
Αναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων φέρνει η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Moody’s: Γιατί δεν βλέπει νέο κύμα πληθωρισμού
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.
Αύξηση της ζήτησης για καύσιμα όμως καταγράφεται και στα λιμάνια από τα οποία αναχωρούν ή τα οποία αποτελούν τελικό προορισμό των πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη. Και αυτό γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων για την περίπτωση που κάποια διαταραχή παρατείνει απρόσμενα τη διάρκεια του ταξιδιού. Προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη εκτίναξη της ζήτησης μάλιστα, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα σε αύξηση των ποσοτήτων που προμηθεύονται. Αύξηση της ζήτησης αναμένεται να καταγραφεί και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που – σε αντίθεση με την Ανατολική Μεσόγειο – βρίσκονται στη νέα διαδρομή των πλοίων από την Ασία προς την Ευρώπη.

«Άνοιξη» στη Νότια Αφρική
Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί σε Κέιπ Τάουν και Ντέρμπαν, με το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον τοπικό οικονομικό ενημερωτικό ιστότοπο moneyweb.co.za, που επικαλείται στοιχεία από την Εθνική Αρχή Λιμένων της χώρας, τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των πλοίων που προσέγγισαν τις δύο παραθαλάσσιες πόλεις για υπηρεσίες ανεφοδιασμού έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Εταιρείες παροχής υπηρεσιών προς πλοία στη Νοτιοαφρικανική Δημοκρατία προσδοκούν ότι η ζήτηση θα εκτοξευθεί τους επόμενους μήνες, καθώς δεν υπάρχει κανένα σημάδι εξομάλυνσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή και, κατ’ επέκταση, στην Ερυθρά Θάλασσα. Ως εκ τούτου ολοένα περισσότερα πλοία θα κινούνται προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, πραγματοποιώντας ενδεχομένως στάση για πετρέλευση και ανεφοδιασμό στα λιμάνια της αφρικανικής χώρας.

Θα ανταποκριθούν οι υποδομές;
Μάλιστα η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης προβληματίζει τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις και αρχές της χώρας, καθώς υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν αν η προσέλευση πλοίων αυξηθεί κατακόρυφα. Και αυτό γιατί δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έκλεισαν εντός της τελευταίας διετίας, με αποτέλεσμα η χώρα να εξαρτάται πλέον από την εισαγωγή καυσίμων. Την εικόνα δυσχεραίνει η αναστολή, εντός του 2023, των υπηρεσιών υπεράκτιας πετρέλευσης στον κόλπο Αλγκόα της Νότιας Αφρικής, όπου βρίσκεται η πόλη – λιμάνι Πορτ Ελίζαμπεθ, λόγω μη συμμόρφωσης των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή με την εργατική νομοθεσία της Νοτιοαφρικανικής Δημοκρατίας.
«Ο υπεράκτιος ανεφοδιασμός με καύσιμα γίνεται όλο και πιο συνηθισμένος σε όλο τον κόσμο, καθώς είναι πιο αποδοτικός από πλευράς κόστους και χρόνου για τις ναυτιλιακές εταιρείες» σημειώνει στο moneyweb ο Ντουράντ Ναϊντού, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ναυλομεσιτών της Νότιας Αφρικής, καλώντας τις αρχές να δημιουργήσουν «περισσότερες υπηρεσίες πετρέλευσης για να καλύψουμε τη ζήτηση που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε τους επόμενους μήνες». «Ευτυχώς, οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από φορτηγίδες ή μικρά δεξαμενόπλοια, οπότε θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μέσα σε λίγες εβδομάδες», σημειώνει.


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες