![Γερμανία: Υπό κατάρρευση τα τρένα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/YQCLJLKL2VJAXIM5ETS52GXTBE.jpg)
Τρένα στη Γερμανία: Ο ορισμός της ακρίβειας δευτερολέπτου. Σε αναχώρηση και άφιξη. Παλιά! Δεν είναι αστείο. Καθυστερήσεις, ακυρώσεις και χαμένες ανταποκρίσεις. Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι πια αυτό που ήταν. Γιατί όμως καταρρέει ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της μεταπολεμικής Ευρώπης; Οι ειδικοί λένε ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο μιας χώρας που προηγουμένως ήταν γνωστή για την αποτελεσματικότητά του έχει υποβαθμιστεί σημαντικά από δεκαετίες ελάχιστων επενδύσεων.
Σχεδόν τα μισά από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση τον περασμένο Νοέμβριο! Μάλιστα, μια φράση που έχουν συνηθίσει οι Γερμανοί τον τελευταίο καιρό είναι αυτή που ακούγεται στο σύστημα δημοσίων αναγγελιών της πλατφόρμας των σιδηροδρόμων: «Ζητάμε την κατανόησή σας».
Κρίστιαν Λίντνερ: Η Γερμανία δεν είναι ο ασθενής της Ευρώπης, απλά είναι κουρασμένη
Οι περισσότεροι δηλώνουν τη δυσαρέσκειά τους.
Τα μηνύματα απογοήτευσης και οργής πολλαπλασιάζονται. Οταν σχεδιάζεις οποιοδήποτε ταξίδι και μάλιστα αν είναι με σύνδεση σε άλλο σταθμό, είναι πολύ πιθανό να το χάσεις και ξέρεις ότι πρέπει να πας με αρκετές ώρες καθυστέρηση σε οποιοδήποτε ραντεβού στην πόλη προορισμού σου.
Η χώρα της αξιοζήλευτης αποτελεσματικότητας έχει δει τα τελευταία χρόνια πώς η κάποτε θαυμαστή σιδηροδρομική της υπηρεσία, με πλήρη, έγκαιρη και ασφαλή κάλυψη, έχει επιδεινωθεί σε σημείο που, τον περασμένο Νοέμβριο, σχεδόν τα μισά από τα τρένα μεγάλων αποστάσεων έφτασαν με καθυστέρηση.
Τα ετήσια στατιστικά στοιχεία δείχνουν το πρόβλημα. Το 2023 έκλεισε με μόλις 64% ακρίβεια. Δηλαδή, μόνο δύο στα τρία ταξίδια τήρησαν το προγραμματισμένο πρόγραμμά τους. Η Deutsche Bahn, αναγνωρίζει την καταστροφή και την αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα «πολλά έργα επισκευής στις γραμμές».
Η σιδηροδρομική υποδομή έχει μείνει δεκαετίες πίσω. Η Γερμανία προτιμά να επενδύει στους δρόμους και όχι στους σιδηρόδρομους. Ελβετία και Αυστρία έχουν ξεπεράσει χαρακτηριστικά τη Γερμανία.
Τα γερμανικά τρένα έχουν γίνει τροφή για χλευασμό στα κοινωνικά δίκτυα. Οι χρήστες μοιράζονται τις ιστορίες τους για ακυρώσεις, καθυστερήσεις και χαμένες συνδέσεις, μερικές φορές με χλευασμό, άλλες φορές με εκνευρισμό.
Απαρχαιωμένα τα τρένα της Γερμανίας
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2024/01/6EDOWXT6NBIIBLZAGVP2CJF3XM-1024x649.jpg)
Η Deutsche Bahn αποκαλεί τη δική της υποδομή «μέτρια»
Κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Εργα στις γραμμές, μηχανικές βλάβες, έλλειψη προσωπικού, κακοκαιρία, καθυστέρηση στο προηγούμενο δρομολόγιο. Οι τιμές όμως παραμένουν υψηλές. Πριν από λίγους μήνες, οι Ελβετοί γείτονές τους παραπονέθηκαν δημόσια ότι η συνεχής καθυστέρηση των γερμανικών τρένων που εισέρχονταν στην επικράτειά τους επηρέαζε το δικό τους δίκτυο.
Η Ελβετία υπερηφανεύεται για το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοί της λειτουργούν σαν ρολόι. Το 2022, με ακρίβεια 92%, αποδείχθηκε ότι οκτώ από τα 10 τρένα που υπέστησαν τις περισσότερες καθυστερήσεις ξεκίνησαν τα δρομολόγιά τους σε γερμανικές πόλεις! Η κυβέρνηση συνασπισμού του σοσιαλδημοκράτη Όλαφ Σολτς γνωρίζει πολύ καλά το πρόβλημα.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοίνωσε σχέδιο για την επιδότηση επιπλέον 24 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Deutsche Bahn. Συνολικά, υπολογίζεται ότι οι σιδηρόδρομοι χρειάζονται 88 δισεκατομμύρια ευρώ για να ξαναγίνουν αυτό που κάποτε ήταν και τους θαύμαζε όλη η Ευρώπη, όπως αναφέρουν και παραδέχονται όλα τα γερμανικά ΜΜΕ μετά τα εκτενή ρεπορτάζ ξένων δικτύων.
Η Deutsche Bahn αποκαλεί τη δική της υποδομή «μέτρια» και εκτιμά ότι, μεσοπρόθεσμα, θα ήταν απαραίτητο να αντικατασταθεί περισσότερο από το ένα τέταρτο των σιδηροτροχιών. Το υπουργείο Μεταφορών, στα χέρια των φιλελεύθερων, είναι έτοιμο να το κάνει. Σημαντικοί διάδρομοι θα παραμείνουν τελείως κλειστοί για μήνες για να επισκευαστούν ταυτόχρονα ράγες και σταθμοί. Λίγα χρόνια ακόμη ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων περιμένουν λοιπόν τους Γερμανούς. Τα τρένα μεγάλων αποστάσεων θα χρειαστούν αρκετό χρόνο για να ανακτήσουν την ακρίβεια των περασμένων δεκαετιών. Κάποτε έπρεπε να γίνει η αρχή…
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Marks-and-Spencer-600x422.jpg)
Marks & Spencer: Δεν είμαστε κουμπαράς – Σταματήστε την αύξηση των φόρων
Το αφεντικό της Marks & Spencer αντιτίθεται στην πρόθεση του βρετανικού υπουργείο Οικονομικών να επιβάλει σειρά νέων φόρων
![Αμερικανικά Ομόλογα: Ποιοι κατέχουν και πόσα – Τι ψάχνει ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_agores-1024x600-1-600x300.png)
Ποιοι κατέχουν το αμερικανικό χρέος και τι ψάχνει ο Τραμπ στα ομόλογα
To αμερικανικό χρέος ξεπερνά τα 36 τρισ. δολάρια
![Ισπανία: Πώς έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/spain-flag-600x400.jpg)
Πώς η Ισπανία έφτασε να είναι το «καμάρι» της οικονομίας της Ευρώπης
Η Ισπανία ως χώρα προσέλκυσης επενδύσεων σε τουρισμό και νέες τεχνολογίες
![Τραμπ 2.0: Γιατί αναθεωρούν οι οικονομολόγοι – Καμπανάκι για την ανάπτυξη το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump3-scaled-1-600x396.jpg)
Ο fast and furious ρυθμός του Trump 2.0 - Τι προβληματίζει τους οικονομολόγους
Η προτίμηση των εμπορικών πολέμων και των απελάσεων έναντι των φορολογικών ελαφρύνσεων δημιουργεί κινδύνους για την οικονομία το 2025.
![Συνάλλαγμα: Παίρνουν «ζωή» και πάλι τα desk της αγοράς – Τι φέρνει ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/trader-wall-768x512-1-600x400.jpg)
Παίρνουν «ζωή» και πάλι τα desk της αγοράς συναλλάγματος – Τι φέρνει ο Τραμπ
Μετά από πολλά χρόνια «ηρεμίας», οι traders στην αγορά συναλλάγματος βιώνουν κι αυτοί με τη σειρά τους την αδρεναλίνη των γρήγορων κινήσεων
![Ζιμπάμπουε: Πάνω από 3.000 δολάρια η τιμή των χρυσών νομισμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/mosi-oa-tunya-gold-coin.jpg)
Πάνω από 3.000 δολάρια η τιμή των χρυσών νομισμάτων της Ζιμπάμπουε
Τα νομίσματα έχουν γίνει ανάρπαστα από θεσμικούς επενδυτές και απλούς πολίτες
![AP Funds: Απομείωσαν πλήρως το σύνολο της επένδυσης στην χρεοκοπημένη Northvolt](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/Northvolt-600x343.jpeg)
AP Funds: Απομείωσαν πλήρως το σύνολο της επένδυσης στην χρεοκοπημένη Northvolt
Τα AP Funds είχαν επενδύσει 5,8 δισ. σουηδικές κορώνες (531 εκατ. δολάρια) σε μετοχές και μετατρέψιμο χρέος της Northvolt
![Βραζιλία: Διαψεύδονται οι φήμες για επιβολή φόρου στις αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/HADDAH-FERNANDO-22_BRZ.jpg)
Διαψεύδεται ότι η Βραζιλία θα επιβάλει φόρους στις αμερικανικές Big Tech
Η Βραζιλία είναι μία από τις μεγαλύτερες πηγές εισαγωγών χάλυβα από τις ΗΠΑ, καθώς και κορυφαία αγορά για πολλές μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας
![Capital Economics: Ο κόσμος κρέμεται από τις ιδιοτροπίες ενός ανθρώπου… του Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2025-02-09T093133Z_1921782028_RC2WQCA1BVCO_RTRMADP_5_RUSSIA-USA-TRUMP-PUTIN-600x400.jpg)
Capital Economics: Ο κόσμος κρέμεται από τις ιδιοτροπίες ενός ανθρώπου… του Τραμπ
Σύμφωνα με την Capital Economics, ο λιγότερο από ένας μήνας της νέας κυβέρνησης Τραμπ και ο κόσμος ήδη αισθάνεται ότι έχουν γραφτεί αρκετά για το εμπόριο, τους δασμούς και τις εξωτερικές σχέσεις των ΗΠΑ
![Ινδία: Ρεκόρ εξαγωγών αμυντικού υλικού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_india_defence2-600x352.png)
Ρεκόρ εξαγωγών αμυντικού υλικού απο την Ινδία
Οι εξαγωγές αμυντικών εξοπλισμών της Ινδιας θα ξεπεράσουν το ρεκόρ των 210 δισεκατομμυρίων ρουπιών (2,4 δισ. δολάρια) για πρώτη φορά