Το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα από το 2022 κατέγραψε το κόστος για τη μεταφορά καυσίμων εκτοξεύοντας τα κέρδη των τάνκερ, εξαιτίας της διακοπής της διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Οι τιμές για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ασία έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από τότε που οι ΗΠΑ και η Βρετανία εξαπέλυσαν αεροπορικές επιδρομές στους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, έχοντας φτάσει τα 83.000 δολάρια την ημέρα από περίπου 30.000 δολάρια. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 182% από τις 12 Ιανουαρίου, επισημαίνει το Bloomberg.
Η πετρελαϊκή ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να αναζωπυρώσει τη διαμάχη Ρωσίας- Σαουδικής Αραβίας
Πρόκειται για τάνκερ που μεταφέρουν κυρίως νάφθα, το ενδιάμεσο προϊόν διύλισης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης και πλαστικών.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιδεινωθεί σε σημείο που όλο και περισσότερες εταιρείες ανακοινώνουν ότι διακόπτουν τη διέλευση από τη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό, επιλέγοντας τη διαδρομή γύρω από την Αφρική, με αποτέλεσμα εκτός από την αύξηση του κόστους και τη μείωση των διαθέσιμων πλοίων στην αγορά spot.
Εκτός από την άνοδο των ναύλων από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία:
· Τα ναύλα από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο
· Η διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ανατολική Αφρική εκτοξεύτηκε στο ψηλότερο από τον Μάιο
· Τα φορτία για ορισμένα καύσιμα από τη Νότια Κορέα στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν περισσότερο από τον Ιούνιο του 2022
«Ξαναγράφονται» τα δρομολόγια των πλοίων
Στο μεταξύ, η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα οδηγήσει σε ευρεία σναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων.
Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.
Latest News
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα