Οι σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, όπως οι εξελίξεις την Ερυθρά Θάλασσα που επηρεάζουν και τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, έφερε μια νέα στρατηγική συμφωνία ναυτιλιακών γιγάντων. Η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η Maersk και η πέμπτη στον κόσμο Hapag Lloyd ανακοίνωσαν «μια νέα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή συνεργασία με την ονομασία ‘Gemini Cooperation’».
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «μαζί στοχεύουμε να αναπτύξουμε ένα νέο καλύτερο στην κατηγορία του δίκτυο, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2025. Μέσω των συνδυασμένων στόλων μας, φιλοδοξούμε να προσφέρουμε ασυναγώνιστη αξιοπιστία δρομολογίων, ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με ανταγωνιστικούς χρόνους διέλευσης και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Αυτό το νέο δίκτυο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2025 και θα περιλαμβάνει ένα στόλο 290 πλοίων με συνδυασμένη χωρητικότητα 3,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU). Η Maersk θα διαθέσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το δίκτυο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επιτύχει αξιοπιστία δρομολογίων άνω του 90%, μόλις τεθεί πλήρως σε λειτουργία. Η βελτιωμένη ποιότητα των υπηρεσιών και οι βελτιωμένοι χρόνοι διέλευσης σε πολλούς σημαντικούς θαλάσσιους δρόμους από λιμάνι σε λιμάνι, καθώς και η πρόσβαση σε μερικούς από τους καλύτερα συνδεδεμένους θαλάσσιους κόμβους στον κόσμο, είναι μερικά από τα κύρια πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι πελάτες μας, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι διαδρομές
Η συνεργασία θα καλύπτει 7 εμπορικές διαδρομές: Ασία / Βόρεια Ευρώπη, Ασία / Μεσόγειος, Μέση Ανατολή – Ινδία / Ευρώπη, Ασία / Μέση Ανατολή, Ασία / Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Ασία / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και Διατλαντική και θα περιλαμβάνει 26 υπηρεσίες κύριας γραμμής. Οι υπηρεσίες αυτές θα κατανέμονται ως εξής: 14 δρομολόγια στην Ευρώπη, 4 στη Μέση Ανατολή, 13 στην Ασία και 1 στον Κόλπο του Μεξικού.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη ότι ως συνέπεια της ένταξης σε αυτή τη συνεργασία, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη «THE Alliance» στα τέλη Ιανουαρίου 2025. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι τον Ιανουάριο του 2023, η Maersk και η MSC ανακοίνωσαν ότι η συμμαχία 2M θα λήξει τον Ιανουάριο του 2025.
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Maersk και η Hapag-Lloyd θα σχεδιάσουν προσεκτικά τη μετάβαση από τις τρέχουσες συμμαχίες τους στη νέα επιχειρησιακή συνεργασία. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πελατών θα συνεχιστεί σύμφωνα με τις υφιστάμενες συμφωνίες.
Πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Βενσάν Κλερκ δήλωσε σήμερα πως η διαταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«’Αρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ, μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν δώσει οδηγίες σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική σε απάντηση στις επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023