Περίπου 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι διέρχονται από το Σουέζ την ημέρα. Αυτά τα πλοία είναι υπεύθυνα για περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, παρέχοντας ζωτικής σημασίας διέλευση για αποστολές ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ από την Ασία στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Επέστρεψαν 2 δεξαμενόπλοια παρά την ένταση με τους Χούθι
Έχοντας ξεκινήσει τον Οκτώβριο οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους αναγκάζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν εντελώς την περιοχή.
“Τα πλοία εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα και αλλάζουν πορεία γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής – αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια ανεφοδιασμού σε όλη την Αφρική και ασκεί σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές”, δήλωσε στο Reuters ο John Bassadone, διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula.
Η αναδρομολόγηση των αποστολών γύρω από το ακρωτήριο προσθέτει περίπου 3.000-3.500 ναυτικά μίλια (6.000 χιλιόμετρα) στα ταξίδια που συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία, προσθέτοντας περίπου δέκα ημέρες στη διάρκεια του ταξιδιού, σύμφωνα με την ολλανδική τράπεζα ING.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών αυξήθηκε κατά 23% στα 3.777 δολάρια αυτή την εβδομάδα και αυξήθηκε κατά 82% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούτι στις 19 Οκτωβρίου, οι ναύλοι από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυξήθηκαν κατά 383,5%, από 1.024 δολάρια σε 4.951 δολάρια. Επίσης, οι τιμές από τη Σαγκάη στη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 358,5%, από 1.370 δολάρια σε 6.282 δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως πίσω στην Ερυθρά Θάλασσα επέστρεψαν δύο πετρελαιοφόρα που είχαν αρχικά πλεύσει μακριά από το στενό Bab al-Mandab, λόγω κλιμάκωσης της έντασης μετά τα πλήγματα των ΗΠΑ και της Βρετανίας κατά των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Κυνηγούν το πλεονέκτημα
Όπως μεταδίδει το Reuters, δεν κατέστη σαφές τι προκάλεσε την επιστροφή των δύο δεξαμενόπλοιων στο κομβικής σημασίας θαλάσσιο πέρασμα, ωστόσο ορισμένοι αναλυτές του κλάδου υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες των οποίων τα πλοία αψηφούν τους κινδύνους στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
«Θα μπορούσε να ισχύει ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων είναι πρόθυμοι να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα, εάν το ναύλο είναι σωστό», δήλωσε ο Alberto Ayuso Martin, επικεφαλής έρευνας της Medco Shipbrokers με έδρα την Ισπανία.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς