Στα 12,8 εκ ευρώ ανέρχονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επιχειρήσεις το 2023 για αθέμιτη κερδοφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Γ. Νικητιάδη για την αισχροκέρδεια, ο κ. Σκρέκας είπε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 25.267 έλεγχοι, βρέθηκαν 1.865 παραβιάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα 12.806.000 ευρώ και έχουν βεβαιωθεί ή εξοφληθεί 10.149.000 ευρώ, δηλαδή ποσοστό που ξεπερνάει το 80%. Και βεβαίως, σημείωσε, θα βεβαιωθούν και τα υπόλοιπα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί το τελευταίο διάστημα, (ενώ) υπάρχει μία χρονοκαθυστέρηση περίπου δύο μηνών μέχρι να φανεί αν θα πληρώσουν τα πρόστιμα οι εταιρείες οι οποίες έχουν υπερβάσεις ή τελικά θα βεβαιωθούν στην εφορία προς είσπραξη.
Ο κ. Σκρέκας κατέθεσε επίσης τα αποδεικτικά πληρωμής από τη Γιάκομπς, 1 εκ. ευρώ ευρώ, από την Πρόκτερ εντ Γκαμπλ, επίσης 1 εκ. ευρώ, και την απόφαση βεβαίωσης της Γιουνιλίβερ «ώστε να δείτε ότι τα πρόστιμα και επιβάλλονται και εισπράττονται από το ελληνικό Δημόσιο, και αυτό είναι αποτρεπτικό για να επαναλάβουν αυτή την τακτική.
Η ερώτηση Νικητιάδη
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις του κόμματός του, δεν ενημερώνει για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα στις εταιρείες. Πείτε, ποια είναι αυτά τα προϊόντα, ή φέρτε μας τα πορίσματα της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), ανέφερε ο κ. Νικητιάδης.
Απαντώντας, ο υπουργός Ανάπτυξης επέκρινε το ΠΑΣΟΚ, ότι σε αντίθεση με άλλες δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Νέα Αριστερά και η ΚΟ Σπαρτάτες, δεν ψήφισε τα τελευταία μέτρα που οδηγούν σε μείωση των τιμών στο βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, και τις βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του, κ. Νικητιάδης εξήγησε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισε τη σχετική τροπολογία, επειδή «θέλατε να ψηφίσουμε, μαζί με το ποσοστό της μείωσης του βρεφικού γάλακτος, και τις 135.000 ευρώ απευθείας αναθέσεις, που θέλατε να σας εξουσιοδοτήσουμε, να κάνετε με την ΔΙΜΕΑ».
Επέμεινε επίσης στο ζήτημα της περιγραφής των παραβάσεων ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να αναφέρει τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκε το πρόστιμο.
Τα προϊόντα
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «είναι πολύ φθηνή η δικαιολογία σας» ότι δεν ψηφίσατε τα παραπάνω μέτρα [..] Γιατί ενόχλησε εσάς; Τα άλλα κόμματα δεν είχαν πρόβλημα με αυτή τη διάταξη που δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον e-καταναλωτή; Ή θα περιμένουμε ακόμα ένα χρόνο να κάνουμε την διαδικασία για τα όρια αναθέσεων, που προβλέπονται στο ενωσιακό δίκαιο, για να μπορέσουμε, πολύ γρήγορα, να τον κάνουμε να λειτουργεί πολύ καλύτερα;
Αναφορικά για τα προϊόντα επί των οποίων επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «εμείς δεν θέλουμε να καταστρέψουμε ούτε τα προϊόντα ούτε τις εταιρείες. Θέλουμε να τους κάνουμε να συμμορφωθούν με το νόμο. [..] Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όταν επιβάλαμε τα πρόστιμα, ανέφεραν τα προϊόντα τα οποία πουλούν οι εταιρείες, στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα». Από κει και πέρα, πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, έχουμε έναν κωδικό, πχ 24 μεζούρες μίας συγκεκριμένης μάρκας, ο οποίος έχει ελεγχθεί και έχει βρεθεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτης κερδοφορίας. Ένας άλλος κωδικός, που μπορεί να είναι 48 μεζούρες, να έχει (πρόβλημα). Γι’ αυτό έρχεται ο νόμος 5545, άρθρο 54 και λέει θα ανακοινωθεί ποιος είναι ο παραβάτης, γιατί εμείς θέλουμε η εταιρεία να σταματήσει να κερδοσκοπεί, αλλά δεν αναφέρει συγκεκριμένα ανάλυση, για κάθε κωδικό προϊόντος, γιατί εκεί θα μπορούσαμε να αδικούμε κωδικούς προϊόντων , τα οποία έχουν τηρήσει το νόμο, και κωδικούς προϊόντων που δεν έχουν τηρήσει. Γι’ αυτό ερχόμαστε και πιάνουμε την «ομπρέλα» της επιχείρησης, που πωλεί αυτά τα προϊόντα και ανακοινώνουμε ποια είναι. Γιατί δεν είναι μόνο τα πρόστιμα των εκατομμυρίων ευρώ, που σας παρουσίασα και κατέθεσα ότι έχουν πληρώσει. Είναι και η δυσφήμιση της εταιρείας όταν ανακοινώνεται το όνομα της, και αυτό είναι που την κάνει να πάει να διορθώσει τις τιμές στο ράφι. Γιατί, αυτός είναι σκοπός μας. Δεν είναι να καταστρέψουμε προϊόντα, που πολλά από αυτά κάνουν και καλά τη δουλειά τους. Σκοπός μας είναι αυτά τα προϊόντα να είναι φθηνότερα για τον καταναλωτή. Αυτός είναι σκοπός μας. Και αυτό το πετυχαίνουμε διότι κάθε φορά που ανακοινώνουμε πρόστιμα βλέπουμε ότι οι εταιρείες έρχονται και μειώνουν τις τιμές αυτές στα ράφια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media