Διεξοδική έρευνα σε σχέση με το κατά πόσον η προτεινόμενη απόκτηση του κοινού ελέγχου της ITA Airways από την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών («MEF») δεν προσκρούει στους κανόνες περί ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε η Κομισιόν.
Όπως ανακοινώθηκε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατ’ αρχάς ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των αερομεταφορών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ιταλίας.
Η Lufthansa και η ITA εκτελούν ένα εκτεταμένο δίκτυο εσωτερικών δρομολογίων, δρομολογίων μικρών αποστάσεων εντός του ΕΟΧ καθώς και δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ του ΕΟΧ και του υπόλοιπου κόσμου.
Η Lufthansa έχει επίσης μια κοινοπραξία με την United Airlines και την Air Canada, μέσω της οποίας συντονίζουν τις τιμές, τη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό και μοιράζονται τα έσοδα σε υπερατλαντικά δρομολόγια.
Η προκαταρκτική έρευνα
Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι η συναλλαγή μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων.
Η Lufthansa και η ITA είναι ισχυροί και στενοί ανταγωνιστές στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών σε ορισμένα δρομολόγια από και προς την Ιταλία.
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι:
· Η συναλλαγή ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό σε γραμμές μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Σε ορισμένες τέτοιες διαδρομές, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ισχυρά με απευθείας συνδέσεις με περιορισμένο μόνο ανταγωνισμό, κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η οποία σε πολλές περιπτώσεις πετάει από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
· Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει και διαδρομές όπου το ένα από τα μέρη προσφέρει ήδη υπηρεσίες και το άλλο αναμένεται να εισέλθει σύντομα, καθώς και εκείνες όπου το ένα ή και τα δύο μέρη έχουν μια σύνδεση μίας στάσης και όπου οι συνδέσεις χωρίς στάση είναι περιορισμένες ή προσφέρεται μόνο από το άλλο μέρος.
· Σε σχέση με τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, η Επιτροπή θα αξιολογήσει περαιτέρω εάν οι δραστηριότητες της ITA, της Lufthansa και των εταίρων της σε κοινοπραξίες United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δραστηριότητες μιας ενιαίας οντότητας μετά τη συγχώνευση.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας και Ινδίας, λόγω του στενού ανταγωνισμού μεταξύ ITA, Lufthansa ή εταίρων κοινοπραξίας της Lufthansa – μέσω απευθείας ή συνδέσεων με μια στάση – και λόγω του δυνητικά περιορισμένου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές εταιρείες με ελκυστικές συνδέσεις.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
· Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης πιθανές αρνητικές επιπτώσεις σε δρομολόγια στα οποία άλλες αεροπορικές εταιρείες βασίζονται στην πρόσβαση στο δίκτυο εσωτερικού και μικρών αποστάσεων της ITA για τις δικές τους πτήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις υπηρεσίες τους σε διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετούνται επίσης από τη Lufthansa.
Η συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 30 Νοεμβρίου 2023.
Στις 8 Ιανουαρίου 2024, η Lufthansa υπέβαλε δεσμεύσεις για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτές οι δεσμεύσεις κρίθηκαν ανεπαρκείς, τόσο ως προς το πεδίο εφαρμογής όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα, για να απορριφθούν σαφώς οι προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν τις εξέτασε με συμμετέχοντες στην αγορά.
Η Επιτροπή έχει πλέον 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 6 Ιουνίου 2024, για να λάβει απόφαση.
Επισημαίνεται, δε, ότι η έναρξη εις βάθος έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη