Η ελληνική ναυτιλία, η μεγαλύτερη στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων πλοίων σε όλους τους κλάδους, προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον, να είναι ευέλικτη και να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κάθε κράτους και τις νομοθετικές του συνθήκες.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας την εκδήλωση της Ένωσης, στο Λονδίνο για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία
Στη συνέχεια ο κ. Φαφαλιός κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στη ναυτιλία δηλαδή τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους παραγωγούς καυσίμων να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών «πράσινων» λύσεων, ώστε να εξυπηρετείται αποτελεσματικά το ναυτιλιακό μοντέλο της tramp ναυτιλίας.
Επισημαίνεται ότι η tramp ναυτιλία είναι αυτή που δεν ακολουθεί τυποποιημένα, προγραμματισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα δρομολόγια, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η Tramp ναυτιλία αποτελεί περίπου το 80% της παγκόσμιας ναυτιλίας και αφορά κυρίως σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια κ. Το άλλο μοντέλο είναι αυτό των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ακολουθούν προγραμματισμένα δρομολογια (π.χ. Σαγκάη-Σουέζ-Πειραιάς- Ρότερνταμ) σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Συνεπώς πλοίο της tramp ναυτιλίας για να λειτουργήσει μπορεί να χρειασθεί ανεφοδιασμό καυσίμων οπουδήποτε στον κόσμο, σε αντίθεση με τα πλοία των τακτικών γραμμών που μπορούν να έχουν σταθερές υποδομές ανεφοδιασμού στα λιμάνια που «πιάνουν».
Οι μηδενικοί ρύποι
Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση μηδενικών εκπομπών άνθρακα «παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων, για να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το μοντέλο tramp», τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είπε ο κ. Φαφαλιός και συνέχισε: «Ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν μας έχουν δώσει καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
«Τα καύσιμα που προσφέρονται, πρόσθεσε, δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς».
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία υπογράμμισε ότι ο ελληνικός στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου με φορτηγά χύδην, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια και πρέπει να είναι πιο ευέλικτος από οποιονδήποτε άλλο στόλο και να τηρεί τις απαιτήσεις κάθε έθνους και τις νομοθετικές του προϋποθέσεις.
Ο κ. Φαφαλιός ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να αναβαθμίσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και να επιτρέψει περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τόνισε επίσης ότι για να δυναμώσει το ελληνικό νηολόγιο θα πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατικό. Επιπλέον τόνισε την ανάγκη η Ελλάδα να έχει πιο μόνιμη εκπροσώπηση στην Ε.Ε. και την I.M.O.
Καταλήγοντας επανέλαβε την θέση του, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή να παραμείνει μια σημαντική ραχοκοκαλιά του ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος με την παγκόσμια εκπροσώπησή του.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση