Η εκ νέου δρομολόγηση ενός αυξανόμενου αριθμού πλοίων στην Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και ενισχύει τη ζήτηση για καύσιμα σε μακρινά λιμάνια, από το Μαυρίκιο στη Νότια Αφρική έως τα Κανάρια Νησιά.
Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιαστούν περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού καυσίμων και όπου τα καύσιμα είναι ανταγωνιστικά, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές δρομολογίων, ανέφεραν έμποροι και αναλυτές στο Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Ποιες είναι συνέπειες στην οικονομία
Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των ΗΠΑ έχουν κλιμακώσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται.
Οι επιθέσεις από τους Χούθι που είναι σύμμαχοι του Ιράν, οι οποίοι λένε ότι υποστηρίζουν τους Παλαιστινίους, στοχεύουν μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Συμφόρηση
Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν επαναδρομολογηθεί γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν επιθέσεις με drone και πυραύλους από τους Χούθι.
«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κυκλοφορία έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.
Η ζήτηση καυσίμων έχει αυξηθεί σε λιμάνια, όπως το Πορτ Λούις του Μαυρικίου, το Γιβραλτάρ και τα λιμάνια των Καναρίων Νήσων και της Νότιας Αφρικής, δήλωσαν έμποροι και πηγές της βιομηχανίας, με τις πωλήσεις να εκτινάσσονται στο Κέιπ Τάουν και στο Ντέρμπαν.
Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν εκτιναχθεί κατά 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, σύμφωνα με στοιχεία από τον προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.
«Έχουμε δει μια αύξηση της ζήτησης καυσίμων και των εγκαταστάσεων στη Νότιο Αφρική, ιδιαίτερα για πλοία που χρησιμοποιούνται μόνο για καύσιμο τον τελευταίο καιρό», επισήμανε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στο Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης αγοράζουν καύσιμα. εκ των προτέρων για την εξασφάλιση επαρκών προμηθειών.
Τάνκερ και bulkers
Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που απομακρύνθηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα, για να ακολουθήσων τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας στο Reuters.
«Προβλέπουμε αυξημένη ζήτηση στα λιμάνια της Λας Πάλμας και της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητα», πρόσθεσε ο Bassadone.
Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν ακόμη δει άνοδο της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες καθώς τα πλοία αναζητούν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές.
«Για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές ανάγκες αλλά και την αβεβαιότητα, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των πρόσθετων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη.
Latest News
Μετά τις γερμανικές εκλογές η προσφορά της UniCredit για την Commerzbank
Η επικεφαλής της UniCredit τονίζει ακόμα και μετά την εξαγορά το «στρατηγείο» της τράπεζας θα παραμείνει στο Μιλάνο
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου
Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ανεξάρτητα από τη Fed, διαμηνύει το Γάλλος τραπεζίτης
Ο Βιλερουά είπε ότι επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα «σημάνει πιθανότατα περισσότερο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και λιγότερη ανάπτυξη παντού»
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία