
Οι σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, όπως οι εξελίξεις την Ερυθρά Θάλασσα που επηρεάζουν και τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, έφερε μια νέα στρατηγική συμφωνία ναυτιλιακών γιγάντων. Η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η Maersk και η πέμπτη στον κόσμο Hapag Lloyd ανακοίνωσαν «μια νέα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή συνεργασία με την ονομασία ‘Gemini Cooperation’».
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «μαζί στοχεύουμε να αναπτύξουμε ένα νέο καλύτερο στην κατηγορία του δίκτυο, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2025. Μέσω των συνδυασμένων στόλων μας, φιλοδοξούμε να προσφέρουμε ασυναγώνιστη αξιοπιστία δρομολογίων, ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με ανταγωνιστικούς χρόνους διέλευσης και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Αυτό το νέο δίκτυο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2025 και θα περιλαμβάνει ένα στόλο 290 πλοίων με συνδυασμένη χωρητικότητα 3,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU). Η Maersk θα διαθέσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το δίκτυο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επιτύχει αξιοπιστία δρομολογίων άνω του 90%, μόλις τεθεί πλήρως σε λειτουργία. Η βελτιωμένη ποιότητα των υπηρεσιών και οι βελτιωμένοι χρόνοι διέλευσης σε πολλούς σημαντικούς θαλάσσιους δρόμους από λιμάνι σε λιμάνι, καθώς και η πρόσβαση σε μερικούς από τους καλύτερα συνδεδεμένους θαλάσσιους κόμβους στον κόσμο, είναι μερικά από τα κύρια πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι πελάτες μας, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι διαδρομές
Η συνεργασία θα καλύπτει 7 εμπορικές διαδρομές: Ασία / Βόρεια Ευρώπη, Ασία / Μεσόγειος, Μέση Ανατολή – Ινδία / Ευρώπη, Ασία / Μέση Ανατολή, Ασία / Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Ασία / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και Διατλαντική και θα περιλαμβάνει 26 υπηρεσίες κύριας γραμμής. Οι υπηρεσίες αυτές θα κατανέμονται ως εξής: 14 δρομολόγια στην Ευρώπη, 4 στη Μέση Ανατολή, 13 στην Ασία και 1 στον Κόλπο του Μεξικού.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη ότι ως συνέπεια της ένταξης σε αυτή τη συνεργασία, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη «THE Alliance» στα τέλη Ιανουαρίου 2025. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι τον Ιανουάριο του 2023, η Maersk και η MSC ανακοίνωσαν ότι η συμμαχία 2M θα λήξει τον Ιανουάριο του 2025.
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Maersk και η Hapag-Lloyd θα σχεδιάσουν προσεκτικά τη μετάβαση από τις τρέχουσες συμμαχίες τους στη νέα επιχειρησιακή συνεργασία. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πελατών θα συνεχιστεί σύμφωνα με τις υφιστάμενες συμφωνίες.
Πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Βενσάν Κλερκ δήλωσε σήμερα πως η διαταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«’Αρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ, μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν δώσει οδηγίες σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική σε απάντηση στις επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»