Ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι τώρα, ο κόσμος δείχνει μεγαλύτερη έφεση για ταξίδια, τα κλείνει πολύ νωρίτερα και είναι διατεθειμένος να ξοδέψει και περισσότερα, αρκεί να έχει περισσότερες εμπειρίες σε ένα πιο βιώσιμο και «πράσινο» περιβάλλον.
Η τελευταία παγκόσμια ταξιδιωτική μελέτη της Sabre Corporation, μιας εταιρείας λογισμικού και τεχνολογίας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας αποκαλύπτει μια σημαντική αλλαγή στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές και προτιμήσεις για το 2024, όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία.
Fraport: Νέο ρεκόρ αφίξεων και αναχωρήσεων στα 14 αεροδρόμια το 2023
Η μελέτη δείχνει μια νέα αυτοπεποίθηση μεταξύ των τουριστών, με τους ταξιδιώτες αναψυχής να προγραμματίζουν τα ταξίδια πολύ νωρίτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα, κλείνουν τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες πριν, γεγονός που σηματοδοτεί μια σαφή απόκλιση από τις τάσεις του παρελθόντος. Είναι ενδιαφέρον ότι η τάση αυτή αποκλίνει από τα συμβαίνοντα στα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι.
Θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα
Από οικονομική άποψη, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι θα ξοδέψουν ένα παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως και το 2023, αλλά ένα σημαντικό 40,7% αναμένεται να αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών της Generation Z (γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012). Αυτό αντανακλά έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για τα ταξίδια στον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πλουσιότερες εμπειρίες.
Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ότι το ταξίδι σε ζευγάρια, είναι μια κυρίαρχη τάση το 2024, που πιθανόν οφείλεται στην επιθυμία για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Η τάση αυτή, ωστόσο, διαφέρει από περιοχή σε περιοχή.
Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι αξιοσημείωτα πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου.
Κερδίζει έδαφος η βιωσιμότητα
Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε προτεραιότητα, με όλους τους ερωτηθέντες να εκφράζουν την προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα είναι μάλιστα έτοιμο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αυξανόμενη συνείδηση σχετικά με περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού.
Όσον αφορά τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής και των επαγγελματιών ταξιδιωτών συνεχίζουν να αποκλίνουν. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην αποδοτικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά ελαφρύτερα ταξίδια χωρίς παραδοτέες αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και την άνεση, με την επιλογή της θέσης να αποτελεί κοινή προτεραιότητα και για τις δύο ομάδες.
Οι ανέσεις της Generation Z
Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να επενδύουν περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ σε σύγκριση με σε σχέση με τους ομολόγους τους των επιχειρήσεων, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή των καθισμάτων. Η κύρια ανησυχία της Generation Z είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής των αποσκευών, ένα συναίσθημα που πιθανότατα επηρεάζεται από τα ποσοστά περιστατικών μετά την πανδημία και την αυξημένη ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα.
Αυτές οι εξελισσόμενες τάσεις θέτουν προκλήσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση του περιεχομένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.
Ο Ανδρέας Συρίγος, περιφερειακός ανώτερος διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη και τις Βόρειες χώρες της Sabre Travel Solutions, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων: «Με την αξιοποίηση των παγκόσμιων δεδομένων της Sabre Services, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία, σημειώνει ο κ. Συρίγος, μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να συμβαδίζουν με τις δυναμικές προτιμήσεις των σημερινών ταξιδιωτών και να διασφαλιστεί ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει ευέλικτη στις απαιτήσεις της αγοράς».
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts