Σχεδόν στο 100% ανήλθε η πληρότητα των καταλυμάτων στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς της χώρας για την περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων.
Οι ταξιδιώτες της φετινής εορταστικής περιόδου έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» κυρίως σε προορισμούς που διαθέτουν θεματικά πάρκα, καθώς και σε περιοχές που βρίσκονται κοντά σε αστικά κέντρα.
Νέο ρεκόρ στον τουρισμό: Τα έσοδα έσπασαν το φράγμα των 20 δισ. στο 11μηνο
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος στα καταλύματα της ορεινής Αχαΐας, της ορεινής Κορινθίας και των Καλαβρύτων, το 50% των δωματίων τους είχε κλειστεί από τα τέλη Νοεμβρίου για τις ημέρες των γιορτών, προκειμένου οι επισκέπτες να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Οι τιμές
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), φέτος, οι τιμές ήταν αυξημένες κατά 15% έως 20% σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που αποδίδεται κατά βάση στην αύξηση του λειτουργικού κόστους των μονάδων φιλοξενίας έως και 40%. Οι επιχειρήσεις απορρόφησαν περίπου το 20%, ενώ αντίστοιχο ποσοστό επιβάρυνε τον πελάτη.
Οι τιμές των καταλυμάτων (δίκλινο δωμάτιο με πρωϊνό) κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο (ανάλογα με το είδος του καταλύματος) από 70 έως 180 ευρώ ανά διανυκτέρευση. Ωστόσο, σε ξενοδοχεία 4* και 5* στους δημοφιλείς προορισμούς, οι τιμές ήταν πολύ υψηλότερες (έως 380 ευρώ/διανυκτέρευση). Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα κόστη των εορταστικών ρεβεγιόν (Χριστουγέννων – Πρωτοχρονιάς), που κυμάνθηκαν μεταξύ 40 και 80 ευρώ ανά άτομο.
Οι πληρότητες και τα θεματικά πάρκα
Κοινή διαπίστωση των εκπροσώπων του τουρισμού είναι ότι οι πληρότητες άγγιξαν το 100% σε όλους τους βασικούς προορισμούς κατά το εορταστικό 15νθήμερο, με αυξομειώσεις στις ενδιάμεσες ημερομηνίες. Ήταν μια «τονωτική ένεση» για τη βιωσιμότητα των καταλυμάτων αλλά και της τοπικής κοινωνίας, λένε παράγοντες του τουρισμού, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι αυτό δεν απαντά στο πρόβλημα εποχικότητας των χειμερινών προορισμών, καθώς από τις 10 Ιανουαρίου και μετά δεν υπάρχουν κρατήσεις από επισκέπτες.
Οι περιοχές που πρωταγωνίστησαν κατά την περίοδο των εορτών, πέραν αυτών με τα θεματικά πάρκα, ήταν αυτές που διαθέτουν χιονοδρομικά κέντρα, όπως το Καρπενήσι, η Αράχωβα και η ευρύτερη περιοχή του Παρνασσού, η Δράμα, τα Καλάβρυτα κλπ. Επίσης, η Ήπειρος, τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, η Ξάνθη, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, η Αρκαδία, τα Τρίκαλα Κορινθίας και η Πελοπόννησος γενικότερα, είχαν σημαντική κίνηση την περίοδο των εορτών. Το Πήλιο ξαναγύρισε στον χάρτη του εγχώριου τουρισμού, καθώς σε μεγάλο βαθμό επούλωσε τις πληγές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Daniel.
Στο εξωτερικό
Σε ό,τι αφορά τους Έλληνες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό για να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με βάση τα στοιχεία των ταξιδιωτικών γραφείων, οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί προορισμοί, ήταν: Πράγα, Παρίσι, Βιέννη, Λονδίνο, Ζυρίχη, Βαρκελώνη, Γενεύη. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τους προορισμούς του εξωτερικού, οι ταξιδιώτες προτίμησαν τις κρατήσεις πακέτων μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Η τιμή ανά άτομο για ένα ταξίδι 5 ημερών (4 διανυκτερεύσεις) ξεκινούσε από τα 900 ευρώ, περιλαμβάνοντας το αεροπορικό ταξίδι, τη διαμονή και τις ξεναγήσεις.
Στους κορυφαίους προορισμούς, πέραν των κλασικών ευρωπαϊκών, φέτος εντάχθηκαν και μακρινοί προορισμοί, όπως η Κούβα, η Βραζιλία και η Νέα Υόρκη, που τα προηγούμενα χρόνια «απουσίαζαν» λόγω της πανδημίας.
Καταστήματα – μετακινήσεις
Ενισχυμένη οριακά (+5%) έναντι της περσινής περιόδου, ήταν και η αγοραστική κίνηση τις ημέρες των εορτών στα καταστήματα. Οι καταναλωτές επισκέφθηκαν τα φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους, με την εστίαση να βρίσκεται στις τρεις πρώτες θέσεις ως προς την ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των online συναλλαγών σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι συναλλαγές σε Fast food παρουσίασαν αύξηση 50%, σε εστιατόρια 47% και σε καφέ-μπαρ 38%.
Επιπλέον, ψηλά στις online συναλλαγές ήταν και ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών και των στοιχημάτων, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν επίσης και οι online κρατήσεις εισιτηρίων για αεροπλάνα, τρένα, ΚΤΕΛ (+45%), όπως και οι online φορτίσεις πομποδεκτών για τα διόδια των εθνικών οδών (+49%).
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts