
Εξανεμίζονται, λόγω καθυστερησης στις σχετικές αναζητήσεις, οι ελπίδες να βρεθεί η αιτία της φονικής έκρηξης, μετά την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη στα τέλη Φεβρουαρίου 2023, που φαίνεται να αύξησε σημαντικά τον αριθμό των νεκρών της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Παρά την αναλυτική έρευνα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛΑΣ στις καταγραφές καμερών του σιδηροδρομικού δικτύου δεν βρέθηκαν παρά μόνο ένα- δύο πλάνα σε προγενέστερο χρόνο , της εμπορικής αμαξοστοιχίας (ΣΣ τα οποία αποκαλύπτει το in) που συγκρούστηκε με την επιβατική Intercity 62 στην θέση «Ευαγγελισμός».
Κι έτσι δεν μπορεί να διαπιστωθεί, όπως είχαν ζητήσει οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων αν το εμπορικό τρένο που είχε ξεκινήσει από την Θεσσαλονίκη μπορεί να είχε παράνομο φορτίο με εύφλεκτα υλικά . Κι αυτό με το δεδομένο ότι σε διάφορα τμήματα των δύο τρένων είχε βρεθεί η ουσία ξυλόλιο που χρησιμοποιείται για την νόθευση καυσίμων.
Τι ανέφεραν στο πόρισμα οι πραγματογνώμονες
Το ενδιαφέρον λοιπόν των νομικών εκπροσώπων και των διορισμένων πραγματογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών έχει εστιασθεί στους λόγους που προκλήθηκε η έκρηξη, μετά την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τους νεότερους υπολογισμούς περίπου 28-30 επιβάτες της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν , κι από αυτούς εκτιμάται ότι οι 6-8 ζωντανοί!
Όπως ανέφεραν στο πόρισμα τους οι πραγματογνώμονες που διόρισαν οι δικαστικές αρχές «η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα (ΣΣ σπρει) του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά την σύγκρουση.» Όμως αυτός ο συσχετισμός της εκρηξης με το έλαιο ψύξης των μετασχηματιστών των τραίνων δεν έγινε αποδεκτός σε πρόσφατη έγγραφη απάντηση της κατασκευάστριας εταιρείας Siemens.

Επιπλέον με τη χρήση ειδικών εγκληματολογικών τεχνικών και λογισμικού, κατέστη δυνατή η ανάκτηση βιντεοληπτικού υλικού πολύ μικρής διάρκειας (μικρότερης ή ίσης του 1 sec) από τος P4-HD και P6 – HD πειστήριους σκληρούς δίσκους που αφορά την ημερομηνία 28-2-2023 ενώ λόγω της συνεχούς εγγραφής των σκληρών δίσκων δεν διατίθενται περαιτέρω αξιοποιήσιμα στοιχεία προς ανάκτηση. Τα ανωτέρω αρχεία βίντεο αποτελούνται από πολύ μικρό αριθμό στιγμιοτύπων και για κάθε ένα από αυτά απεικονίζεται ενδεικτικά στον κατωτέρω πίνακα Ι, στιγμιότυπο αυτού.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Έτσι με το δεδομένο ότι στα επίσημα παραστατικά που παρουσίασε ο ΟΣΕ δεν εμφανιζόταν να υπάρχει «εύφλεκτο» φορτίο (ΣΣ όπως δεξαμενές καυσίμων ) στην εμπορική αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης ζητήθηκε να γίνει εξέταση των καταγραφών των καμερών του σιδηροδρομικού δικτύου της πορείας της εμπορικής αμαξοστοιχίας από την Θεσσαλονίκη προς το σημείο της μοιραίας σύγκρουσης στα Τέμπη.
Αυτό το οπτικό υλικό που αφορά την πορεία του εν λόγω τρένου δεν είχε ζητηθεί αρχικά. Η έρευνα είχε εστιασθεί στα βίντεο της πορείας αλλά και των στάσεων της επιβατικής αμαξοστοιχίας για να διαπιστωθεί ποιοι επιβάτες είχαν επιβιβασθεί σε ποιον σταθμό κι άλλα ζητούμενα της διερεύνησης του τραγικού συμβάντος.
Κι έτσι όταν ζητήθηκαν αρκετές εβδομάδες αργότερα και τα βίντεο των διελεύσεων από σταθμούς και της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν διαγραφεί αυτομάτως (μετά από την παρέλευση λίγων ημερών) προκειμένου να εγγράφονται τα νεότερα δεδομένα από τις κάμερες κοκ
Ωστόσο στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛΑΣ υπήρξε μια τελευταία προσπάθεια μήπως ανευρισκόταν στους σκληρούς δίσκους του συστήματος καταγραφής κάποιο διευκρινιστικό «αποκαλυπτικό» πλάνο της εμπορικής αμαξοστοιχίας Αυτή η έρευνα έδωσε κάποια καρέ με τις δύο μηχανές σταματημένες στον σταθμό Θεσσαλονίκης αρκετά πριν την αναχώρηση, όμως δεν βρέθηκε ούτε ένα καρέ που να δείχνει τα βαγόνια και το φορτίο. Συρρικνώνοντας τα περιθώρια ώστε να διαπιστωθεί τι πραγματικά είχε συμβεί στο δραματικό συμβάν πριν από 11 μήνες.
Πηγή: in.gr


Latest News

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Από σήμερα η επιστροφή των πινακίδων για το Πάσχα - Ποιοι εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Τραμπ: Ο Ζελένσκι και ο «απατεώνας» Μπάιντεν, υπεύθυνοι για τον πόλεμο στην Ουκρανία
«Δεν είχα καμία σχέση με αυτόν τον πόλεμο, αλλά εργάζομαι επιμελώς για να σταματήσει ο θάνατος και η καταστροφή», είπε ο Ντόναλντ Τραμπ