Η ελληνική ναυτιλία, η μεγαλύτερη στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων πλοίων σε όλους τους κλάδους, προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον, να είναι ευέλικτη και να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις κάθε κράτους και τις νομοθετικές του συνθήκες.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας την εκδήλωση της Ένωσης, στο Λονδίνο για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία
Στη συνέχεια ο κ. Φαφαλιός κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στη ναυτιλία δηλαδή τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους παραγωγούς καυσίμων να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών «πράσινων» λύσεων, ώστε να εξυπηρετείται αποτελεσματικά το ναυτιλιακό μοντέλο της tramp ναυτιλίας.
Επισημαίνεται ότι η tramp ναυτιλία είναι αυτή που δεν ακολουθεί τυποποιημένα, προγραμματισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα δρομολόγια, χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η Tramp ναυτιλία αποτελεί περίπου το 80% της παγκόσμιας ναυτιλίας και αφορά κυρίως σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια κ. Το άλλο μοντέλο είναι αυτό των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ακολουθούν προγραμματισμένα δρομολογια (π.χ. Σαγκάη-Σουέζ-Πειραιάς- Ρότερνταμ) σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Συνεπώς πλοίο της tramp ναυτιλίας για να λειτουργήσει μπορεί να χρειασθεί ανεφοδιασμό καυσίμων οπουδήποτε στον κόσμο, σε αντίθεση με τα πλοία των τακτικών γραμμών που μπορούν να έχουν σταθερές υποδομές ανεφοδιασμού στα λιμάνια που «πιάνουν».
Οι μηδενικοί ρύποι
Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση μηδενικών εκπομπών άνθρακα «παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων, για να υπηρετήσουν αποτελεσματικά το μοντέλο tramp», τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Η παγκόσμια ναυτιλία προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα, είπε ο κ. Φαφαλιός και συνέχισε: «Ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν μας έχουν δώσει καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
«Τα καύσιμα που προσφέρονται, πρόσθεσε, δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς».
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία υπογράμμισε ότι ο ελληνικός στόλος μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου με φορτηγά χύδην, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενόπλοια και πρέπει να είναι πιο ευέλικτος από οποιονδήποτε άλλο στόλο και να τηρεί τις απαιτήσεις κάθε έθνους και τις νομοθετικές του προϋποθέσεις.
Ο κ. Φαφαλιός ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να αναβαθμίσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και να επιτρέψει περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Τόνισε επίσης ότι για να δυναμώσει το ελληνικό νηολόγιο θα πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατικό. Επιπλέον τόνισε την ανάγκη η Ελλάδα να έχει πιο μόνιμη εκπροσώπηση στην Ε.Ε. και την I.M.O.
Καταλήγοντας επανέλαβε την θέση του, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή να παραμείνει μια σημαντική ραχοκοκαλιά του ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος με την παγκόσμια εκπροσώπησή του.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη