Οι σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, όπως οι εξελίξεις την Ερυθρά Θάλασσα που επηρεάζουν και τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, έφερε μια νέα στρατηγική συμφωνία ναυτιλιακών γιγάντων. Η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η Maersk και η πέμπτη στον κόσμο Hapag Lloyd ανακοίνωσαν «μια νέα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή συνεργασία με την ονομασία ‘Gemini Cooperation’».
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «μαζί στοχεύουμε να αναπτύξουμε ένα νέο καλύτερο στην κατηγορία του δίκτυο, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2025. Μέσω των συνδυασμένων στόλων μας, φιλοδοξούμε να προσφέρουμε ασυναγώνιστη αξιοπιστία δρομολογίων, ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με ανταγωνιστικούς χρόνους διέλευσης και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Αυτό το νέο δίκτυο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2025 και θα περιλαμβάνει ένα στόλο 290 πλοίων με συνδυασμένη χωρητικότητα 3,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU). Η Maersk θα διαθέσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το δίκτυο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επιτύχει αξιοπιστία δρομολογίων άνω του 90%, μόλις τεθεί πλήρως σε λειτουργία. Η βελτιωμένη ποιότητα των υπηρεσιών και οι βελτιωμένοι χρόνοι διέλευσης σε πολλούς σημαντικούς θαλάσσιους δρόμους από λιμάνι σε λιμάνι, καθώς και η πρόσβαση σε μερικούς από τους καλύτερα συνδεδεμένους θαλάσσιους κόμβους στον κόσμο, είναι μερικά από τα κύρια πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι πελάτες μας, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι διαδρομές
Η συνεργασία θα καλύπτει 7 εμπορικές διαδρομές: Ασία / Βόρεια Ευρώπη, Ασία / Μεσόγειος, Μέση Ανατολή – Ινδία / Ευρώπη, Ασία / Μέση Ανατολή, Ασία / Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Ασία / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και Διατλαντική και θα περιλαμβάνει 26 υπηρεσίες κύριας γραμμής. Οι υπηρεσίες αυτές θα κατανέμονται ως εξής: 14 δρομολόγια στην Ευρώπη, 4 στη Μέση Ανατολή, 13 στην Ασία και 1 στον Κόλπο του Μεξικού.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη ότι ως συνέπεια της ένταξης σε αυτή τη συνεργασία, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη «THE Alliance» στα τέλη Ιανουαρίου 2025. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι τον Ιανουάριο του 2023, η Maersk και η MSC ανακοίνωσαν ότι η συμμαχία 2M θα λήξει τον Ιανουάριο του 2025.
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Maersk και η Hapag-Lloyd θα σχεδιάσουν προσεκτικά τη μετάβαση από τις τρέχουσες συμμαχίες τους στη νέα επιχειρησιακή συνεργασία. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πελατών θα συνεχιστεί σύμφωνα με τις υφιστάμενες συμφωνίες.
Πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Βενσάν Κλερκ δήλωσε σήμερα πως η διαταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«’Αρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ, μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν δώσει οδηγίες σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική σε απάντηση στις επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA