Διεξοδική έρευνα σε σχέση με το κατά πόσον η προτεινόμενη απόκτηση του κοινού ελέγχου της ITA Airways από την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών («MEF») δεν προσκρούει στους κανόνες περί ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκίνησε η Κομισιόν.
Όπως ανακοινώθηκε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κατ’ αρχάς ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στον κλάδο των αερομεταφορών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ιταλίας.
Η Lufthansa και η ITA εκτελούν ένα εκτεταμένο δίκτυο εσωτερικών δρομολογίων, δρομολογίων μικρών αποστάσεων εντός του ΕΟΧ καθώς και δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ του ΕΟΧ και του υπόλοιπου κόσμου.
Η Lufthansa έχει επίσης μια κοινοπραξία με την United Airlines και την Air Canada, μέσω της οποίας συντονίζουν τις τιμές, τη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό και μοιράζονται τα έσοδα σε υπερατλαντικά δρομολόγια.
Η προκαταρκτική έρευνα
Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι η συναλλαγή μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων.
Η Lufthansa και η ITA είναι ισχυροί και στενοί ανταγωνιστές στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών σε ορισμένα δρομολόγια από και προς την Ιταλία.
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι:
· Η συναλλαγή ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό σε γραμμές μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Σε ορισμένες τέτοιες διαδρομές, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ισχυρά με απευθείας συνδέσεις με περιορισμένο μόνο ανταγωνισμό, κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η οποία σε πολλές περιπτώσεις πετάει από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
· Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει και διαδρομές όπου το ένα από τα μέρη προσφέρει ήδη υπηρεσίες και το άλλο αναμένεται να εισέλθει σύντομα, καθώς και εκείνες όπου το ένα ή και τα δύο μέρη έχουν μια σύνδεση μίας στάσης και όπου οι συνδέσεις χωρίς στάση είναι περιορισμένες ή προσφέρεται μόνο από το άλλο μέρος.
· Σε σχέση με τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, η Επιτροπή θα αξιολογήσει περαιτέρω εάν οι δραστηριότητες της ITA, της Lufthansa και των εταίρων της σε κοινοπραξίες United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δραστηριότητες μιας ενιαίας οντότητας μετά τη συγχώνευση.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνίας και Ινδίας, λόγω του στενού ανταγωνισμού μεταξύ ITA, Lufthansa ή εταίρων κοινοπραξίας της Lufthansa – μέσω απευθείας ή συνδέσεων με μια στάση – και λόγω του δυνητικά περιορισμένου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές εταιρείες με ελκυστικές συνδέσεις.
· Η συναλλαγή θα μπορούσε να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
· Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης πιθανές αρνητικές επιπτώσεις σε δρομολόγια στα οποία άλλες αεροπορικές εταιρείες βασίζονται στην πρόσβαση στο δίκτυο εσωτερικού και μικρών αποστάσεων της ITA για τις δικές τους πτήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις υπηρεσίες τους σε διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετούνται επίσης από τη Lufthansa.
Η συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 30 Νοεμβρίου 2023.
Στις 8 Ιανουαρίου 2024, η Lufthansa υπέβαλε δεσμεύσεις για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτές οι δεσμεύσεις κρίθηκαν ανεπαρκείς, τόσο ως προς το πεδίο εφαρμογής όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα, για να απορριφθούν σαφώς οι προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν τις εξέτασε με συμμετέχοντες στην αγορά.
Η Επιτροπή έχει πλέον 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 6 Ιουνίου 2024, για να λάβει απόφαση.
Επισημαίνεται, δε, ότι η έναρξη εις βάθος έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.
Latest News
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν