματάει εδώ, αλλά έχει και… plan B, το οποίο θα πρέπει να προχωρήσει παράλληλα. Σύμφωνα με τον κ. Αποστολόπουλο θα επιδιωχθεί να διασφαλιστεί ότι η ελληνική ονομασία περιγράφει προέλευση και όχι συνταγή, κάτι που προσπαθούν να πλασάρουν όσοι αντιμάχονται τα ελληνικά συμφέροντα, ώστε να μπορούν να δικαιολογήσουν την παραγωγή του εκτός Ελλάδας.
Ο κ. Αποστολόπουλος υπογραμμίζει πως σε αυτή την προσπάθεια η χώρα μας μάλλον θα έχει σύμμαχο την ΕΕ, μέσω του Ευρωπαίου Επιτρόπου Γεωργίας, ο οποίος αντιστάθηκε όταν η Τσεχία επιχείρησε να κατοχυρώσει στην εθνική της νομοθεσία κατηγορία με το όνομα «ελληνικό γιαούρτι»…
Κάτι που όμως δεν έκανε για την κατηγορία με την ένδειξη Greek style yogurt.


Latest News

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια