Σε άπιαστο όνειρο τείνει να μετατραπεί η απόκτηση ιδιόκτητου αυτοκινήτου για πολλούς κατοίκους των ΗΠΑ.
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση
Και αυτό γιατί η πανδημία οδήγησε στο κλείσιμο γραμμών συναρμολόγησης και περιόρισε την πρόσβαση σε τσιπ εκτοξεύοντας το κόστος απόκτησης αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Στη συνέχεια, η Fed αύξησε γρήγορα τα επιτόκια για να καταπολεμήσει τον υψηλό πληθωρισμό, καθιστώντας τα δάνεια αυτοκινήτων πιο ακριβά. Ως αποτέλεσμα, τον Δεκέμβριο, η μέση τιμή για ένα νέο αυτοκίνητο στις ΗΠΑ ανερχόταν στα 48.759 δολάρια – ή 770 δολάρια τον μήνα, ποσό που τείνει να αποτελέσει ρεκόρ, σύμφωνα με έρευνα της Cox Automotive.
Οι τιμές είναι πλέον κατά 30% υψηλότερες σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019. Μάλιστα, όπως επισημαίνει το Bloomberg, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παραμένουν επίσης αυξημένες καθώς το απόθεμα διατηρείται χαμηλό.
Πώς έχουν αλλάξει οι τιμές των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ;
Για περισσότερο από μια δεκαετία πριν από την πανδημία, με την προσφορά και τη ζήτηση σε συγχρονισμό και τα επιτόκια εξαιρετικά χαμηλά, η μέση μηνιαία δόση για ένα ΙΧ ανερχόταν σε περίπου 400 δολάρια. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, σχεδόν δύο χρόνια μετά την πανδημία, αυτός ο αριθμός είχε σχεδόν διπλασιαστεί, στα 788 δολάρια το μήνα. Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί από ένα ανώτατο όριο άνω των 50.000 δολαρίων, αλλά η αυξημένη ζήτηση διατήρησε τις μηνιαίες δόσεις σε υψηλά επίπεδα.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν τα πάνε πολύ καλύτερα, με μέση μηνιαία δόση 561 δολάρια τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Edmunds. Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 37% σε σύγκριση με τα 410 δολάρια στα τέλη του 2019. Το μέσο συνολικό κόστος κατοχής και λειτουργίας ενός νέου αυτοκινήτου το 2023 – συμπεριλαμβανομένων καυσίμων, συντήρησης και ασφάλισης – ήταν 12.182 δολάρια ετησίων ή 1.015 δολάρια μηνιαίως. Ποσό περίπου 14% υψηλότερο από τα 10.728 δολάρια ετησίων 894 δολάρια μηνιαίως το 2022. Παρά τις υψηλές τιμές, πάντως, οι πωλήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 13% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σε 1,4 εκατομμύρια οχήματα.
Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των αυτοκινήτων;
Αν και οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί ελαφρώς από το ανώτατο όριο, οι τόκοι δανείων ευθύνονται για μεγάλο μέρος της διαφοράς σε σχέση με το 2019. Για ένα νέο αυτοκίνητο ο τόκος του δανείου είναι περίπου 9,6%, από 5,5% στα τέλη του 2019. Για τα μεταχειρισμένα οχήματα το επιτόκιο αυξάνεται σε 14,3%, σε σύγκριση με 8,2% στα τέλη του 2019. Τα υψηλά επιτόκια έχουν προκαλέσει προβλήματα σε πολλούς Αμερικανούς.
Επιστρέφει η κανονικότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού;
Οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας και η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που ακρωτηρίασαν την αυτοκινητοβιομηχανία και ανέβασαν τις τιμές έχουν υποχωρήσει. Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες άργησαν να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους, κυρίως επειδή οι υψηλές τιμές τις βοηθούν να σημειώσουν μεγάλα κέρδη. Τον Δεκέμβριο, οι έμποροι διατηρούσαν απόθεμα περίπου 70 ημερών, σύμφωνα με την Cox. Αυτό είναι κοντά στον ιστορικό μέσο όρο και αρκετό για να δώσει κίνητρα που ισοδυναμούν με έκπτωση 5% από τις τιμές καταλόγου, περίπου διπλάσια από την έκπτωση πριν από ένα χρόνο. Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τόσο πολύ τις τιμές τα τελευταία χρόνια που τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι περίπου 10.000 δολάρια ακριβότερα τώρα, κατά μέσο όρο, από ό,τι ήταν το 2019.
Τι γίνεται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;
Η πανδημία αναστάτωσε την προσφορά και τη ζήτηση στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η προσφορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκε κατακόρυφα καθώς λιγότεροι άνθρωποι αγόραζαν καινούργια αυτοκίνητα και πουλούσαν τα παλιά τους. Ταυτόχρονα, η ζήτηση εκτινάχθηκε στα ύψη από τους καταναλωτές που είχαν μετρητά από τις κρατικές ενισχύσεις. Ήταν μια τέλεια καταιγίδα που επέτρεψε σε μερικούς ανθρώπους ακόμη και να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους για κέρδος. Αν και οι τιμές έχουν μειωθεί από την κορύφωσή τους, εξακολουθούν να υπάρχουν αντίθετοι άνεμοι όπως η διακοπή της παραγωγής ανταλλακτικών από την απεργία των United Auto Workers το περασμένο φθινόπωρο. Η μέση τιμή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στο τέλος Νοεμβρίου ήταν 26.091 δολάρια, μειωμένη κατά 1.065 δολάρια σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά εξακολουθεί να είναι 6.000 δολάρια υψηλότερη από ό,τι στο τέλος του 2019.
Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά οχήματα;
Οι Αμερικανοί γίνονται επιφυλακτικοί με τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω των υψηλών τιμών τους. Οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα EV είναι πιο ακριβές από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως οι καταναλωτές πρέπει συχνά να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο. Η Tesla προσπάθησε να μειώσει τις τιμές για να τονώσει τη ζήτηση, αλλά αυτές οι εκπτώσεις μειώνουν τα κέρδη. Οι τιμές των EV έχουν μειωθεί, αλλά εξακολουθούν να κοστίζουν κατά μέσο όρο σχεδόν 51.000 δολάρια, πιο ακριβά κατά περίου 3.000 δολάρια από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ποικιλία. Σήμερα, το Nissan Leaf είναι το μόνο EV που πωλείται για λιγότερο από 40.000 δολάρια. Πολλά συμβατικά μοντέλα πωλούνται σε αυτή την τιμή.
Υπάρχουν σημάδια ότι τα πράγματα μπορεί να βελτιωθούν;
Η ανακούφιση είναι ορατή. Το απόθεμα καινούργιων αυτοκινήτων επιστρέφει σιγά-σιγά σε κανονικά επίπεδα, πράγμα που σημαίνει ότι η αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να γίνει πιο οικονομική το 2024. Αλλά οι τιμές πρέπει να πέσουν πολύ, καθώς τα υψηλά επιτόκια εξακολουθούν να καθιστούν τις πληρωμές δαπανηρές. Η Fed αναμένει να μειώσει τα επιτόκια το 2024, κάτι που θα βοηθήσει να γίνει πιο προσιτή η απόκτηση αυτοκινήτου.
Latest News
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν
Θέσεις- φαντάσματα και «μωβ σκιούροι»: Τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας
Μία στις πέντε θέσεις στην αγορά εργασίας που διαφημίζονται είναι ψεύτικες ή δεν έχουν καλυφθεί, σύμφωνα με μια νέα έρενα
Pepsi και Pringles πλημμυρίζουν τη Συρία - Τα δολάρια δεν είναι πια «μαϊντανοί»
Το τέλος των περιορισμών που είχε επιβάλει ο Άσαντ στα δολάρια αλλάζει το σκηνικό στο Συρία και οδηγεί σε έκρηξη στα ξένα αγαθά