![Ερυθρά Θάλασσα: Τα δεξαμενόπλοια προετοιμάζονται για κρίση διαρκείας – Μεγαλώνουν τα ταξίδια και… τα κέρδη τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tanker-1242111_1280-1.jpg)
Η αγορά πετρελαίου φαίνεται να προετοιμάζεται για μια διακοπή εβδομάδων στη ναυτιλία στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι μαχητές Χούθι επιτίθενται εδώ και μήνες σε εμπορικά πλοία ως απάντηση στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού και καυσίμων – οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα – αποκαλύπτουν ότι όλο και μεγαλύτερος αριθμός πλοίων μισθώνεται για διαδρομές που θα αποφύγουν την επικίνδυνη ζώνη, σύμφωνα με πλοιοκτήτες, μεσίτες και εμπόρους.
Ερυθρά Θάλασσα: Με φρεγάτες Βέλγιο και Γερμανία στην ευρωπαϊκή επιχείρηση στην περιοχή
Οι αεροπορικές επιδρομές στην Υεμένη στις 12 Ιανουαρίου από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξήσει την αίσθηση χάους για τα πλοία στην περιοχή, ειδικά αφού τα δυτικά ναυτικά προειδοποίησαν στη συνέχεια τα πλοία να μείνουν μακριά. Με τους Χούθι να δεσμεύονται να αντεπιτεθούν στους εμπορικούς στόλους και των δύο εθνών, πολλοί ιδιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που συνήθως χειρίζεται περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
“Όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή”, δήλωσε ο Alexander Saverys, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav NV, της οποίας ο στόλος μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που έμοιαζε με κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα θα μπορούσε πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες».
Τα δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά φορτίων καυσίμων προσλαμβάνονται για να πλεύσουν στην Ασία αντί για την Ευρώπη, προκαλώντας αύξηση των κερδών. Ταυτόχρονα, αρκετές ιρακινές αποστολές αργού έχουν κρατηθεί σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν παράκαμψη χιλίων μιλίων γύρω από την Αφρική.
Αύξηση κερδών
Ο δανός ιδιοκτήτης δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε δήλωσή του ότι υπήρξε αύξηση των ταξιδιών στην Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων.
Αυτό βοήθησε στην αύξηση των κερδών για τα λεγόμενα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαϊκά προϊόντα από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την περασμένη εβδομάδα.
Επιπλέον, υπήρξε επίσης ένας σημαντικός όγκος ιρακινών φορτίων αργού που κρατήθηκαν για να πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο στην Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με άτομα που εμπλέκονται στην αγορά.
Ορισμένοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο οικονομικό, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους.
Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από αυτές προς την Ασία, οι αποστολές αποκαλύπτουν ωστόσο τη στάση των ιδιοκτητών όσον αφορά τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Περισσότερες παρακάμψεις
Η ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, όπου είχαν αρχικά επικεντρωθεί πολλές επιθέσεις των Χούτι, είχε ήδη εκτραπεί σε μεγάλο βαθμό πριν από τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων ακολούθησε το παράδειγμά τους.
Ορισμένες τιμές δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου έχουν επίσης αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες.
Τα πλοία Aframax που μεταφέρουν περίπου 700.000 βαρέλια υπερδιπλασιάστηκαν για να φτάσουν σχεδόν τα 80.000 δολάρια την ημέρα από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Τα πλοία Suezmax – που ονομάζονται έτσι για την ικανότητά τους να πλέουν πλήρως μέσω της διώρυγας που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη – αυξήθηκαν περίπου 50% σε σχεδόν 70.000 δολάρια την ημέρα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023