
Αναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων φέρνει η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Moody’s: Γιατί δεν βλέπει νέο κύμα πληθωρισμού
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.
Αύξηση της ζήτησης για καύσιμα όμως καταγράφεται και στα λιμάνια από τα οποία αναχωρούν ή τα οποία αποτελούν τελικό προορισμό των πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη. Και αυτό γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων για την περίπτωση που κάποια διαταραχή παρατείνει απρόσμενα τη διάρκεια του ταξιδιού. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη εκτίναξη της ζήτησης μάλιστα, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε αύξηση των ποσοτήτων που προμηθεύονται. Αύξηση της ζήτησης αναμένεται να καταγραφεί και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που – σε αντίθεση με την Ανατολική Μεσόγειο – βρίσκονται στη νέα διαδρομή των πλοίων από την Ασία προς την Ευρώπη.

«Άνοιξη» στη Νότια Αφρική
Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί σε Κέιπ Τάουν και Ντέρμπαν, με το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον τοπικό οικονομικό ενημερωτικό ιστότοπο moneyweb.co.za, που επικαλείται στοιχεία από την Εθνική Αρχή Λιμένων της χώρας, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των πλοίων που προσέγγισαν τις δύο παραθαλάσσιες πόλεις για υπηρεσίες ανεφοδιασμού έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς πλοία στη Νοτιοαφρικανική Δημοκρατία προσδοκούν ότι η ζήτηση θα εκτοξευθεί τους επόμενους μήνες, καθώς δεν υπάρχει κανένα σημάδι εξομάλυνσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή και, κατ’ επέκταση, στην Ερυθρά Θάλασσα. Ως εκ τούτου ολοένα περισσότερα πλοία θα κινούνται προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, πραγματοποιώντας ενδεχομένως στάση για πετρέλευση και ανεφοδιασμό στα λιμάνια της αφρικανικής χώρας.

Θα ανταποκριθούν οι υποδομές;
Μάλιστα η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης προβληματίζει τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και αρχές της χώρας, καθώς υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν αν η προσέλευση πλοίων αυξηθεί κατακόρυφα. Και αυτό γιατί δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έκλεισαν εντός της τελευταίας διετίας, με αποτέλεσμα η χώρα να εξαρτάται πλέον από την εισαγωγή καυσίμων. Την εικόνα δυσχεραίνει η αναστολή, εντός του 2023, των υπηρεσιών υπεράκτιας πετρέλευσης στον κόλπο Αλγκόα της Νότιας Αφρικής, όπου βρίσκεται η πόλη – λιμάνι Πορτ Ελίζαμπεθ, λόγω μη συμμόρφωσης των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή με την εργατική νομοθεσία της Νοτιοαφρικανικής Δημοκρατίας.
«Ο υπεράκτιος ανεφοδιασμός με καύσιμα γίνεται όλο και πιο συνηθισμένος σε όλο τον κόσμο, καθώς είναι πιο αποδοτικός από πλευράς κόστους και χρόνου για τις ναυτιλιακές εταιρείες» σημειώνει στο moneyweb ο Ντουράντ Ναϊντού, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ναυλομεσιτών της Νότιας Αφρικής, καλώντας τις αρχές να δημιουργήσουν «περισσότερες υπηρεσίες πετρέλευσης για να καλύψουμε τη ζήτηση που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες». «Ευτυχώς, οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από φορτηγίδες ή μικρά δεξαμενόπλοια, οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσα σε λίγες εβδομάδες», σημειώνει.


Latest News

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο