Αγγιξε τα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με μπαταρία στις χώρες της ΕΕ, το 2022, καθώς κατέγραψαν αύξηση κατά 55% σε σύγκριση με το 2021 που ήταν 1,9 εκατομμύρια.
Ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία (BEV) την περίοδο 2013-2022 σημειώθηκε μεταξύ 2019 και 2020 με αύξηση +85%, και έπεται η αύξηση που καταγράφηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 (+78%). Το μερίδιο των επιβατικών αυτοκινήτων BEV επί του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 0,02% το 2013 σε 1,19% το 2022, δηλαδή εξαπλασιάστηκε σε μια δεκαετία.
Αυτά τα στοιχεία προέρχονται από τα ευρήματα που έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα για τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και τον εξοπλισμό μεταφορών η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.
Tesla: Ρίχνει τις τιμές των αυτοκινήτων για να ανεβάσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη
Το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων ΒΕV αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια ενόψει της απαγόρευσης της ΕΕ για την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035. Η απαγόρευση συνδέεται με τον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα.
Όσον αφορά τον συνολικό αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων (που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών ή με όλους τους τύπους εναλλακτικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία – BEV), έχει αυξηθεί σχεδόν σε όλα τα μέλη της ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας το συνολικά σχεδόν 253 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το 2022 (+14% σε σύγκριση με το 2013).
Το υψηλότερο ποσοστό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ηλικίας 2 ετών και κάτω) μεταξύ των μελών της ΕΕ καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (18% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στο Λουξεμβούργο), ακολουθούμενες από τη Γερμανία και τη Σουηδία (και οι δύο 15%), το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Αυστρία (όλα 13%). Εν τω μεταξύ, τα παλαιότερα επιβατικά αυτοκίνητα (20 ετών και άνω) ταξινομήθηκαν στην Εσθονία (34%), τη Ρουμανία (31%), τη Φινλανδία (30%), την Πολωνία (29%) και την Πορτογαλία (26%).
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης