Για διακοπές εφοδιασμού που έχουν ως αποτέλεσμα ορισμένες επιχειρήσεις να περιορίζουν την παραγωγή προειδοποιεί η κραταιά βιομηχανία χημικών της Γερμανίας, η μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές στην Ευρώπη, που κυμαίνονται από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, καθυστερούν να φτάσουν, λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική για λόγους ασφάλειας, εγκαταλείποντας τη θαλάσσια οδό μέσω Ερυθράς Θάλασσας.
Και, ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίζει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, από την πανδημία και μετά, τώρα γίνεται αισθητός και ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση
Ο κλάδος των χημικών της Γερμανίας, ο τρίτος μεγαλύτερος μετά τα αυτοκίνητα και τις μηχανές, με ετήσιο τζίρο περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ, βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών της από τρίτες χώρες, όπως επισημαίνει το Reuters.
Μειώνουν τις παραδόσεις παραγγελιών
«Το τμήμα προμηθειών μας αυτήν τη στιγμή εργάζεται τρεις φορές πιο σκληρά για να παραλάβει κάτι», έδωσε το κλίμα η Martina Nighswonger, CEO και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμιγνύει και συσκευάζει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.
Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο που ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή ταμπλετών για πλυντήρια πιάτων και τουαλέτας επειδή δεν μπορεί να πάρει αρκετό κιτρικό τρινάτριο καθώς και σουλφαμικό και κιτρικό οξύ.
Έτσι, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημά της με τρεις βάρδιες, είπε η ιδιοκτήτρια, προσθέτοντας ότι οι αλυσιδωτές επιπτώσεις από τα προβλήματα στις μεταφορές μπορεί να διατηρηθούν τουλάχιστον για όλο το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, «αν λάβουμε τρία φορτηγά αντί για έξι, κάθε πελάτης λαμβάνει μόνο μέρος της ποσότητας παραγγελίας του», ώστε όλοι να πάρουν τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι».
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών Evonik ανέφερε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές και καθυστερήσεις δρομολόγησης», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.
Η εταιρεία είπε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο παραγγέλνοντας νωρίτερα και μετατοπίζοντας τις μεταφορές εμπορευμάτων σε αεροπορικές πτήσεις, ως μια ενδιάμεση λύση, καθώς ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.
Η εξάρτηση από την Ασία
Η γερμανική ένωση βιομηχανιών VCI έχει επισημάνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, υπογραμμίζοντας ότι οι καθυστερήσεις εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ήταν ένα επιπλέον βάρος για έναν ήδη εξασθενημένο κλάδο.
«Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αισθητά σε μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και εξειδικευμένων χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της VCI, Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι αυτές οι εταιρείες συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στις αφίξεις πρώτων υλών, ο κλάδος κάνει λόγο για υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο κατά ένα μέρος στους πελάτες.
Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο
Η Covestro, η οποία παράγει χημικές ουσίες αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτου και μόνωση κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών της δαπανών.
Η βιομηχανία αρωμάτων Symrise, επίσης, δήλωσε έχοντας προετοιμαστεί με αποθέματα ασφαλείας, κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη μοτίβα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.
Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει το πολυπυρίτιο για περίπου τις μισές μάρκες παγκοσμίως, επεσήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι η επιχείρηση δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.
Latest News
Βρετανία: Ανάσα σε αγορές και Εργατικούς δίνει ο πληθωρισμός
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στη Βρετανία ώθησαν ανοδικά τη στερλίνα, τις μετοχές, ενώ αποκλιμάκωσαν τις αποδόσεις των ομολόγων
Η Κομισιόν καλεί τα κράτη μέλη να επανεξετάσουν τις επενδύσεις τρίτες χώρες για λόγους ασφάλειας
Η ανασκόπηση των εξερχόμενων επενδύσεων θα παράσχει μια απόφαση σχετικά με το εάν απαιτείται περαιτέρω δράση, επισημαίνει η Κομισιόν
UBS για Ευρώπη: Δεν κινδυνεύει από νέα κρίση χρέους - Τι λέει για τις μετοχές [γραφήματα]
Η UBS εμφανίζεται καθησυχαστική για τα επίπεδα χρέους της Ευρώπης στο άμεσο μέλλον - Τι συστήνει σύσταση για τις μετοχές
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία