
Σχεδόν στο 100% ανήλθε η πληρότητα των καταλυμάτων στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς της χώρας για την περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων.
Οι ταξιδιώτες της φετινής εορταστικής περιόδου έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» κυρίως σε προορισμούς που διαθέτουν θεματικά πάρκα, καθώς και σε περιοχές που βρίσκονται κοντά σε αστικά κέντρα.
Νέο ρεκόρ στον τουρισμό: Τα έσοδα έσπασαν το φράγμα των 20 δισ. στο 11μηνο
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος στα καταλύματα της ορεινής Αχαΐας, της ορεινής Κορινθίας και των Καλαβρύτων, το 50% των δωματίων τους είχε κλειστεί από τα τέλη Νοεμβρίου για τις ημέρες των γιορτών, προκειμένου οι επισκέπτες να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Οι τιμές
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), φέτος, οι τιμές ήταν αυξημένες κατά 15% έως 20% σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που αποδίδεται κατά βάση στην αύξηση του λειτουργικού κόστους των μονάδων φιλοξενίας έως και 40%. Οι επιχειρήσεις απορρόφησαν περίπου το 20%, ενώ αντίστοιχο ποσοστό επιβάρυνε τον πελάτη.
Οι τιμές των καταλυμάτων (δίκλινο δωμάτιο με πρωϊνό) κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο (ανάλογα με το είδος του καταλύματος) από 70 έως 180 ευρώ ανά διανυκτέρευση. Ωστόσο, σε ξενοδοχεία 4* και 5* στους δημοφιλείς προορισμούς, οι τιμές ήταν πολύ υψηλότερες (έως 380 ευρώ/διανυκτέρευση). Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα κόστη των εορταστικών ρεβεγιόν (Χριστουγέννων – Πρωτοχρονιάς), που κυμάνθηκαν μεταξύ 40 και 80 ευρώ ανά άτομο.
Οι πληρότητες και τα θεματικά πάρκα
Κοινή διαπίστωση των εκπροσώπων του τουρισμού είναι ότι οι πληρότητες άγγιξαν το 100% σε όλους τους βασικούς προορισμούς κατά το εορταστικό 15νθήμερο, με αυξομειώσεις στις ενδιάμεσες ημερομηνίες. Ήταν μια «τονωτική ένεση» για τη βιωσιμότητα των καταλυμάτων αλλά και της τοπικής κοινωνίας, λένε παράγοντες του τουρισμού, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι αυτό δεν απαντά στο πρόβλημα εποχικότητας των χειμερινών προορισμών, καθώς από τις 10 Ιανουαρίου και μετά δεν υπάρχουν κρατήσεις από επισκέπτες.
Οι περιοχές που πρωταγωνίστησαν κατά την περίοδο των εορτών, πέραν αυτών με τα θεματικά πάρκα, ήταν αυτές που διαθέτουν χιονοδρομικά κέντρα, όπως το Καρπενήσι, η Αράχωβα και η ευρύτερη περιοχή του Παρνασσού, η Δράμα, τα Καλάβρυτα κλπ. Επίσης, η Ήπειρος, τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, η Ξάνθη, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, η Αρκαδία, τα Τρίκαλα Κορινθίας και η Πελοπόννησος γενικότερα, είχαν σημαντική κίνηση την περίοδο των εορτών. Το Πήλιο ξαναγύρισε στον χάρτη του εγχώριου τουρισμού, καθώς σε μεγάλο βαθμό επούλωσε τις πληγές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Daniel.
Στο εξωτερικό
Σε ό,τι αφορά τους Έλληνες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό για να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με βάση τα στοιχεία των ταξιδιωτικών γραφείων, οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί προορισμοί, ήταν: Πράγα, Παρίσι, Βιέννη, Λονδίνο, Ζυρίχη, Βαρκελώνη, Γενεύη. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τους προορισμούς του εξωτερικού, οι ταξιδιώτες προτίμησαν τις κρατήσεις πακέτων μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Η τιμή ανά άτομο για ένα ταξίδι 5 ημερών (4 διανυκτερεύσεις) ξεκινούσε από τα 900 ευρώ, περιλαμβάνοντας το αεροπορικό ταξίδι, τη διαμονή και τις ξεναγήσεις.
Στους κορυφαίους προορισμούς, πέραν των κλασικών ευρωπαϊκών, φέτος εντάχθηκαν και μακρινοί προορισμοί, όπως η Κούβα, η Βραζιλία και η Νέα Υόρκη, που τα προηγούμενα χρόνια «απουσίαζαν» λόγω της πανδημίας.
Καταστήματα – μετακινήσεις
Ενισχυμένη οριακά (+5%) έναντι της περσινής περιόδου, ήταν και η αγοραστική κίνηση τις ημέρες των εορτών στα καταστήματα. Οι καταναλωτές επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους, με την εστίαση να βρίσκεται στις τρεις πρώτες θέσεις ως προς την ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των online συναλλαγών σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι συναλλαγές σε Fast food παρουσίασαν αύξηση 50%, σε εστιατόρια 47% και σε καφέ-μπαρ 38%.
Επιπλέον, ψηλά στις online συναλλαγές ήταν και ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών και των στοιχημάτων, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν επίσης και οι online κρατήσεις εισιτηρίων για αεροπλάνα, τρένα, ΚΤΕΛ (+45%), όπως και οι online φορτίσεις πομποδεκτών για τα διόδια των εθνικών οδών (+49%).


Latest News
![Airbnb: Πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση τον Μάρτιο – Τι δείχνουν τα στοιχεία [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/airbnb-gba8e58468_1280-1-600x500.jpg)
Περισσότερα Airbnb, χαμηλότερη πληρότητα - Οι επιλογές των επισκεπτών [γράφημα]
Η προσφορά και η ζήτηση διαμορφώνουν νέες ισορροπίες στην αγορά Airbnb

Επιστρέφει... δριμύτερο το εισιτήριο στη Βενετία για τους τουρίστες
Πέρσι το μέτρο απέφερε απροσδόκητα έσοδα στη Βενετία ύψους 2,4 εκατ. ευρώ - Φέτος ο δήμος ετοιμάζεται

Αύξηση πάνω από 18% στις κρατήσεις για το Πάσχα - Οι πρωταθλητές και οι χαμένοι
Ο ρόλος του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα, η περίπτωση της Κρήτης και το momentum Σαντορίνης και Μυκόνου - Τι δείχνουν οι κρατήσεις

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο