Για διακοπές εφοδιασμού που έχουν ως αποτέλεσμα ορισμένες επιχειρήσεις να περιορίζουν την παραγωγή προειδοποιεί η κραταιά βιομηχανία χημικών της Γερμανίας, η μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές στην Ευρώπη, που κυμαίνονται από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, καθυστερούν να φτάσουν, λόγω της αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από την Αφρική για λόγους ασφάλειας, εγκαταλείποντας τη θαλάσσια οδό μέσω Ερυθράς Θάλασσας.
Και, ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίζει διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, από την πανδημία και μετά, τώρα γίνεται αισθητός και ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση
Ο κλάδος των χημικών της Γερμανίας, ο τρίτος μεγαλύτερος μετά τα αυτοκίνητα και τις μηχανές, με ετήσιο τζίρο περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ, βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών της από τρίτες χώρες, όπως επισημαίνει το Reuters.
Μειώνουν τις παραδόσεις παραγγελιών
«Το τμήμα προμηθειών μας αυτήν τη στιγμή εργάζεται τρεις φορές πιο σκληρά για να παραλάβει κάτι», έδωσε το κλίμα η Martina Nighswonger, CEO και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμιγνύει και συσκευάζει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.
Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο που ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή ταμπλετών για πλυντήρια πιάτων και τουαλέτας επειδή δεν μπορεί να πάρει αρκετό κιτρικό τρινάτριο καθώς και σουλφαμικό και κιτρικό οξύ.
Έτσι, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημά της με τρεις βάρδιες, είπε η ιδιοκτήτρια, προσθέτοντας ότι οι αλυσιδωτές επιπτώσεις από τα προβλήματα στις μεταφορές μπορεί να διατηρηθούν τουλάχιστον για όλο το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας πώς διαμορφώνονται τα πράγματα, «αν λάβουμε τρία φορτηγά αντί για έξι, κάθε πελάτης λαμβάνει μόνο μέρος της ποσότητας παραγγελίας του», ώστε όλοι να πάρουν τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι».
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών Evonik ανέφερε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές και καθυστερήσεις δρομολόγησης», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.
Η εταιρεία είπε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο παραγγέλνοντας νωρίτερα και μετατοπίζοντας τις μεταφορές εμπορευμάτων σε αεροπορικές πτήσεις, ως μια ενδιάμεση λύση, καθώς ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.
Η εξάρτηση από την Ασία
Η γερμανική ένωση βιομηχανιών VCI έχει επισημάνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, υπογραμμίζοντας ότι οι καθυστερήσεις εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ήταν ένα επιπλέον βάρος για έναν ήδη εξασθενημένο κλάδο.
«Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αισθητά σε μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και εξειδικευμένων χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της VCI, Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι αυτές οι εταιρείες συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στις αφίξεις πρώτων υλών, ο κλάδος κάνει λόγο για υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν ζωτικής σημασίας πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο κατά ένα μέρος στους πελάτες.
Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο
Η Covestro, η οποία παράγει χημικές ουσίες αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτου και μόνωση κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών της δαπανών.
Η βιομηχανία αρωμάτων Symrise, επίσης, δήλωσε έχοντας προετοιμαστεί με αποθέματα ασφαλείας, κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη μοτίβα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.
Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει το πολυπυρίτιο για περίπου τις μισές μάρκες παγκοσμίως, επεσήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι η επιχείρηση δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια