
Οι σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, όπως οι εξελίξεις την Ερυθρά Θάλασσα που επηρεάζουν και τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, έφερε μια νέα στρατηγική συμφωνία ναυτιλιακών γιγάντων. Η δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η Maersk και η πέμπτη στον κόσμο Hapag Lloyd ανακοίνωσαν «μια νέα μακροπρόθεσμη επιχειρησιακή συνεργασία με την ονομασία ‘Gemini Cooperation’».
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση «μαζί στοχεύουμε να αναπτύξουμε ένα νέο καλύτερο στην κατηγορία του δίκτυο, ξεκινώντας από τον Φεβρουάριο του 2025. Μέσω των συνδυασμένων στόλων μας, φιλοδοξούμε να προσφέρουμε ασυναγώνιστη αξιοπιστία δρομολογίων, ένα εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με ανταγωνιστικούς χρόνους διέλευσης και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα».
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 4 απειλές για πετρέλαιο και πληθωρισμό από την σύρραξη
Αυτό το νέο δίκτυο θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2025 και θα περιλαμβάνει ένα στόλο 290 πλοίων με συνδυασμένη χωρητικότητα 3,4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU). Η Maersk θα διαθέσει το 60% και η Hapag-Lloyd το 40%.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το δίκτυο έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να επιτύχει αξιοπιστία δρομολογίων άνω του 90%, μόλις τεθεί πλήρως σε λειτουργία. Η βελτιωμένη ποιότητα των υπηρεσιών και οι βελτιωμένοι χρόνοι διέλευσης σε πολλούς σημαντικούς θαλάσσιους δρόμους από λιμάνι σε λιμάνι, καθώς και η πρόσβαση σε μερικούς από τους καλύτερα συνδεδεμένους θαλάσσιους κόμβους στον κόσμο, είναι μερικά από τα κύρια πράγματα στα οποία μπορούν να προσβλέπουν οι πελάτες μας, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι διαδρομές
Η συνεργασία θα καλύπτει 7 εμπορικές διαδρομές: Ασία / Βόρεια Ευρώπη, Ασία / Μεσόγειος, Μέση Ανατολή – Ινδία / Ευρώπη, Ασία / Μέση Ανατολή, Ασία / Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, Ασία / Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και Διατλαντική και θα περιλαμβάνει 26 υπηρεσίες κύριας γραμμής. Οι υπηρεσίες αυτές θα κατανέμονται ως εξής: 14 δρομολόγια στην Ευρώπη, 4 στη Μέση Ανατολή, 13 στην Ασία και 1 στον Κόλπο του Μεξικού.
Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη ότι ως συνέπεια της ένταξης σε αυτή τη συνεργασία, η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη «THE Alliance» στα τέλη Ιανουαρίου 2025. Υπενθυμίζεται ακόμη ότι τον Ιανουάριο του 2023, η Maersk και η MSC ανακοίνωσαν ότι η συμμαχία 2M θα λήξει τον Ιανουάριο του 2025.
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Maersk και η Hapag-Lloyd θα σχεδιάσουν προσεκτικά τη μετάβαση από τις τρέχουσες συμμαχίες τους στη νέα επιχειρησιακή συνεργασία. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πελατών θα συνεχιστεί σύμφωνα με τις υφιστάμενες συμφωνίες.
Πόσο θα διαρκέσει η αναταραχή
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Βενσάν Κλερκ δήλωσε σήμερα πως η διαταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«’Αρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ, μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν δώσει οδηγίες σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, στέλνοντας τα πλοία να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική σε απάντηση στις επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ