
Το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα από το 2022 κατέγραψε το κόστος για τη μεταφορά καυσίμων εκτοξεύοντας τα κέρδη των τάνκερ, εξαιτίας της διακοπής της διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Οι τιμές για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ασία έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από τότε που οι ΗΠΑ και η Βρετανία εξαπέλυσαν αεροπορικές επιδρομές στους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, έχοντας φτάσει τα 83.000 δολάρια την ημέρα από περίπου 30.000 δολάρια. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 182% από τις 12 Ιανουαρίου, επισημαίνει το Bloomberg.
Η πετρελαϊκή ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να αναζωπυρώσει τη διαμάχη Ρωσίας- Σαουδικής Αραβίας
Πρόκειται για τάνκερ που μεταφέρουν κυρίως νάφθα, το ενδιάμεσο προϊόν διύλισης που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης και πλαστικών.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιδεινωθεί σε σημείο που όλο και περισσότερες εταιρείες ανακοινώνουν ότι διακόπτουν τη διέλευση από τη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό, επιλέγοντας τη διαδρομή γύρω από την Αφρική, με αποτέλεσμα εκτός από την αύξηση του κόστους και τη μείωση των διαθέσιμων πλοίων στην αγορά spot.

Εκτός από την άνοδο των ναύλων από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία:
· Τα ναύλα από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο
· Η διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ανατολική Αφρική εκτοξεύτηκε στο ψηλότερο από τον Μάιο
· Τα φορτία για ορισμένα καύσιμα από τη Νότια Κορέα στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν περισσότερο από τον Ιούνιο του 2022
«Ξαναγράφονται» τα δρομολόγια των πλοίων
Στο μεταξύ, η εκτροπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας από την Ερυθρά Θάλασσα οδηγήσει σε ευρεία σναδιάταξη του παγκόσμιου δικτύου παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων.
Η νέα, μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί ανάγκες για νέους σταθμούς πετρέλευσης αλλά και για πλήρωση των δεξαμενών των πλοίων με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τυχόν απρόβλεπτα συμβάντα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Λιμάνια της Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο «ξυπνούν» από τον λήθαργο δεκαετιών, βλέποντας την κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μάλιστα, όπως μετέδιδε στις 18 Ιανουαρίου το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay της Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ήδη αναρριχηθεί στις κορυφαίες επιλογές για ανεφοδιασμό – αν και ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk προτιμούν να αποφεύγουν τις ενδιάμεσες στάσεις. Για κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική κάνει λόγο και η Trafigura.


Latest News

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού