
Το καρναβάλι ξεκινά στο Μανάου, τη μητρόπολη του Αμαζονίου στη Βραζιλία. Η πόλη έχει περισσότερους από δύο εκατομμύρια κατοίκους και μια μεγάλη βιομηχανική περιοχή. Εκεί η Microsoft, η Samsung και η Harley Davidson παράγουν με ευνοϊκούς φορολογικούς όρους. Τα πάντα μεταφέρονται μέσω του νερού.
Το Μανάου δεν έχει καμία οδική σύνδεση με το κέντρο της χώρας. Κάποια απομεινάρια μόνο που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 αλλά έχουν προ πολλού καταρρεύσει. Ένας χωματένιος δρόμος είναι ο ομοσπονδιακός δρόμος BR-319 που οδηγεί από το Μανάου προς τα νοτιοδυτικά, στην άκρη του δάσους, μια απόσταση όση από τη βόρεια στη νότια Γερμανία.
Βραζιλία: Ακτιβίστρια για την προστασία του Αμαζονίου η υπουργός Περιβάλλοντος
«Ο δρόμος πρέπει να ξαναφτιαχτεί…», λέει ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Λούλα ντα Σίλβα.
«Αλλά τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι σημαντικά», προσθέτει ο 78χρονος πολιτικός, επειδή γνωρίζει ότι η υπουργός Περιβάλλοντος Μαρίνα Σίλβα είναι εναντίον του έργου.
Ένας δρόμος που θα φέρει την ανάπτυξη;
Το χωριό Καρέιρα ντε Βαρζέα βρίσκεται στη νότια όχθη και από εκεί ξεκινάει ό,τι έχει απομείνει από τον BR-319. Το εστιατόριο του Γέλσον Ριμπέιρα, βρίσκεται ακριβώς πάνω στον δρόμο: «Το να μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο BR-319 είναι ουσιαστικά σαν να μιλάμε για την εξέλιξη και το μεγαλείο του Αμαζονίου. Είμαστε η μόνη πολιτεία της Βραζιλίας που είναι απομονωμένη από τη Βραζιλία. Θα μας έβλεπαν και πάλι και δεν θα μας αγνοούσαν αν τελικά ο δρόμος φτιαχνόταν και πάλι».
«Οι τουρίστες θα μπορούσαν να γνωρίσουν την ομορφιά του δάσους, οι αγρότες θα μπορούσαν να φέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά και το περιβάλλον δεν θα υπέφερε», τονίζει με πάθος ο Γέλσον Ριμπέιρα.
Για τον Αμαζόνιο υπάρχει το Ταμείο του Αμαζονίου, το οποίο χρηματοδοτείται κυρίως από τη Νορβηγία με 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Γερμανία συνεισφέρει το ένα δέκατο.
Το «όχι» της Greenpeace
Η Greenpeace αντιτίθεται όμως στην κατασκευή του δρόμου. Ο εκπρόσωπος Τύπου Χόρχε Ντάντας ξέρει ότι η Κάτω Βουλή της Βραζιλίας ενέκρινε τον Δεκέμβριο ένα νομοσχέδιο που κατατάσσει τον BR-319 ως «σημαντική υποδομή» και θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο του Αμαζονίου:
«Δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι σωστό», λέει. «Γνωρίζουμε ότι οι δρόμοι είναι φορείς αποψίλωσης των δασών. Αν ασφαλτοστρωθεί ένας δρόμος, αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην αποψίλωση των δασών».
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση ο δρόμος θα ευνοήσει την παράνομη κοπή ξυλείας στο δάσος και την αναζήτηση χρυσού. Η οικονομία δεν χρειάζεται καθόλου τον δρόμο, λέει ο Χόρχε Ντάντας. Η ζώνη ελεύθερου εμπορίου λειτουργεί με επιτυχία εδώ και 60 χρόνια χωρίς αυτόν.
«Πρόκειται για έναν δρόμο του οποίου η αξία είναι πολύ χαμηλή, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των οχημάτων που κινούνται σε αυτόν όσο και την αξία των εμπορευμάτων που μεταφέρονται».
Το αν τελικά θα επικρατήσουν τα οικονομικά επιχειρήματα και η προστασία του περιβάλλοντος ή η επιθυμία πολλών Βραζιλιάνων για αναπτυγμένες υποδομές, μένει να φανεί. Αν ο δρόμος γίνει, θα γίνει και με γερμανικά κονδύλια.
Κάι, Λάουφεν
Πηγή: DW


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων