Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται η έναρξη των πρώτων εμπορικών πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς την άνοιξη σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν τα πρώτα δρομολόγια.
Hellenic Seaplanes: Στην Ελλάδα το πρώτο υδροπλάνο της εταιρείας
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία Hellenic Seaplanes ανακοινώνει ότι σύντομα πρόκειται να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές πτήσεις, ως «το πρώτο βήμα που θα φέρει τα υδροπλάνα ξανά στους αιθέρες, μέσω οργανωμένων και charter (ναυλωμένων) πτήσεων από το υδατοδρομίο της Κέρκυρας προς τους Παξούς και τα άλλα συνεργαζόμενα αεροδρόμια και υδατοδρόμια».
Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μαζί με τις επιβατικές πτήσεις αερομεταφοράς θα ξεκινήσουν και οι περιηγητικές πτήσεις, με εναέρια περιήγηση πάνω από αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών, των Αντίπαξων και των Διαπόντιων νησιών (Οθωνοί), προσφέροντας νέες τουριστικές εμπειρίες στους επισκέπτες του Βορείου Ιονίου και της Δυτικής Ελλάδας.
«Ντόμινο εξελίξεων»
Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, η εκκίνηση των πτήσεων στα Επτάνησα «φέρνει ντόμινο εξελίξεων με τα πιο κοντινά υδατοδρόμια να παίρνουν προτεραιότητα ώστε να αποκτήσουν άμεσα ρόλο». Προτεραιότητα φαίνεται πως αποκτά το υδατοδρόμιο της Πάτρας, που διαθέτει ήδη άδεια λειτουργίας, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν τα υδατοδρόμια Κυλλήνης και Καλαμάτας, που πρόσφατα απέκτησε χερσαίες εγκαταστάσεις. Στο εν λόγω δίκτυο θα προστεθούν σύντομα τα λιμάνια της Ερμιονίδας, Μονεμβασιάς, Ναυπλίου, Νέας Κίου και Γυθείου.
Σύμφωνα πάντα με τη Hellenic Seaplanes, στις Σποράδες και στη Στερεά το πλάνο προχωράει σταθερά ώστε τα υδατοδρόμια Σκύρου, με ολοκληρωμένες χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις καθώς και Σκοπέλου και Αλοννήσου να μπαίνουν σε σειρά για απόκτηση άδειας λειτουργίας, ενώ τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και τα νησιά του Αιγίου Τήνος και Πάτμος.
Στο χαρτοφυλάκιο έργων έκδοσης άδειας ίδρυσης που έχει αναλάβει η Hellenic Seaplanes, μετά και τις αδειοδοτήσεις σε Βόλο, Κύμη, Αλιβέρι και Αιδηψό, θέση παίρνουν τα υδατοδρόμια σε Σητεία, Αμφιλοχία, Χίο, Ψαρά, Οινούσσες, Κάρυστο και Χαλκίδα για τα οποία το μόνο που εκκρεμεί είναι η σύνταξη της ΚΥΑ από τα αρμόδια υπουργία, ενώ εκκρεμότητα παραμένει το υδατοδρόμιο της Σίφνου.
Τα υδάτινα πεδία
Όπως αναφέρει η εταιρεία, «η υποδομή των υδάτινων πεδίων επιτρέπει μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών».
Μεταξύ των υδάτινων πεδίων που έχουν ήδη πάρει το πράσινο φως για χρήση, υπάρχουν και άλλοι φάκελοι προορισμών για τους οποίους η Hellenic Seaplanes προχωρά τη διαδικασία αδειοδότησης και η λίστα αυτών περιλαμβάνει τους λιμένες σε Οινούσσες, Τήνο, Σίφνο, Άλιμο, Πλωμάρι Λέσβου, Ερέτρια, Κύμη, Χαλκίδα, Κάρυστο και Αιδηψό στην Εύβοια, Σάμη στην Κεφαλονιά.
Όσο για την Κρήτη, η χωροθέτηση των θαλασσοδιαδρόμων στη Σητεία επιτρέπει τη διασύνδεση με άλλες εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων την Ιεράπετρα και την Κίσσαμο ενώ αναμένεται να αυξηθεί η κινητικότητα για δρομολόγια προς τις υποδομές σε Δωδεκάνησα και άλλους προορισμούς του Αιγαίου με την ολοκλήρωση και του υδατοδρομίου της Σητείας.
«Μπήκαν τα θεμέλια»
«Με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων έχουν μπει τα θεμέλια ώστε φέτος να έρθει η εποχή της εκκίνησης των υδροπλάνων, πετώντας σε ένα δίκτυο που θα είναι καταρχήν βιώσιμο και θα έχει ο επιβάτης τη δυνατότητα να πάει σε περιοχές που είναι είτε πολύ δύσκολο να μετακινηθεί οδικώς είτε πολύ χρονοβόρο με το πλοίο», αναφέρει σε σχετική δήλωση ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους. «Έχουμε όλες τις δυνατότητες ως Hellenic Seaplanes να προσφέρουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα πετώντας από λιμάνι σε λιμάνι και δίνοντας μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης που θα κάνει ντόπιους και τουρίστες να υποστηρίξουν τις δυνατότητες της αεροπλοΐας στη χώρα μας. Το 2024 είναι η χρονιά που τα υδροπλάνα στην Ελλάδα θα πάρουν την αίγλη που τους αξίζουν, σε ένα project που έχει να προσφέρει πολλά προς τη χώρα και τους επιβάτες.»
Latest News
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων
ΔΕΗ και Open Farm προωθούν τη βιώσιμη γεωργία στους μαθητές μέσω του “Carbon Farming Schools”
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Κοζάνη, τη Φλώρινα, τη Μεγαλόπολη, την Ελευσίνα και την Αττική συμμετείχαν σε ενημερωτικές δράσεις