Πτώση 3,3% παρουσίασε τον περασμένο Δεκέμβριο (2023) η αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης καταγράφοντας πωλήσεις 867.052 μονάδων. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος μήνας συρρίκνωσης μετά απο 16 συνεχόμενους μήνες αύξησης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υπήρξε διαφορετική εικόνα στις μεγάλες αγορές. Ειδικότερα, ενώ καταγράφηκε αύξηση στις κορυφαίες αγορές, όπως η Γαλλία (+14,5%) και η Ισπανία (+10,6%), η γερμανική αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23% τον Δεκέμβριο.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς τα EV απειλούν το Ντιτρόιτ της Ευρώπης
Η ACEA ανέφερε ότι το 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ έκλεισε με μια σταθερή επέκταση 13,9% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας σε όγκο 10,5 εκατομμυρίων μονάδων για ολόκληρο το έτος.
Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020, με σημαντική πτώση στη Γερμανία (-47,6%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,1% τον περασμένο μήνα, χάρη στη σημαντική συμβολή της Ιταλίας (+24,9%) και της Γερμανίας (+16,1%). Οι πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε 3,7 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ACEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται σε αρκετές βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Ισπανία (-26,5%), Γαλλία (-22,2%) και Ιταλία (-19,7%).
Το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά
Το 2022 πωλήθηκαν 9,3 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή 4,6% λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Το 2021 ήταν επίσης μια χρονιά με πτώση των πωλήσεων (-2,4%) καθώς είχαν πωληθεί 9,7 εκατομμύρια μονάδες , περίπου 239.000 λιγότερες απο το σύνολο των 9,9 εκατομμυρίων που είχαν παραδοθεί το 2020 και ήταν η δεύτερη χειρότερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου για μια περίοδο 12 ετών, απο το 2011 εως το 2022.
Η χρονιά με τις λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν το 2013 όταν και καταγράφηκαν 9,6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ACEA.
Τα έτη 2020, 2021 και 2022 επηρεάστηκαν απο την πανδημία που, έτσι κι αλλιώς, «καθήλωσε» πολλούς κλάδους της βιομηχανίας. Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Πωλήθηκαν 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά το 2020 η πτώση ήταν θεαματική και έφτασε το -23,7% καθώς πωλήθηκαν μόλις 9,9 εκατομμύρια, ουσιαστικά τρία εκατομμύρια μονάδες λιγότερες .
Latest News
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις