Αναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων φέρνει η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Moody’s: Γιατί δεν βλέπει νέο κύμα πληθωρισμού
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.
Αύξηση της ζήτησης για καύσιμα όμως καταγράφεται και στα λιμάνια από τα οποία αναχωρούν ή τα οποία αποτελούν τελικό προορισμό των πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη. Και αυτό γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων για την περίπτωση που κάποια διαταραχή παρατείνει απρόσμενα τη διάρκεια του ταξιδιού. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη εκτίναξη της ζήτησης μάλιστα, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε αύξηση των ποσοτήτων που προμηθεύονται. Αύξηση της ζήτησης αναμένεται να καταγραφεί και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που – σε αντίθεση με την Ανατολική Μεσόγειο – βρίσκονται στη νέα διαδρομή των πλοίων από την Ασία προς την Ευρώπη.
«Άνοιξη» στη Νότια Αφρική
Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί σε Κέιπ Τάουν και Ντέρμπαν, με το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον τοπικό οικονομικό ενημερωτικό ιστότοπο moneyweb.co.za, που επικαλείται στοιχεία από την Εθνική Αρχή Λιμένων της χώρας, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των πλοίων που προσέγγισαν τις δύο παραθαλάσσιες πόλεις για υπηρεσίες ανεφοδιασμού έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς πλοία στη Νοτιοαφρικανική Δημοκρατία προσδοκούν ότι η ζήτηση θα εκτοξευθεί τους επόμενους μήνες, καθώς δεν υπάρχει κανένα σημάδι εξομάλυνσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή και, κατ’ επέκταση, στην Ερυθρά Θάλασσα. Ως εκ τούτου ολοένα περισσότερα πλοία θα κινούνται προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, πραγματοποιώντας ενδεχομένως στάση για πετρέλευση και ανεφοδιασμό στα λιμάνια της αφρικανικής χώρας.
Θα ανταποκριθούν οι υποδομές;
Μάλιστα η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης προβληματίζει τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και αρχές της χώρας, καθώς υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν αν η προσέλευση πλοίων αυξηθεί κατακόρυφα. Και αυτό γιατί δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έκλεισαν εντός της τελευταίας διετίας, με αποτέλεσμα η χώρα να εξαρτάται πλέον από την εισαγωγή καυσίμων. Την εικόνα δυσχεραίνει η αναστολή, εντός του 2023, των υπηρεσιών υπεράκτιας πετρέλευσης στον κόλπο Αλγκόα της Νότιας Αφρικής, όπου βρίσκεται η πόλη – λιμάνι Πορτ Ελίζαμπεθ, λόγω μη συμμόρφωσης των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή με την εργατική νομοθεσία της Νοτιοαφρικανικής Δημοκρατίας.
«Ο υπεράκτιος ανεφοδιασμός με καύσιμα γίνεται όλο και πιο συνηθισμένος σε όλο τον κόσμο, καθώς είναι πιο αποδοτικός από πλευράς κόστους και χρόνου για τις ναυτιλιακές εταιρείες» σημειώνει στο moneyweb ο Ντουράντ Ναϊντού, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ναυλομεσιτών της Νότιας Αφρικής, καλώντας τις αρχές να δημιουργήσουν «περισσότερες υπηρεσίες πετρέλευσης για να καλύψουμε τη ζήτηση που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες». «Ευτυχώς, οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από φορτηγίδες ή μικρά δεξαμενόπλοια, οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσα σε λίγες εβδομάδες», σημειώνει.
Latest News
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις