Σφοδρές αναταράξεις αντιμετωπίζει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η μεγαλύτερη της Ευρώπης που απασχολεί περίπου 800.000 άτομα. Εταιρείες όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Volkswagen αγωνίζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός κινεζικών νεοφυών επιχειρήσεων ανακοινώνει την παρουσίαση ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη.
Ηλεκτροκίνηση: H Xpeng δηλώνει ότι το νέο της EV θα αλλάξει το παιχνίδι στην αυτοκινητοβιομηχανία
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, η μετάβαση στα αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρίες έχει προσθέσει νέες προκλήσεις για το εκτεταμένο δίκτυο προμηθευτών αυτοκινήτων της Γερμανίας, που ήδη πιέζεται από την οικονομική ύφεση, τον πληθωρισμό και την αύξηση των επιτοκίων.
Κατά την τριετία 2020-2023, ο αριθμός των γερμανικών προμηθευτών πρώτης βαθμίδας με περισσότερους από 20 υπαλλήλους μειώθηκε από λίγο κάτω από 700 σε περίπου 615, ενώ την ίδια περίοδο χάθηκαν περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές.
Χάνονται θέσεις εργασίας
Ορισμένες από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες του χώρου, όπως η Schaeffler και η Continental, έχουν προειδοποιήσει τα τελευταία χρόνια για δεκάδες χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας, καθώς προσπαθούν να αυξήσουν τις επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες.
Η Bosch ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την απώλεια 1.200 θέσεων εργασίας, ενώ η ZF Friedrichshafen, η οποία ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από την ομώνυμη πόλη της νότιας Γερμανίας, δήλωσε ότι επανεξετάζει τις δραστηριότητές της και σε ένα χειρότερο σενάριο, θα μπορούσε να περικόψει έως και 12.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα έξι χρόνια.
Μεγάλο μέρος της πίεσης του κόστους που αντιμετωπίζουν σήμερα οι προμηθευτές προέρχεται από την ανάγκη να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση την ίδια στιγμή που διατηρούν μερίδιο στην παραδοσιακή αγορά των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το 2022, οι Γερμανοί προμηθευτές δαπάνησαν 16 δισ. ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη – ποσό ρεκόρ, σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής εταιρείας Strategy& που ανήκει στην PwC.
Οι προμηθευτές «ξοδεύουν διπλά σε διπλές πλατφόρμες – όλα είναι διπλά, εκτός από την ανάπτυξη ή το κέρδος» δήλωσε ο Christian Kames, συν-επικεφαλής του τομέα χρηματοοικονομικών συμβουλών της Lazard για τη Γερμανία, την Ελβετία και την Αυστρία.
Υποχωρούν τα περιθώρια κέρδους
Τα περιθώρια κέρδους για τους παλαιούς προμηθευτές αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα τμήμα στο οποίο κυριαρχούν οι γερμανικές εταιρείες, έχουν συρρικνωθεί κατά μέσο όρο κατά 3% την πενταετία έως το 2022, σύμφωνα με έκθεση της Lazard και της εταιρείας συμβούλων Roland Berger.
Οι Γερμανοί προμηθευτές εξακολουθούν να κατέχουν το 25% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, αλλά το ποσοστό αυτό έχει υποχωρήσει κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2019, σύμφωνα με την έκθεση της Strategy&, η οποία επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος χάθηκε από τους Ασιάτες ανταγωνιστές.
Τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων δεν προωθούνται πλέον στην αγορά με βάση την χωρητικότητα του κινητήρα τους, αλλά με βάση τις δυνατότητες του λογισμικού.
Και ενώ ο αριθμός των προμηθευτών αυτοκινήτων παγκοσμίως έχει αυξηθεί, χάρη στην ανάπτυξη στην Κίνα και τις ΗΠΑ, το δίκτυο προμηθευτών της Γερμανίας συνέχισε να χάνει μερίδιο αγοράς από τους κινέζους ανταγωνιστές.
Ενώ οι περισσότεροι Γερμανοί προμηθευτές έχουν σημαντικές επιχειρήσεις στην Κίνα, προμηθεύουν κυρίως τις επιχειρήσεις της VW, της Mercedes-Benz και της BMW. Η πελατειακή τους βάση δεν έχει επεκταθεί πολύ πέρα από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς κινεζικές μάρκες όπως η BYD έχουν αναπτυχθεί παράλληλα με τους δικούς τους τοπικούς προμηθευτές που ειδικεύονται στις μπαταρίες και το λογισμικό.
Latest News
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον