Το καρναβάλι ξεκινά στο Μανάου, τη μητρόπολη του Αμαζονίου στη Βραζιλία. Η πόλη έχει περισσότερους από δύο εκατομμύρια κατοίκους και μια μεγάλη βιομηχανική περιοχή. Εκεί η Microsoft, η Samsung και η Harley Davidson παράγουν με ευνοϊκούς φορολογικούς όρους. Τα πάντα μεταφέρονται μέσω του νερού.
Το Μανάου δεν έχει καμία οδική σύνδεση με το κέντρο της χώρας. Κάποια απομεινάρια μόνο που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 αλλά έχουν προ πολλού καταρρεύσει. Ένας χωματένιος δρόμος είναι ο ομοσπονδιακός δρόμος BR-319 που οδηγεί από το Μανάου προς τα νοτιοδυτικά, στην άκρη του δάσους, μια απόσταση όση από τη βόρεια στη νότια Γερμανία.
Βραζιλία: Ακτιβίστρια για την προστασία του Αμαζονίου η υπουργός Περιβάλλοντος
«Ο δρόμος πρέπει να ξαναφτιαχτεί…», λέει ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Λούλα ντα Σίλβα.
«Αλλά τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι σημαντικά», προσθέτει ο 78χρονος πολιτικός, επειδή γνωρίζει ότι η υπουργός Περιβάλλοντος Μαρίνα Σίλβα είναι εναντίον του έργου.
Ένας δρόμος που θα φέρει την ανάπτυξη;
Το χωριό Καρέιρα ντε Βαρζέα βρίσκεται στη νότια όχθη και από εκεί ξεκινάει ό,τι έχει απομείνει από τον BR-319. Το εστιατόριο του Γέλσον Ριμπέιρα, βρίσκεται ακριβώς πάνω στον δρόμο: «Το να μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο BR-319 είναι ουσιαστικά σαν να μιλάμε για την εξέλιξη και το μεγαλείο του Αμαζονίου. Είμαστε η μόνη πολιτεία της Βραζιλίας που είναι απομονωμένη από τη Βραζιλία. Θα μας έβλεπαν και πάλι και δεν θα μας αγνοούσαν αν τελικά ο δρόμος φτιαχνόταν και πάλι».
«Οι τουρίστες θα μπορούσαν να γνωρίσουν την ομορφιά του δάσους, οι αγρότες θα μπορούσαν να φέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά και το περιβάλλον δεν θα υπέφερε», τονίζει με πάθος ο Γέλσον Ριμπέιρα.
Για τον Αμαζόνιο υπάρχει το Ταμείο του Αμαζονίου, το οποίο χρηματοδοτείται κυρίως από τη Νορβηγία με 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Γερμανία συνεισφέρει το ένα δέκατο.
Το «όχι» της Greenpeace
Η Greenpeace αντιτίθεται όμως στην κατασκευή του δρόμου. Ο εκπρόσωπος Τύπου Χόρχε Ντάντας ξέρει ότι η Κάτω Βουλή της Βραζιλίας ενέκρινε τον Δεκέμβριο ένα νομοσχέδιο που κατατάσσει τον BR-319 ως «σημαντική υποδομή» και θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο του Αμαζονίου:
«Δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι σωστό», λέει. «Γνωρίζουμε ότι οι δρόμοι είναι φορείς αποψίλωσης των δασών. Αν ασφαλτοστρωθεί ένας δρόμος, αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην αποψίλωση των δασών».
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση ο δρόμος θα ευνοήσει την παράνομη κοπή ξυλείας στο δάσος και την αναζήτηση χρυσού. Η οικονομία δεν χρειάζεται καθόλου τον δρόμο, λέει ο Χόρχε Ντάντας. Η ζώνη ελεύθερου εμπορίου λειτουργεί με επιτυχία εδώ και 60 χρόνια χωρίς αυτόν.
«Πρόκειται για έναν δρόμο του οποίου η αξία είναι πολύ χαμηλή, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των οχημάτων που κινούνται σε αυτόν όσο και την αξία των εμπορευμάτων που μεταφέρονται».
Το αν τελικά θα επικρατήσουν τα οικονομικά επιχειρήματα και η προστασία του περιβάλλοντος ή η επιθυμία πολλών Βραζιλιάνων για αναπτυγμένες υποδομές, μένει να φανεί. Αν ο δρόμος γίνει, θα γίνει και με γερμανικά κονδύλια.
Κάι, Λάουφεν
Πηγή: DW
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις