Πτώση 3,3% παρουσίασε τον περασμένο Δεκέμβριο (2023) η αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης καταγράφοντας πωλήσεις 867.052 μονάδων. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος μήνας συρρίκνωσης μετά απο 16 συνεχόμενους μήνες αύξησης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), υπήρξε διαφορετική εικόνα στις μεγάλες αγορές. Ειδικότερα, ενώ καταγράφηκε αύξηση στις κορυφαίες αγορές, όπως η Γαλλία (+14,5%) και η Ισπανία (+10,6%), η γερμανική αγορά αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23% τον Δεκέμβριο.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς τα EV απειλούν το Ντιτρόιτ της Ευρώπης
Η ACEA ανέφερε ότι το 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ έκλεισε με μια σταθερή επέκταση 13,9% σε σύγκριση με το 2022, φτάνοντας σε όγκο 10,5 εκατομμυρίων μονάδων για ολόκληρο το έτος.
Τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020, με σημαντική πτώση στη Γερμανία (-47,6%), τη μεγαλύτερη αγορά για τα αυτοκίνητα με μπαταρίες.
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,1% τον περασμένο μήνα, χάρη στη σημαντική συμβολή της Ιταλίας (+24,9%) και της Γερμανίας (+16,1%). Οι πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε 3,7 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η ACEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συνέχισαν να μειώνονται σε αρκετές βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Ισπανία (-26,5%), Γαλλία (-22,2%) και Ιταλία (-19,7%).
Το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά
Το 2022 πωλήθηκαν 9,3 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή 4,6% λιγότερα από το προηγούμενο έτος.
Το 2021 ήταν επίσης μια χρονιά με πτώση των πωλήσεων (-2,4%) καθώς είχαν πωληθεί 9,7 εκατομμύρια μονάδες , περίπου 239.000 λιγότερες απο το σύνολο των 9,9 εκατομμυρίων που είχαν παραδοθεί το 2020 και ήταν η δεύτερη χειρότερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου για μια περίοδο 12 ετών, απο το 2011 εως το 2022.
Η χρονιά με τις λιγότερες πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν το 2013 όταν και καταγράφηκαν 9,6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ACEA.
Τα έτη 2020, 2021 και 2022 επηρεάστηκαν απο την πανδημία που, έτσι κι αλλιώς, «καθήλωσε» πολλούς κλάδους της βιομηχανίας. Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Πωλήθηκαν 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά το 2020 η πτώση ήταν θεαματική και έφτασε το -23,7% καθώς πωλήθηκαν μόλις 9,9 εκατομμύρια, ουσιαστικά τρία εκατομμύρια μονάδες λιγότερες .
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη