
Στα 12,8 εκ ευρώ ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις το 2023 για αθέμιτη κερδοφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Γ. Νικητιάδη για την αισχροκέρδεια, ο κ. Σκρέκας είπε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 25.267 έλεγχοι, βρέθηκαν 1.865 παραβιάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 12.806.000 ευρώ και έχουν βεβαιωθεί ή εξοφληθεί 10.149.000 ευρώ, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνάει το 80%. Και βεβαίως, σημείωσε, θα βεβαιωθούν και τα υπόλοιπα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, (ενώ) υπάρχει μία χρονοκαθυστέρηση περίπου δύο μηνών μέχρι να φανεί αν θα πληρώσουν τα πρόστιμα οι εταιρείες οι οποίες έχουν υπερβάσεις ή τελικά θα βεβαιωθούν στην εφορία προς είσπραξη.
Ο κ. Σκρέκας κατέθεσε επίσης τα αποδεικτικά πληρωμής από τη Γιάκομπς, 1 εκ. ευρώ ευρώ, από την Πρόκτερ εντ Γκαμπλ, επίσης 1 εκ. ευρώ, και την απόφαση βεβαίωσης της Γιουνιλίβερ «ώστε να δείτε ότι τα πρόστιμα και επιβάλλονται και εισπράττονται από το ελληνικό Δημόσιο, και αυτό είναι αποτρεπτικό για να επαναλάβουν αυτή την τακτική.
Η ερώτηση Νικητιάδη
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του κόμματός του, δεν ενημερώνει για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα στις εταιρείες. Πείτε, ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ή φέρτε μας τα πορίσματα της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης επέκρινε το ΠΑΣΟΚ, ότι σε αντίθεση με άλλες δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η ΚΟ Σπαρτάτες, δεν ψήφισε τα τελευταία μέτρα που οδηγούν σε μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, και τις βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του, κ. Νικητιάδης εξήγησε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη σχετική τροπολογία, επειδή «θέλατε να ψηφίσουμε, μαζί με το ποσοστό της μείωσης του βρεφικού γάλακτος, και τις 135.000 ευρώ απευθείας αναθέσεις, που θέλατε να σας εξουσιοδοτήσουμε, να κάνετε με την ΔΙΜΕΑ».
Επέμεινε επίσης στο ζήτημα της περιγραφής των παραβάσεων ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να αναφέρει τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.
Τα προϊόντα
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «είναι πολύ φθηνή η δικαιολογία σας» ότι δεν ψηφίσατε τα παραπάνω μέτρα [..] Γιατί ενόχλησε εσάς; Τα άλλα κόμματα δεν είχαν πρόβλημα με αυτή τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον e-καταναλωτή; Ή θα περιμένουμε ακόμα ένα χρόνο να κάνουμε την διαδικασία για τα όρια αναθέσεων, που προβλέπονται στο ενωσιακό δίκαιο, για να μπορέσουμε, πολύ γρήγορα, να τον κάνουμε να λειτουργεί πολύ καλύτερα;
Αναφορικά για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «εμείς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε ούτε τα προϊόντα ούτε τις εταιρείες. Θέλουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με το νόμο. [..] Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όταν επιβάλαμε τα πρόστιμα, ανέφεραν τα προϊόντα τα οποία πουλούν οι εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα». Από κει και πέρα, πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, έχουμε έναν κωδικό, πχ 24 μεζούρες μίας συγκεκριμένης μάρκας, ο οποίος έχει ελεγχθεί και έχει βρεθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτης κερδοφορίας. Ένας άλλος κωδικός, που μπορεί να είναι 48 μεζούρες, να έχει (πρόβλημα). Γι’ αυτό έρχεται ο νόμος 5545, άρθρο 54 και λέει θα ανακοινωθεί ποιος είναι ο παραβάτης, γιατί εμείς θέλουμε η εταιρεία να σταματήσει να κερδοσκοπεί, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα ανάλυση, για κάθε κωδικό προϊόντος, γιατί εκεί θα μπορούσαμε να αδικούμε κωδικούς προϊόντων , τα οποία έχουν τηρήσει το νόμο, και κωδικούς προϊόντων που δεν έχουν τηρήσει. Γι’ αυτό ερχόμαστε και πιάνουμε την «ομπρέλα» της επιχείρησης, που πωλεί αυτά τα προϊόντα και ανακοινώνουμε ποια είναι. Γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα των εκατομμυρίων ευρώ, που σας παρουσίασα και κατέθεσα ότι έχουν πληρώσει. Είναι και η δυσφήμιση της εταιρείας όταν ανακοινώνεται το όνομα της, και αυτό είναι που την κάνει να πάει να διορθώσει τις τιμές στο ράφι. Γιατί, αυτός είναι σκοπός μας. Δεν είναι να καταστρέψουμε προϊόντα, που πολλά από αυτά κάνουν και καλά τη δουλειά τους. Σκοπός μας είναι αυτά τα προϊόντα να είναι φθηνότερα για τον καταναλωτή. Αυτός είναι σκοπός μας. Και αυτό το πετυχαίνουμε διότι κάθε φορά που ανακοινώνουμε πρόστιμα βλέπουμε ότι οι εταιρείες έρχονται και μειώνουν τις τιμές αυτές στα ράφια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Το τέλος (;) της κυριαρχίας της Κίνας στις σπάνιες γαίες - Οι νέοι παίκτες στην αγορά
Έρευνα κινεζικού πανεπιστημίου σηματοδοτεί το τέλος του κινεζικού μονοπωλίου - Η κίνηση της Metlen

«Οι Ρίζες του Γκαζιού» - Ένα ταξίδι στην ιστορία από το Φυσικό Αέριο
Το φεστιβάλ «Ρίζες του Γκαζιού» θα πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025

Η Theon στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη για 2η χρονιά
Η THEON αναγνωρίζεται για 2η συνεχόμενη χρονιά στη λίστα των Financial Times & Statista ως μία από τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο

Αλλαγή ηγεσίας στην PwC Ελλάδας - Ποιος παίρνει τη σκυτάλη από τον Μάριο Ψάλτη
Ο Νικόλαος Πεγειώτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Territory Senior Partner της PwC Ελλάδας, διαδεχόμενος τον Μάριο Ψάλτη

«MEGA NEWS» - Το νέο 24ωρο κανάλι του MEGA έρχεται Δευτέρα 31 Μαρτίου
Το MEGA News θα είναι διαθέσιμο μέσω του MEGA Play, της ιστοσελίδας www.megatv.com και από την 1η Μαΐου και στην COSMOTE TV

«Φουσκώνουν» τα μερίδια της ΜΑΚΒΕΛ - Επενδύσεις 12 εκατ.
Η ώθηση στη ΜΑΚΒΕΛ από τη νέα κατηγορία ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και οι νέες επενδύσεις

Πόσο κοστίζει το τ.μ. στα malls του Ελληνικού – Πώς προχωρά το project
Πόσα κεφάλαια εκτιμάται πως θα απαιτηθούν για τα έργα την περίοδο 2026-2028 – Τι είπε η διοίκηση της Lamda για την εξέλιξη των εργασιών στο παραλιακό μέτωπο

Η Fourlis επενδύει στο ποδόσφαιρο - Το πρώτο Intersport Football Store
Στην περιοχή του Ρέντη το πρώτο παγκοσμίως Intersport Football Store από την Fourlis – Στόχος για 10 καταστήματα – Το πλάνο για τη Foot Locker

Ο θησαυρός από την παλιά «κόκκινη λάσπη» - Το στοίχημα της Metlen σε γάλλιο, σκάνδιο και γερμάνιο
Η επίσκεψη του αντιπροέδρου της Κομισιό στις εγκαταστάσεις της Metlen και το ραντεβού στο... Λονδίνο