Για διακοπή της ναυσιπλοΐας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα που θα κρατήσει εβδομάδες ετοιμάζεται η αγορά πετρελαίου, καθώς οι μαχητές Χούθι απαντούν στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία.
Οι ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και καυσίμων, οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα, αποκαλύπτουν ότι όλο και περισσότεροι από τα πλοία μισθώνονται για διαδρομές που θα αποφύγουν την επικίνδυνη ζώνη, σύμφωνα δημοσίευμα του Bloomberg με πηγές πλοιοκτήτες, μεσίτες και εμπόρους.
Πετρέλαιο: Κάμψη στη ζήτηση το 2024 προβλέπει ο ΙΕΑ
Οι αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη στις 12 Ιανουαρίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ενέτειναν την αίσθηση χάους για τα πλοία στην περιοχή, ιδίως αφότου οι δυτικές ναυτικές δυνάμεις προειδοποίησαν στη συνέχεια τα πλοία να μείνουν μακριά. Με τους Χούθι να υπόσχονται να αντεπιτεθούν στους εμπορικούς στόλους των δύο χωρών, πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που κανονικά διακινεί περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
«Όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή» εξηγεί ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV, ο δικός της στόλος μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που φαινόταν σαν κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα μπορεί πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες».
Αύξηση κερδών
Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν φορτία καυσίμων προσλαμβάνονται αντ’ αυτού για να πλεύσουν προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, καταγράφοντας αύξηση των κερδών. Ταυτόχρονα, αρκετά φορτία ιρακινού αργού έχουν κλείσει θέσεις σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν μια παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.
Η δανέζικη πλοιοκτήτρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι έχουν αυξηθεί τα ταξίδια προς την Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων. Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των κερδών στα λεγόμενα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαιοειδή από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την τελευταία εβδομάδα.
Επιπλέον, υπάρχει επίσης ένας σημαντικός όγκος φορτίων ιρακινού αργού που θα πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με ανθρώπους που ασχολούνται με την αγορά.
Ορισμένοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο αποδοτικό, εξηγεί στο Bloomberg πηγή που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της .
Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από εκείνες προς την Ασία, τα φορτία ωστόσο αποκαλύπτουν τη στάση των πλοιοκτητών απέναντι στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου - Κω
Ο προϋπολογισμός για το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης ανέρχεται σε 630 εκατ. ευρώ
Πλαφόν από τα παλιά… στις τιμές ρεύματος – Το σχέδιο για το φρένο στις αυξήσεις
Την επαναφορά του Μηχανισμού Ανάκτησης Εσόδων για να φρενάρει τις αυξήσεις στο ρεύμα σχεδιάζει ο υπουργός Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
Το «Drill, Baby, Drill» είναι πολιτικό σύνθημα, όχι ένα επιχειρηματικό σχέδιο
Εταιρείες όπως η ExxonMobil , η Chevron , η ConocoPhillips και η Diamondback Energy έχουν αναδειχθεί ως οι μεγάλοι νικητές στην αγορά
Παίρνουν φωτιά τα γεωτρύπανα - Οι αποφάσεις για Κρήτη και Ιόνιο και το παγκόσμιο ρεκόρ
Επανέρχονται στο προσκήνιο οι υδρογονάνθρακες - Τι δείχνει ο «Clarksons Offshore Index» - «Drill baby drill» και στην Ελλάδα;
Νέο ράλι στο φυσικό αέριο - Πόσο αντέχουν τα αποθέματα [γράφημα]
Το φυσικό αέριο εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ευάλωτο σε κάθε γεγονός που διαταράσσει ή απειλεί να διαταράξει τον εφοδιασμό