![Ερυθρά θάλασσα: «Πετάει» το κόστος στα δρομολόγια Ασία – Ευρώπη – Ξεπερνά τα 6.000 δολάρια το κοντέινερ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/souez.png)
Περίπου 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι διέρχονται από το Σουέζ την ημέρα. Αυτά τα πλοία είναι υπεύθυνα για περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, παρέχοντας ζωτικής σημασίας διέλευση για αποστολές ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ από την Ασία στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Επέστρεψαν 2 δεξαμενόπλοια παρά την ένταση με τους Χούθι
Έχοντας ξεκινήσει τον Οκτώβριο οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους αναγκάζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν εντελώς την περιοχή.
“Τα πλοία εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα και αλλάζουν πορεία γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και ασκεί σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές”, δήλωσε στο Reuters ο John Bassadone, διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.
Η αναδρομολόγηση των αποστολών γύρω από το ακρωτήριο προσθέτει περίπου 3.000-3.500 ναυτικά μίλια (6.000 χιλιόμετρα) στα ταξίδια που συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία, προσθέτοντας περίπου δέκα ημέρες στη διάρκεια του ταξιδιού, σύμφωνα με την ολλανδική τράπεζα ING.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών αυξήθηκε κατά 23% στα 3.777 δολάρια αυτή την εβδομάδα και αυξήθηκε κατά 82% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούτι στις 19 Οκτωβρίου, οι ναύλοι από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυξήθηκαν κατά 383,5%, από 1.024 δολάρια σε 4.951 δολάρια. Επίσης, οι τιμές από τη Σαγκάη στη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 358,5%, από 1.370 δολάρια σε 6.282 δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως πίσω στην Ερυθρά Θάλασσα επέστρεψαν δύο πετρελαιοφόρα που είχαν αρχικά πλεύσει μακριά από το στενό Bab al-Mandab, λόγω κλιμάκωσης της έντασης μετά τα πλήγματα των ΗΠΑ και της Βρετανίας κατά των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Κυνηγούν το πλεονέκτημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, δεν κατέστη σαφές τι προκάλεσε την επιστροφή των δύο δεξαμενόπλοιων στο κομβικής σημασίας θαλάσσιο πέρασμα, ωστόσο ορισμένοι αναλυτές του κλάδου υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες των οποίων τα πλοία αψηφούν τους κινδύνους στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
«Θα μπορούσε να ισχύει ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων είναι πρόθυμοι να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα, εάν το ναύλο είναι σωστό», δήλωσε ο Alberto Ayuso Martin, επικεφαλής έρευνας της Medco Shipbrokers με έδρα την Ισπανία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023