Το ένα μετά το άλλο τα μουσεία διεθνώς ανακοινώνουν τροποποιήσεις και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων τους.

Στα καθ’ ημάς το υπουργείο Πολιτισμού προχωρά από την επόμενη χρονιά σε αυξήσεις στο αντίτιμο εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, με το εισιτήριο στην Ακρόπολη να διαμορφώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στα 30 ευρώ από 20 που στοιχίζει τους καλοκαιρινούς μήνες και 10 ευρώ το τετράμηνο Νοεμβρίου – Μαρτίου.

ΤτΕ: Στα 20,11 δισ. ευρώ τα τουριστικά έσοδα στο 11μηνο του 2023

Στο μεταξύ το μουσείο του Λούβρου αύξησε το εισιτήριό του κατά 5 ευρώ και διαμορφώνεται στα 22 ευρώ, ενώ στην Αγία Σοφία, στην Κωνσταντινούπολη, το εισιτήριο για τους εκτός Τουρκίας επισκέπτες ορίζεται στα 25 ευρώ.

Προσαρμογή εξαιτίας του πληθωρισμού, αυξημένα έξοδα λόγω του υψηλού ενεργειακού κόστους, αλλά και «εκμετάλλευση» της διαρκώς αυξανόμενης τουριστικής κίνησης είναι μερικοί από τους λόγους που ωθούν τους αρμοδίους να ανεβάσουν τις τιμές.

Το Λούβρο, το πρώτο σε προσέλευση κοινού μουσείο παγκοσμίως, επισήμως επικαλείται την αύξηση των λειτουργικών του εξόδων, ωστόσο δεν μπορεί να αποσυνδεθεί η άνοδος στην τιμή του εισιτηρίου με το γεγονός της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων από το Παρίσι το ερχόμενο καλοκαίρι, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες ουρές στην είσοδο του γαλλικού μουσείου.

Η διαρκώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση στη χώρα μας δεν άφησε χωρίς επιπτώσεις τα εισιτήρια σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Οι 164 αρχαιολογικοί χώροι και τα 188 δημόσια μουσεία της χώρας, βάσει στοιχείων του 2022 υποδέχτηκαν 15,2 εκατ. επισκέπτες, το 85,9% εκ των οποίων τους θερινούς μήνες, με τις εισπράξεις να αγγίζουν τα 119,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι αριθμοί για την επόμενη χρονιά αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτεροι.

Με δεδομένο δε το ότι πλέον οι επισκέπτες δεν περιορίζονται στη λεγόμενη τουριστική σεζόν Απριλίου – Οκτωβρίου, αλλά ειδικά στην Αθήνα, η ροή είναι διαρκής καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, λόγω και των καλών καιρικών συνθηκών, καταργούνται οι μειωμένες τιμές εισόδου που ίσχυαν τους χειμερινούς μήνες και αντ’ αυτού προστίθεται μία ακόμη Κυριακή με ελεύθερη είσοδο κατά την περίοδο Νοεμβρίου – Μαρτίου.

Το Λούβρο στο Παρίσι, πρώτο μουσείο παγκοσμίως, αύξησε το εισιτήριό του κατά 5 ευρώ και διαμοφώνεται στα 22 ευρώ

Αντιδράσεις

Κάθε αύξηση προκαλεί αντιδράσεις – ανάλογες διατυπώθηκαν και όταν αναπροσαρμόστηκαν οι τιμές το 2015, με το εισιτήριο της Ακρόπολης να ανεβαίνει από τα 12 ευρώ που ίσχυε τότε στα 20 που ισχύει την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου σήμερα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι δε που υποστηρίζουν ότι ένα κορυφαίο μνημείο, όπως το συγκεκριμένο, θα πρέπει να ακολουθεί την τιμολογιακή πολιτική που ισχύει και στο εξωτερικό για αντίστοιχα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Να σημειωθεί ότι βάσει της νέας τιμολογιακής πολιτικής, η οποία θα ισχύει από την 1η Απριλίου του 2025, τα εισιτήρια στα μουσεία – εκτός των μουσείων Ακρόπολης, Εθνικό Αρχαιολογικό, Βυζαντινό και Χριστιανικό, Αρχαιολογικό Θεσσαλονίκης, Βυζαντινού Πολιτισμού και Ηρακλείου που ως ΝΠΔΔ καθορίζουν αυτόνομα την τιμή του εισιτηρίου τους – θα κυμαίνονται από 5 έως 20 ευρώ, τιμή που βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με τον αριθμό επισκεπτών που υποδέχονται.

Κολοσσαίο 16 ευρώ, Λούβρο 22 ευρώ

Ας δούμε τι ισχύει στο εξωτερικό και σε μνημεία που είναι κηρυγμένα από την UNESCO ως μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όπως και η Ακρόπολη.

Το εισιτήριο για το Κολοσσαίο στη Ρώμη (εντάσσεται στο ιστορικό κέντρο της ιταλικής πρωτεύουσας που είναι κηρυγμένο ως ενιαίο σύνολο) στοιχίζει 16 ευρώ και περιλαμβάνει επίσης την είσοδο στη Ρωμαϊκή Αγορά και τον Παλατινό Λόφο. Στο Στόουνχεντζ στη Βρετανία η είσοδος κοστίζει 20,9 ευρώ, ενώ στο Παλάτι των Βερσαλλιών στη Γαλλία το εισιτήριο ανέρχεται στα 21 ευρώ.

Οσον αφορά τα μουσεία επανερχόμαστε στο Λούβρο των 22 ευρώ πλέον, που δεν διαθέτει μειωμένο εισιτήριο, ενώ κάθε πρώτη Παρασκευή του μήνα (εκτός Ιουλίου και Αυγούστου) επιτρέπει ελεύθερη είσοδο σε όλους από τις 18.00 έως τις 21.45 που κλείνει τις πόρτες του.

Παραμένουμε στο Παρίσι με το μουσείο Ορσέ να χρεώνει 16 ευρώ όσους επιθυμούν να θαυμάσουν έργα των Μονέ, Ντεγκά, Βαν Γκογκ, Ρενουάρ και Κουρμπέ μεταξύ πολλών άλλων και για το Κέντρο Πομπιντού, ένα από τα κορυφαία μουσεία σύγχρονης τέχνης παγκοσμίως, η είσοδος να κοστίζει 17 ευρώ.

Στην Ισπανία, όσοι επιθυμούν να θαυμάσουν τις περίφημες «Las Meninas» του Βελάσκεθ στο Πράδο θα πρέπει να πληρώσουν 15 ευρώ, ενώ μπορούν να περάσουν το κατώφλι χωρίς αντίτιμο αν επιλέξουν να επισκεφθούν το μουσείο όλες τις καθημερινές μεταξύ 18.00 και 20.00 και τις Κυριακές και τις αργίες 17.00 – 19.00.

Στο Ρέινα Σοφία, όπου εκτίθεται το εμβληματικό έργο του Πάμπλο Πικάσο, η «Γκερνίκα», το εισιτήριο κοστίζει 12 ευρώ και ελεύθερη είναι η πρόσβαση καθημερινά 19.00 – 21.00 και τις Κυριακές 12.30 – 14.30.

Η εξαίρεση της Αγγλίας

Στη Βρετανία τα περισσότερα μεγάλα μουσεία – Βρετανικό, Βικτωρίας και Αλβέρτου, Τέιτ – προσφέρουν ελεύθερη πρόσβαση στις μόνιμες συλλογές τους και οι επισκέπτες καλούνται να πληρώσουν μόνο για να δουν τις περιοδικές εκθέσεις.

Για τα δημοφιλή και πλούσια σε εκθέματα μουσεία του Βατικανού το εισιτήριο κοστίζει 20 ευρώ και για το μουσείο μοντέρνας τέχνης της Αιώνιας Πόλης, το Maxxi, η είσοδος έχει οριστεί στα 15 ευρώ.

Από τα ακριβότερα της Ευρώπης δε είναι το ολλανδικό Ράικσμιουζίουμ με τα αριστουργήματα της Χρυσής Εποχής της ολλανδικής ζωγραφικής και εισιτήριο 22,5 ευρώ και τα μουσεία της Βιέννης με το Αλμπερτίνα να χρεώνει την είσοδο στα 18,9 ευρώ και το Ιστορίας της Τέχνης 21 ευρώ.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης